ZPRÁVY

Značka JESENÍKY originální produkt se rozšířila o nové výrobky, služby i zážitky

7. listopadu 2013, 12:22, téma JESENÍKY, BH


Region - Nové certifikované produkty, služby i zážitky mají od podzimu letošního roku Jeseníky. Certifikační komise zasedla v posledním říjnovém a prvním listopadovém týdnu, aby posoudila originalitu a tradici v regionu. Z celkem sedmi žádostí o značku JESENÍKY originální produkt® uspělo pět výrobků, ze dvou nových žádostí o certifikaci služeb získal značku jeden subjekt, zážitky se zájmem o značku se sešly čtyři a všechny přesvědčily členy certifikační komise svou jedinečností.

„Značku uděluje certifikační komise na základě jednotných celorepublikových kritérií, kterými jsou především kvalita, původ surovin, originalita a tradice, také se posuzuje šetrnost k životnímu prostředí a vazba k regionu. Proto se může stát, že některý výrobek či služba nemusí získat značku. Daný subjekt pak dostane od komise doporučení, jak na certifikát dosáhnout,“ uvedla Lenka Krobotová za koordinátora značky JESENÍKY originální produkt® Místní akční skupinu Horní Pomoraví.

Nově se značka objeví na výrobku domašovské likérky Jesenické bylinné, výrobcích z kozího mléka z Horního Benešova, na Dvoreckých uzeninách z Dvorců u Bruntálu, na háčkované a drátkované bižuterii z Lipové – lázní a medu z Jeseníku.

Penziony a restaurace, které získávají značku JESENÍKY originální produkt®, se vyznačují specifickým charakterem. Letos získal certifikát penzion, jehož majitel kromě poskytování ubytování pořádá na Ramzové kulturně společenské akce pro lidi z celého regionu.

K první trojici certifikovaných zážitků se letos zařadily nově Rychlebské stezky – síť trailů pro horská kola, která vzniká na starých loveckých chodnících. Také Zlatorudné mlýny u Zlatých Hor ponesou značku jesenického zvonku. Celkem čtyři tradiční procedury zakladatele prvních vodoléčebných lázní na světě Vincenze Priessnitze ponesou značku originality. Jde o Priessnitzovu pololázeň dvoufázovou, Priessnitzovu pololázeň jednofázovou, Priessnitzův zábal a Priessnitzovu pohybovou terapii. Certifikát získal také Faunapark v Horní Lipové, zahrada s chovem domácích i exotických zvířat.

Během podzimního hodnocení nových žadatelů se certifikační komise zabývala rovněž žádostmi o prodloužení možnosti užívat značku a některé produkty již o prodloužení certifikátu nepožádaly. Celkem nyní nese značku 48 výrobků, 18 služeb a sedm zážitků. Letos se značka JESENÍKY originální produkt® rozšířila i na území Nízkého Jeseníku, v plánu je také rozšíření na území Krnovska, čím bude pokryta celá turistická oblast Jeseníky.


Foto: archiv MAS Horní pomoraví, BH
 



Sdílet na Facebooku Upozornit známého | Tisknout | Nahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 7.11.2013 14:06
Titulek: absolutně nedůvěryhodná značka
Autor: aNONYM
souhlas 192 - nesouhlas 217
Přijde vám normální, že v certifikovaných produktech a certifikační komisi jsou zástupci stejných firem? Pojďme se domluvit pár firem, vymyslíme značku kvality, vytvoříme společně komisi a dáme si certifikát. Takhle nějak to totiž funguje v Jeseníky - originální produkt. Pro mě tím pádem absolutně nedůvěryhodná značka kvality.

Reagovat
Datum: 11.11.2013 11:45
Titulek: Re: absolutně nedůvěryhodná značka
Autor: petr x
souhlas 169 - nesouhlas 210
Souhlas, s neustálým rozšiřováním na kdeco pozbývá toto nálepkování smysl...kdo, kromě osvícené komise, rozpozná rozdíl originálního medu nebo originální klobásy od jiných, stejně tak jesenicky certifikovaně originálních?
Čím je originální ubytovatel na Ramzové, který ve svých prostorách pořádá vesměs komerční zábavu pro okolí, stejně jako ta hromada ostatních certifikovaných ubytovatelů - nejspíš stejně originálních?

Reagovat
Datum: 12.11.2013 05:24
Titulek: Re: absolutně nedůvěryhodná značka
Autor: BUNKA
souhlas 237 - nesouhlas 161
Je to neplacená reklama.

Reagovat
Datum: 10.11.2013 15:49
Titulek: Obdobný příklad je Kavárna Předměstí v Šumperku :-)
Autor: Děd Fševjed
souhlas 243 - nesouhlas 155
Rovněž místně vymyšlená soutěž o kavárnu.

Reagovat

ZA KULTUROU ZADARMO

 VYHODNOCENÍ

V minulé soutěži se o volný vstup na zábřežský Akustikfest správnou odpovědí nikdo nepřihlásil, nemá tedy žádného výherce.