- Úvodní strana
- Zpravodajství
- Kultura
- Sport
- Inzerce
- Katalog firem
- Přidat firmu
- Polední menu
- MHD a jízdní řády
- Archiv
- Vyhledávání
- Články
- Bleskovky
- Rejnoviny
- Reklama
„Jarmark se uskuteční v rámci projektu spolupráce dalších místních akčních skupin (MAS), a to Moravská cesta a slovenská Zlatá cesta,“ uvedla koordinátorka značení služeb a zážitků v Jeseníkách Hana Olejníková z MAS Horní Pomoraví, která zavádí v Jeseníkách značku od roku 2010.
Branenský jarmark nebude jen o prodeji, ale také o nových aktivitách v malé horské obci, která láká turisty svou fotogeničností a duchem místa. „Pokřtíme obnovenou Stezku pod Ptačí planinou, která získá pět nových turistických informačních tabulí. Na nich se návštěvníci dozvědí netradiční fakta o historii pivovarnictví, o lokálním místopise, fauně a flóře a Mariánském prameni a tradici zdejší Mariánské pouti,“ přiblížil ředitel Relax centra Kolštejn Tomáš Drápal, iniciátor obnovení někdejšího německého pěšího okruhu.
Celý program odstartuje v 13.30 předáváním certifikátů nově označeným produktům, službám i zážitkům v Jeseníkách. V prvním kole letošní certifikace pořádalo o značku rekordních 14 zájemců. Nově tak ponese značku jesenického zvonku například uzené maso, dřevěné hračky, medy a včelí produkty, vlněné výrobky, pramenitá voda s vyrovnaným pH, pečivo, sýry papírové a textilní produkty s Rychlebskou zvířenou.
Součástí akce bude i zahájení gastronomického festivalu Chuť Jeseníků. Chuť Jeseníků je exkluzivním projektem nejlepších gastronomických zařízení v horách pod Pradědem. Tradiční jesenické pokrmy se v letošním roce budou podávat v sedmi restauracích po celých Jeseníkách.
Náměstí v Branné zaplní i řada účinkujících, mimo jiné sbor Lobník, Bratrušovské seniorky. Milovníci historie se mohou těšit na přednášku historika Drahomíra Polácha o historii pivovarnictví v Branné, také děti si během odpoledne přijdou na své. Čeká je divadelní představení loutkového souboru Klubíčko ze Zábřeha a pohádkový les.
Místní výrobky budou k mání na jarmarku od 13.30 do 17 hodin. Projekt spolupráce nese název Cílem společného snažení je rozvoj regionálního značení. Jeho úsílím je zavedení značení služeb pro značku Regionální produkt HONT a HANÁ regionální produkt. Celkem nyní po devátém kole certifikace nese značku JESENÍKY originální produkt 62 výrobků nebo skupiny produktů, 18 stravovacích a ubytovacích služeb a 7 zážitků.
Sdílet na Facebooku
Upozornit známého | Tisknout | Nahoru
VYHODNOCENÍ
V minulé soutěži se o volný vstup na zábřežský Akustikfest správnou odpovědí nikdo nepřihlásil, nemá tedy žádného výherce.