Zábřeh přijde o většinu spojů RegioJetu
7. října 2012, 14:20, téma
ZÁBŘEH, Anna Sittová
Zábřeh - Až doposud si všichni cestující ze Zábřeha mohli dopřávat komfortu při jízdě u přepravní společnosti RegioJet. Od 9. prosince, kdy se budou měnit jízdní řády, bude ale všechno jinak. Žluté vlaky, kterých v Zábřeze denně staví 18, budou nádražím pouze projíždět. Zastavovat zde budou pouze dva z nich, a to první ranní v 6:23 jedoucí do Prahy a poslední zpáteční v 21:33. Nejbližší nástupní stanice pro ty, kteří se budou RegioJetem chtít svést, tak bude v Olomouci.
Zábřežská železniční stanice nebude jedinou, která od prosince z jízdního řádu RegioJetu zmizí. V Ústí nad Orlicí nebudou žluté vlaky zastavovat vůbec a také v Praze-Libni stavět přestanou. Naopak nově se k nástupním místům přidá Třinec.
Dopravní společnost, pohybující se po českých železnicích pravidelně už od září 2011, je u cestujících oblíbená především díky poskytovaným nadstandardním službám. Luxusně vybavené vlaky s bezdrátovým připojením k internetu, tiskovinami a občerstvením se staly velkou konkurencí pro České dráhy. Ty po vzoru RegioJetu také začaly své služby rozšiřovat a zkvalitňovat.
Sdílet na Facebooku
Upozornit známého | Tisknout | Nahoru
NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.
Datum: 11.10.2012 08:13
Titulek:
Pro Boha proč?Autor:
Ansouhlas 179 -
nesouhlas 117
(řečnická otázka, chápu to), ale tohle je fakt ke zlosti. Jediná svštýlka ve tmě!
Reagovat
Datum: 11.10.2012 09:46
Titulek:
Re: Pro Boha proč?Autor:
Anonymsouhlas 186 -
nesouhlas 134
Protože panu Jančurovi přibude taky nová konkurence LEO Express a kdyby náhodou Regiojet zastavil v Zábehu, byl by v Praze o nějakou tu minutu později. To je dneska pakárna že? Jen jim jde o prachy a na lidi kašlou.
Reagovat
Můžeme poděkovat samosprávě města Zábřeha za "aktivní" přístup k zrušení rychlíkových spojů v Zábřeze.Starosta má zájem tak akorát o počítání pokácených stromů bobry a o počtu božích muk kolem města,zbytek ho nezajímá.Tak proto vypadá dopravní obslužnost Zábřeha jak vypadá.Je to naprosto práce neschopný člověk.Všude kolem Zábřeha se v obcích opravují chodníky a v Zábřeze chcípl pes......Co se udělalo v městě pod jeho vedením?Jen se nacpaly peníze do bezedných neziskových organizací ve městě. Občané Zábřeha zhodnoťte tuto aktivitu,jak chcete,ale toto je výsledek práce starosty a města.
Reagovat
Naprosto souhlasíme s názorem p.Oldřicha.Práce starosty stojí za kočku,a proto mu dejme ve všem vale,ať již sám zhodnotí svůj přínos městu.Je to nejhorší starosta města od doby,kdy se začali volit starostové. občan Zábřeha
Reagovat
Pláčete na špatném hrobě. Starosta Zábřeha (vůbec ho neznám) nemá žádnou možnost ovlivnit zastavení rychlíkových spojů. O zastavení rychlíků a expresů ČD rozhodují úředníci na ministerstvu dopravy (kteří tam sedí stále, za všech ministrů). Přes četné žádosti Olomouckého kraje, samospráv i občanů na požadavky nereagují. Já dostal v červnu odpověď z MD, že má Zábřeh nadstandartní obslužnost a v tržním mechanismu nemůžeme očekávat, že budou dopravci jezdit v okrajových časech.... A tak z Olomouce do Pardubic prosviští Zábřehem Pendolino, Expres ČD , Regiojet a Leoexpres a jednou za hodinu ( s dopoledním vynecháním) zastaví R/Ex.
Bohužel v době od 20.45 do 5.34 se ze Zábřehu na Prahu nehne ani kolo, rychlíky ČD zde již asi 10 let projíždí.V opačném směru podobné...
Jančura má nyní velké obavy z nové konkurence Leo expresu, proto zrušil zastavení svých IC spojů. Zřejmě proto nevyslyšel nářky cestujících ze Šumperska, kteří používají povinně místenkové vlaky Regiojet. Odmítám však častou mediální masáž, kdy někteří novináři vychvalují do nebes Regiojet, jehož služby jsou velmi omezené vzhledem k síťovému charakteru přepravy. (zkuste přijít na poslední chvíli na vlak...) Ten, kdo jezdí do Prahy vlakem ČD, musí uznat, že kvalita přepravních služeb ČD se v poslední době velmi zlepšila (i když často přeplněné). V tom vidím u Regiojetu přínos. Je však potřeba se na věc dívat reálně a nevěřit všemu, čím nás média masírují. Jedině síťový dopravce je schopen zajistit služby v celé železniční síti a ne pouze na lukrativních tratích.
Může se ovšem stát, že REgiojet po nástupu Leoexpresu se neuživí a vezme zavděk i tak "podřadnou" oblastí jako Zábřežsko a Šumpersko. Nechme se překvapit ...
Reagovat