SPORT

Manažer hokejových Draků Radek Kučera o sestupu: Nikdy se s tím nesmířím

27. dubna 2016, 16:00, téma HOKEJ, Petr Fišer


Šumperk - Ode dne, kdy byl zpečetěn sestup šumperských hokejistů do druhé ligy, uplynul více než měsíc. Relativně dost času na to, aby negativní událost strávil i nejzklamanější fanoušek. V případě klubového manažera RADKA KUČERY to ovšem neplatí. „Nikdy se s tím nesmířím,“ přiznala v průběhu minulého týdne pravá ruka Vladimíra Velčovského.

 Draci se z elitnější prvoligové společnosti odporoučeli po pěti letech. Pro Kučeru to představovalo „zážitek“, který se proměnil v noční můru. „Tohle jen tak nevstřebám, je to totiž obrovská škoda. Bohužel to dopadlo, jak to dopadlo,“ pronesl smutně.
Hokejový Šumperk si musí zvykat na skutečnost, že místo atraktivních soupeřů z Prahy, Jihlavy nebo Kladna budou jezdit na Tyršův stadión amatéři z Velkého Meziříčí, Karviné či Moravských Budějovic. „Jestli u nás bude plně profesionální, nebo poloprofesionální tým? To je v plné kompetenci prezidenta Velčovského. Stejně jako otázka trenéra a jednání se sponzory a samotnými hráči. Na spoustě věcí se už intenzivně pracuje,“ prozradil jeden ze dvou stěžejních „bafuňářů“.
Vedení klubu uplatnilo opci na trojici opor. V Šumperku by měli pokračovat Marek Haas a Tomášové Sedlák a Drtil. Počítá se i s mladými útočníky Hrochem a Ostřanským. „Tři prvně jmenované máme pod smlouvou, která platí i pro nadcházející sezónu. Doufáme, že se domluvíme a zůstanou u nás,“ řekl Radek Kučera, jenž potvrdil, že by oddílový management stál i o služby dalších hráčů z minulého ročníku. „Na druhou stranu jsme realisté a víme, že je bude velmi těžké udržet. Oslovili jsme i některé šumperské odchovance a uvidíme, co z toho vyleze. Jednání mimo jiné proběhlo s Honzou Matějkou a Danem Vachutkou. Teď záleží, jestli dojde k dohodě. Já osobně z toho mám dobrý pocit. Pokud jde o brankáře, jsme v kontaktu s gólmanem Zelenkou,“ odtajnil stálý člen vedení. Vzápětí vyloučil možný návrat některých starších „domorodců“ v čele s Michalem Budinou. O jejich možném comebacku se mezi příznivci v posledních dnech živě spekulovalo. „Jsou to kluci, co v předešlých letech hrávali jen krajský přebor. Ať už je druhá liga jakákoliv, má lepší úroveň než přeborová soutěž. Prostě je někde jinde,“ zdvihl varovný prst muž, který kromě manažerské role zastával dlouhá léta i pozici hlavního kouče.
V Šumperku se ani tentokrát neplánuje společné letní trénování. I proto, že se najede na ještě úspornější systém a šetřící režim, což na vlastní kůži momentálně pociťuje i samotný Radek Kučera. Mužstvo by se mělo sejít až začátkem srpna přímo na zimním stadiónu, tedy v případě, že se stačí dokončit jeho probíhající rekonstrukce. Podepisovaní hráčských smluv se bude řešit v následujících dvou až třech měsících. „Pokud hrajete první ligu, jste při výběru posil ve výhodě. Spousta záležitostí se dá podchytit už před přípravou na suchu, kvalitních hokejistů je k mání dostatek. Na druholigové úrovni to ve většině případů funguje tak, že se staví na kmenových hráčích. A těch my máme velmi málo. Nikdo se do ní moc nehrne, ambicióznější kluci se chtějí rvát o šanci ve vyšší soutěži. Až ve chvíli, kdy se do ní neprosadí, vezmou zavděk druhou ligou,“ popisoval, jak to na přestupovém trhu chodí, funkcionář Draků.
Na dlouhém seznamu hokejistů, kteří uvažují o odchodu, figuruje i jméno Aleše Holíka. Nad hlavou ostříleného beka krouží lasa dvou zájemců. „Je to možné. Mluvil jsem s ním několikrát a teď opravdu nejsem schopný říct, jak se to vyvrbí. Všechno ukáže až čas,“ prohlásil neurčitě Kučera.


Foto: Petr Fišer

Radek Kučera pád do druhé ligy velmi těžce nese.


Sdílet na Facebooku Upozornit známého | Tisknout | Nahoru

Vaše jméno: (povinné)

E-mail příjemce: (povinné)
Více příjemců lze oddělit čárkou či středníkem.

Komentář:

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 27.4.2016 17:13
Titulek: jak to vidím já
Autor: aNONYM
souhlas 347 - nesouhlas 282
Tak hlavně, že má „zážitek“. Já bezvýsledně prošustrovat tolik obecních peněz bych měl asi větší výčitky a rozhodně bych nemluvil o „obrovské škodě“, ale spíš o „neschopnosti“. Šumperku bude líp v nižší lize, kam podle mého patří. Dobré hráče a trenéry sem prostě nikdo nedostane. A tak se famdové můžou těšit, že Šumperk zase bude vyhrávat, i když se slabšími soupeři.

Reagovat
Datum: 28.4.2016 13:34
Titulek: Re: jak to vidím já
Autor: noruh
souhlas 340 - nesouhlas 261
Co se da delat,zivot jde dal a aspon uvidime nektere nase odchovance.Jen skoda,ze jsme nezahrali play-Off v 1.lize byl by to poradny rachot.Vim,ze sumpersky fanousek hodne kritizuje,ale kdyz vidi,ze hraci do toho davaji vsechno,umi pekne rozpumpovat tribuny.
Kuco,hlavu vzhuru,co bylo bylo,je to nova vyzva.....


Reagovat
Datum: 28.4.2016 15:20
Titulek: Re: jak to vidím já
Autor: abcd
souhlas 338 - nesouhlas 314
Nová výzva? Já myslím, že už ukázali, jak se výzvy umí chopit :-/

Reagovat
Datum: 29.4.2016 00:39
Titulek: a jak to vidí cinique
Autor: cinique
souhlas 371 - nesouhlas 277
Všimla jsem si, jak aNONYM často kritizuje rozdělování peněz na šumperský hokej a divadlo. Zdá se mi, že to opravdu má hodně společného. Ve financování divadla je hokej a ten dnešní hokej je přece hlavně divadlo. Nejde tu o sport, nejde tu o vlastenectví, jde tu o šou a hlavně o prachy. Nikdy jsem fanouškovství nechápala. Když "naši hrajou mistrák", celý národ fandí a když naši vyhrají, tak kdejaký pantáta s pupkem zrůžoví štěstím, že "My jsme to vyhráli! Máme zlato! Jsme mistři!", jako kdyby to snad byla jeho zásluha. Ano, chápu, národní hrdost, Češi vyhráli = Češi jsou v něčem nejlepší na světě = a my jsme Češi, takže se můžeme cítit na koni a na to nejsme zvyklí, takže si to musíme užít. Na národní úrovni tedy ještě budiž.
Ale fakt nechápu fanoušky na tady té naší místní úrovni. Kolega tu psal, že škoda, že jsme si (MY) nezahráli v první lize. Jako - to na tom fakt tak záleží? Není jedno, která liga se hraje? Nemělo by jít spíš o to, podívat se na dobrou hru?
A HLAVNĚ co znamená to MY??? Máme tu "Šumperský" hokejový tým, který manažeruje chlápek z Hradce, trénuje ho chlápek z Budějic a ze soupisky, na které je 22 hráčů jsou 4 - slovy ČTYŘI!!! kluci ze Šumperka. Takže to je ten NÁŠ tým - to jsme MY. Jak říkám - divadlo.
A vy fanoušci to opravdu takhle chcete? Vás tohle baví? Není větší a opravdovější zábava hrát třeba i tu nejnižší ligu, ale opravdu s vlastními hráči? Přece pokud o těch lidech vím, že jsou opravdu odtud, že tu žijí, víme o nich, známe je - to se potom přece musí úplně jinak fandit, ne? Když by to byli fakt NAŠI... My bychom mohli fandit opravdu našim hráčům a hráči by mohli hrát opravdu za svoje město. Nevím... Ale myslím, že jedině tak by to mělo nějaký smysl. Zatímco chodit se dívat na divadlo, ve kterém jde jen o to, kdo do toho svého týmu napumpuje nejvíc peněz a nakoupí si ty nejlepší hráče z celé ČR, aby tito hráči v dresech nějakého cizího města poráželi svoje rodná města, to považuji opravdu za nesmyslnou, dosti trapnou a pokleslou zábavu.

Reagovat
Datum: 30.4.2016 09:25
Titulek: Re: a jak to vidí cinique
Autor: bury
souhlas 277 - nesouhlas 284
Cinique - vraťte se zpátky na strom. Žijete úplně mimo životní realitu!!! Kdyby každý sportovní klub, divadlo, mělo hrát jen s vlastními odchovanci (rodáky) tak se NIKDE NIC NEHRAJE (NEKONÁ) A Že manažer podniká v jiné lokalitě je úplně běžná věc. Budíček. Holka budíček.fakt jste mě úplně zarazila a fakt jsem zaražen vaším pohledem názory

Reagovat
Datum: 30.4.2016 09:26
Titulek: Re: a jak to vidí cinique
Autor: bury
souhlas 306 - nesouhlas 289
Co to tady plácate za TOTÁLNÍ BLBOSTI. Jak hrát jen s vlastními odchovanci (rodáky) pokud by, jak tvrdíte měl tým hrát jen se "svými" tak se nehraje NIKDE,NIKDY ŽÁDNÁ SOUTĚŽ!!!! je to otázka nabídy a poptávky. V divadle taky hostují herci. Upřímně je mi vás líto!!!!! Kecy kecy. Dnes je doba kapitalismu a tam rozhodují peníze. A to, že je manažer z jiného města? Je jen minimum místních co dělají byznys v místě bydliště (rodiště) mám touhu vám napsat ať se vrátíte na stromy. Budíček a doporučení -vraťte se do reality. Z vašeho názoru je mi fakt zle. Fakt zle.

Reagovat
Datum: 30.4.2016 09:36
Titulek: Re: a jak to vidí cinique
Autor: aNONYM
souhlas 339 - nesouhlas 307
Oháníte se tady kapitalismem, ale když obec lije peníze do „firmy“, která nemá za celou dobu žádné výsledky, to je spíš komunismus. Už se proberte. Realita je jaká je. Za léta dotací se šumperský hokej nehnul ani o kousek nahoru. A to i přes ty cizáky v mančaftu. Tak kdo tady patří na strom? Natahovat ruku umí každý, ale výsledky mají jen ti schopní. A to není případ šumperského hokeje. Smiřte se s tím, že budete chodit na úroveň hokeje, který sem patří. A můžete mlátit kebulí do zdi a nezměníte na tom nic. Hotovo.

Reagovat
Datum: 29.4.2016 03:40
Titulek: Radek Kučera pád do druhé ligy velmi těžce nese.
Autor: X
souhlas 327 - nesouhlas 277
Já ne a kdo bude chtít hrát bude hrát třeba i tu poslední soutěž. Radši ať opraví bazén tam bude chodít učitě víc lidí.

Reagovat
Datum: 29.4.2016 07:32
Titulek: Re: Radek Kučera pád do druhé ligy velmi těžce nese.
Autor: Anonym
souhlas 318 - nesouhlas 274
Neznamy x zimni stadion neni jen pro a- tym ale i pro mladez

Reagovat
Datum: 2.5.2016 04:43
Titulek: Re: Radek Kučera pád do druhé ligy velmi těžce nese.
Autor: X
souhlas 334 - nesouhlas 256
A bazén není pro všechny ?

Reagovat
Datum: 3.5.2016 18:45
Titulek: Re: Radek Kučera pád do druhé ligy velmi těžce nese.
Autor: Tomáš Marný
souhlas 306 - nesouhlas 243
Ano, je pro všechny, i pro ty, co sem přijedou až třeba z Plzně. V Losinách je aquapark a kolik tam chodí místních? Řekl bych tak sotva 10 procent, to možná i přeháním. Položím otázku: kolik nových kluků se přihlásí do hokeje když přijde nějaký úspěch, nějaký významný podnět? Určitě víc, než kdyby o hokeji věděli jen z doslechu. To platí pro všechny sporty. Nejvíc to je vidět na rychlobruslení, nebýt Sáblíkové, tak o něm nikdo nic neví. Sestup Šumperka se negativně podepíše i na náboru mladých hokejistů v Šumperku.

Reagovat
Datum: 3.5.2016 19:14
Titulek: Re: Radek Kučera pád do druhé ligy velmi těžce nese.
Autor: aNONYM
souhlas 381 - nesouhlas 304
...a zároveň peníze, které se tím sestupem ušetří se dají do jiných sportů a tam nastane opačný efekt - mládež se začne hlásit do nich. Takže nic hrozného se nestane, naopak.

Reagovat
Datum: 3.5.2016 23:14
Titulek: Re: Radek Kučera pád do druhé ligy velmi těžce nese.
Autor: Smyl Flek z Nohavic
souhlas 313 - nesouhlas 278
...pokud by - se ovšem ty peníze do těch jiných sportů skutečně daly. Což je zásadní otázka.
Taky by mohly skončit třeba....
No co já vím, třeba....
V divadle!
kupříkladu.

Reagovat
Datum: 4.5.2016 08:03
Titulek: Re: Radek Kučera pád do druhé ligy velmi těžce nese.
Autor: Anonym
souhlas 336 - nesouhlas 288
Přesně tak. I kdyby hokej v Šumperku skončil úplně, neznamená to, že by "ušetřené" peníze automaticky putovaly do ostatních sportů. Na to zapomeňte!

Reagovat
Datum: 4.5.2016 14:40
Titulek: Re: Radek Kučera pád do druhé ligy velmi těžce nese.
Autor: aNONYM
souhlas 326 - nesouhlas 268
Tak to máte teda oba pravdu.

Reagovat
Datum: 6.5.2016 08:55
Titulek: Re: Radek Kučera pád do druhé ligy velmi těžce nese.
Autor: X
souhlas 266 - nesouhlas 273
Až budu z losin budu o to mlet

Reagovat
Datum: 6.5.2016 09:01
Titulek: Re: Radek Kučera pád do druhé ligy velmi těžce nese.
Autor: X
souhlas 283 - nesouhlas 303
Tomáš Marný
Na rozdíl od tebe pamatuju kluky co chodili na masaryčku (bylo to spojený s hokejem) a hráli hokej a něčeho dosáhli. Tihle co tam hrajou teď můžou hrát taky holt nižší soutěž a nedělám si iluze že PMŠ (potažmo město) nebude peníze cpát dál. A pkud de o nábor mladých co brání městu je sponzorovat. SRO ať si hospodaří za svý.

Reagovat
Datum: 29.4.2016 17:17
Titulek: pro autora článku
Autor: Nanosekunda ®
souhlas 323 - nesouhlas 298
obsah vem čert,
ale té agličtině, tak té dáváte dobře na prdel...
to je tzv. "čingliš" (jako: czech & english) by rednecks...:)

Reagovat

ZA KULTUROU ZADARMO

 VYHODNOCENÍ

V minulé soutěži se o volný vstup na zábřežský Akustikfest správnou odpovědí nikdo nepřihlásil, nemá tedy žádného výherce.