SPORT

JAK TO VIDÍM JÁ: Fandi, ale zůstaň člověkem. Pojďme se sportem hlavně bavit

16. prosince 2015, 14:00, téma HOKEJ, Petr Fišer
Šumperk - Je to zvláštní. Vždycky jsem si myslel, že sport by měl přinášet především radost, uspokojení, nadšení, zážitky a v neposlední řadě i únik od všedních starostí. Po dalších prapodivných zkušenostech z letošního roku bohužel musím konstatovat, že je i nástrojem k tomu, jak si v pravidelných dávkách a intervalech vybíjet zlobu, hněv a negativní energii. A to zejména prostřednictvím zápasů ve fotbale a hokeji, které v porovnání s ostatními mnohokrát vybočují z řady.

 Pod nekompromisní palbou zuřících diváků se nejčastěji ocitají „dobrodruzi“, kteří pokládají hlavu na špalek dobrovolně. Stát se rozhodčím, to chce pořádnou odvahu. Jedná se totiž o roli velmi nevděčnou. Na vyřčení jednotlivých verdiktů mají nepatrný okamžik a nedejbože, když se spletou. Všechno je podplacené, zkorumpované, dopředu ovlivněné a zbarvené dočerna. Hotovo, šmytec. Jaká společnost, takové mravy. Vždyť se podvádí úplně všude, tak co se divíme, mávají rukou nabroušení škarohlídi. Přitom dochází ve většině případů k pouhému selhání lidského faktoru. Nikdo totiž není bezchybný ani neomylný.
Nezdravou atmosféru, která v České republice v mnoha ohledech panuje, pociťují na vlastní kůži i nejdůležitější aktéři samotného představení. To, co občas slýcháváte na tribunách hokejových a fotbalových stadiónů, vás nutí k zamyšlení, jestli náhodou neobýváte planetu opic. Primitivního a nesoudného druhu s evidentními agresivními sklony. Normálně smýšlející jedinci můžou tak akorát kroutit hlavami a podivovat se nad tím, v jaké neandrtálské společnosti se momentálně nacházejí. Ať už jsme doma, modlí se mnozí z nich s tím, že něco takového jednoduše překračuje únosnou mez.
Vyhlášení křiklouni nešetří vůbec nikoho. Hráče týmu, kterému „fandí“, ani vybrané oběti na straně soupeře. Paradoxu se rovná fakt, že se s oblibou zaměřují na známé tváře, které v kariéře něco dokázaly. Snad ze závisti, že něco umí? Jako by právě profesionálové s bohatou minulostí mohli za to, že se hokejových Draků týká jen boj o holou záchranu v první lize a v prohraném zápase nejsou schopni trefit ani poloprázdnou bránu (= duel s Litoměřicemi). Rozum někdy zůstává stát.
Ne nadarmo se traduje: co Čech, to trenér. Hanit a kritizovat dokáže ve větší či menší míře úplně každý. Po hříchu se většinou jedná o ryzí nesportovce, kteří za celý život ani jednou nedrželi hokejovou hůl, nekopali do balónu, nebruslili, neházeli na koš, nelyžovali nebo s píšťalkou v puse nepískali kamarádům sebemenší „srandamač“. Kdyby ano, jsem přesvědčený o tom, že by se takhle nechovali a prokazovali by daleko větší pochopení a úctu.
Fandi, ale zůstaň člověkem. Pojďme se sportem hlavně bavit!


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

Vaše jméno: (povinné)

E-mail příjemce: (povinné)
Více příjemců lze oddělit čárkou či středníkem.

Komentář:

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 20.12.2015 06:21
Titulek: JAK TO VIDÍM JÁ
Autor: X
284
251
Pojďme se sportem hlavně bavit ! Jasně staďák za městský prachy pro koho ? Co takhle nalejt 50 mega do sportovišť pro všechny ?

Pojďme se sportem hlavně bavittak to vidím já.
Reagovat
Datum: 27.12.2015 14:23
Titulek: Re: JAK TO VIDÍM JÁ
Autor: p.spk
souhlas
335
nesouhlas
220
Autore X, nač takové všelidové populistické názory? Jsem rád alespoň za tu 1. hokejovou ligu v Šumperku, bez ní by tu zdechl pes....
Reagovat
Datum: 28.12.2015 07:23
Titulek: Re: JAK TO VIDÍM JÁ
Autor: X
264
276
Co je na tom všelidovýho populistickýho aby měli ostatní kde sportovat ?
Pes tu zdechl dávno
A když chce nějaký s.r.o. provozovat hokej tak za svý jsou tu i jiný sportovní aktivity který by se měly podporovat. A mimochodem výkony v šumperským hokeji nic moc ale to ví všichni.
A jinak všem pěkný nový rok.
Reagovat
Datum: 29.12.2015 12:36
Titulek: Bez titulku
Autor: p.spk
souhlas
251
nesouhlas
318
Chcete rozdávat všem, ale buď nevíte, nebo mlžíte, že Hokej Šumperk 2003 nehraje zdaleka jen za státní peníze, ale především za peníze sponzorů, který musí pan Velčovský nasmlouvat. Příspěvek města činí tak 20% a je třeba říci, že Draci jsou významným reprezentantem města. Vy byste boural výkladní skříň a místo toho byste rozdával....a podle neprůhledného klíče.
Reagovat
Datum: 29.12.2015 13:04
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: X
souhlas
291
nesouhlas
193
Co je neprůhlednýho na veřejných sportovištích (jaký nerůhledný klíč) pro všechny a proč by se neměli platit z městskejch peněz ? Jediný co je tam vidět tak zanedbaná údržba. s.r.o. má snad placený a schopný manažery (je to soukromá firma)tak ať se stará. Město by mělo investovat do občanů a ne do soukromých s.r.o. A upřímě o takovo výkladní skříň nestojím jsou i jiné ale jestlipak je jim přáno stejně ?
Reagovat
Datum: 29.12.2015 17:22
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: p.spk
souhlas
381
nesouhlas
257
Zimní stadion se snad bourat nebude, s Draky nebo bez nich, město ho bude financovat tak, jako tak, plácáte páté přes deváté.....náklady hokejového klubu jsou jeho vlastní výdaje a jak jsem psal, z většiny je musí zaplatit sponzoři, které shání pan Velčovský. Jestli nejste ekonomicky zdatný a nezajímáte se o vrcholový hokej a jeho příznivce, tak to ještě neznamená, že je správné zdejší hokej zapudit a zajímat se o nějaké okresní přebory....Město do občanů investuje a jak jste trefně psal, měl by se každý starat o sebe a zasponzorovat to, co ho zajímá....čili sám sebe a své nejbližší a nenatahovat pouze ruku. pan Velčovský to také nedělá, peníze z města by mu stačily tak na jeden měsíc.
Reagovat
Datum: 30.12.2015 07:18
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: X
souhlas
287
nesouhlas
220
Takže aby ve městě bylo víc hřišť a město financovalo i jiné sporty minimálně ve stejné výši jako hokej je plácání páté přes deváté . To jste mě opravdu pobavil. Nemusím být ekonomicky zdatný stačí si přečíst v novinách a na netu jak PMŠ to v podstatě dotuje.
Tahle debata pro mě končí.
Reagovat
Datum: 30.12.2015 11:51
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: p.spk
souhlas
345
nesouhlas
226
PMŠ dotuje Draky? Nepletete si provoz ZS a hokej, kteří spolu nemají nic společného? Pokud byste měl pravdu, nebýt hokeje, PMŠ by financoval jiné sporty, o kterých pořád předpokládáte, že by měly více peněz? Máte v tom pěkný hokej.......to mohu čekat, že příště vystartujete také proti Šumperskému divadlu a možná i železniční stanci....vždyť ti, co do divadla nechodí nebo nejezdí vlakem jsou škodní, nechť občané chodí třeba místo do divadla do kina a nechť třeba jezdí více na kole, z těch peněz na nádraží se mohlo zaplatit něco lepšího, že jo?
Reagovat
Datum: 30.12.2015 12:33
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Smyl Flek z Nohavic
245
207
Počkej, to chceš říct, že nádraží je dotováno městem? Ono nádraží není provozováno Českými drahami?
Reagovat
Datum: 31.12.2015 13:30
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: p.spk
souhlas
290
nesouhlas
211
České dráhy jsou státní firma, čili jsou dotované z rozpočtu obyvatel, stejně jako městské pokladny......
Reagovat
Datum: 30.12.2015 13:35
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: X
327
260
Provoz ZS a hokej, kteří spolu nemají nic společného Ha Ha
Každej by si chtěl vozit zadnici v autě co mu nepatří a natahovat ruku pro peníze za na provoz
Reagovat
Datum: 31.12.2015 13:25
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: p.spk
souhlas
282
nesouhlas
232
Moc se divím, že ekonomický analfabet může mít tolik sympatizantů....pokud by došlo k vašemu velikému přání a v Šumperku by se přestal hrát hokej (anebo se hrál na nějaké amatérské úrovni), tak by ten zimní stadion muselo město platit také, vůbec by město nic neušetřilo. Fakt nevím, jak může někdo tak negramotný tady diskutovat.
Reagovat
Datum: 31.12.2015 15:31
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: x
souhlas
234
nesouhlas
250
Tohle píše jen zaslepený hokejový fanatik který nevidí pro svůj hokej ostatní.Ekonomický analfabet opět si mě pobavil PMŠ platí provoz stadionu a zároveň je partnerem klubu (mají to na svých stránkách) pak že provoz HS a hokej spolu nesouvisí. I amatérský hokej je sport ale to ty asi nevíš tak kdo je negramot.
Reagovat
Datum: 1.1.2016 11:34
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: p.spk
souhlas
276
nesouhlas
211
Pořád kličkujete za potlesku svých podivných sympatizantů a ačkoliv jsem vás mnohokrát nepřímo vybídl, abyste se vyjádřil k úspoře města za provoz stadionu, pokud Draky z města vyprášíte, tak se pořád tomuto vyhýbáte a snad každý s rozumem ví, proč tak činíte.
Reagovat
Datum: 2.1.2016 07:02
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Anonym
souhlas
278
nesouhlas
298
Nemíním s tebou debatovat kup si kapličku pověs si tam obrázek toho svýho idola a choď se tam k němu modlit třeba se jim bude líp hrát.
Reagovat
Datum: 2.1.2016 15:09
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: p.spk
souhlas
322
nesouhlas
247
Takže jste neuctivý ke mně (tykáte mně), ke sportovcům, k příznivcům sportu a teď i k církvím...a vy chcete rozhodovat o tom, kdo má dostávat městské peníze........
Reagovat
Datum: 2.1.2016 22:54
Titulek: Jen tak na okraj...
Autor: Smyl Flek z Nohavic
souhlas
248
nesouhlas
249
To, že ti někdo v internetové diskuzi tyká, ještě nemůže být samo osobě považováno za výraz neuctivosti. Tykání v diskuzích je naprosto v pořádku a je zcela v souladu s internetovou etiketou.
Reagovat
Datum: 3.1.2016 08:46
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Grifit
souhlas
293
nesouhlas
262
Úcta k někomu kdo se neumí podepsat?
Reagovat
Datum: 29.12.2015 13:09
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: X
souhlas
312
nesouhlas
236
P.S. co vám brání sponzorovat je a dávat svůj plat
Reagovat
Datum: 1.1.2016 06:52
Titulek: Prezentace
Autor: Hulák
souhlas
266
nesouhlas
183
Hokejisti a fotbalisté jsou přežívají primitivní ukazatele kvality měst a obcí. Hurá-Draci doma vyhráli nad Horní Dolní ! Primitivové jsou u vytržení. Šumperk je slavný a přiláká turisty.
Reagovat
Datum: 3.1.2016 08:52
Titulek: Jak je to s nájmem
Autor: Grifit
souhlas
316
nesouhlas
236
Platí hokejová s.r.o. nájem za stadion?
Reagovat
Datum: 3.1.2016 21:01
Titulek: Re: Jak je to s nájmem
Autor: Druck
souhlas
240
nesouhlas
193
Jsou to staré údaje, ale obecně z nich lze vycházet i dnes. Šumperk je malý oddíl, který město podporuje, ale oproti jiným městům to není žádná hitparáda. Aby se zde mohl hokej hrát, město musí pomoci, jinak by to ekonomicky slabém regionu bylo neudržitelné. Proto město pomáhá hokej sponzorovat a pokud by mu měl zase brát, byl by to trochu Kocourkov. To by zase mohla hokejová s.r.o. chtít větší pomoc od města. Myslím, že se udělá před sezónou dohoda a jestli se platí nájem nebo ne, to už by mělo být zarámováno ve vzájemné smlouvě, stejně jako podmínky pomoci města hokeji. http://trebicsky.denik.cz/hokej_region/hokej_tr20071204.html
Reagovat
Datum: 5.1.2016 14:12
Titulek: Bez titulku
Autor: X
souhlas
218
nesouhlas
319
p.spk
Přestanu ti tykat až ty přestaneš urážet a podsouvat věci které jsem nenapsal.A stále si myslím že město by mělo investovat do sportovišť ve městě pro všechny a stejně. A pokud jde o stadion tak když do něj město cpe (přes PMŠ)tak by měl být maximálně možně otevřen pro veřejnost. A ta stoupa na peníze by se už měla vyřešit. Měl by se oddělit hotel sport i technologicky každá soukromá Fa by měla platit nájem.
Reagovat

ZA KULTUROU ZADARMO

 VYHODNOCENÍ

V minulé soutěži se o volný vstup na zábřežský Akustikfest správnou odpovědí nikdo nepřihlásil, nemá tedy žádného výherce.