Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.
Datum: 13.1.2010 12:19
Titulek:
Šumperk – okruhy HájAutor:
Kuk!n7Ksouhlas 400 - nesouhlas 342
Dnes 13.1.2010,
stopy upraveny ve dvoj stopu. Před hájenkou velký stopový ovál. Od hájenky přes křížek ke kostelíčku až k hájence na hrabeňáku protaženo dvoj stopou.
Právě jsem se s této stopy vrátil.
Přeji všem krásné běžkování, Kuk!n7K
Reagovat
Datum: 17.1.2010 09:02
Titulek:
V okolí Zábžeha opak,Autor:
Bobrsouhlas 366 - nesouhlas 390
Co si neprošlápneš není a navíc to ničí pěšáci a lesáci.Viz fotokoutek-6km trasa od Jestřebí až na Bušínov protažena pluhem až na hlínu a přitom zde není žádná těžba a pouze jeden malý krmelec.Krásná vrstevnicová cesta pro lyžaře neschůdná.Jen tak dál.
Reagovat
Datum: 17.1.2010 09:35
Titulek:
Re: V okolí Zábžeha opak,Autor:
Bobrsouhlas 382 - nesouhlas 367
Oprava:v okolí Zábřeha
Reagovat
Datum: 18.1.2010 10:36
Titulek:
Bez titulkuAutor:
Kuk!n7Ksouhlas 346 - nesouhlas 255
Dne 18.1.2010 v 9:30 pokus o projetí běžeckýma stopama marný. Všude 10cm a více sněhu, upravené stopy nenávratně pryč pod sněhem. Prosím prosím o protažení :-)
S pozdravem Kuk!n7K CK Morava
Reagovat
Datum: 18.1.2010 12:55
Titulek:
aktuálněAutor:
RMsouhlas 370 - nesouhlas 402
Reagovat
Datum: 18.1.2010 16:50
Titulek:
Re: aktuálněAutor:
Kuk!n7Ksouhlas 361 - nesouhlas 340
Díky za info
Reagovat
Datum: 19.1.2010 09:30
Titulek:
aktuální stav lyžařských stopAutor:
Pavelsouhlas 374 - nesouhlas 372
zvěřejňujete nepravdivé informace. Na trase skřítek, Branka , Loučná nad. Desnou nebyl stroj na úpravu stop nejméně tři roky. 16.1. 2010 jsem projížděl z Vlčího sedla do Loučné, stopa byla pojeta jen dvěma lyžaři?
Reagovat
Datum: 21.1.2010 09:40
Titulek:
Re: aktuální stav lyžařských stopAutor:
Jeseníky-Sdružení CRsouhlas 394 - nesouhlas 342
Omlouváme se,hlášení bylo podáno z rolby jedoucí do Loučné.V prostoru Kosaře-Branka došlo k poruše a rolba se z Branky musela vrátit a údaj se už nedal opravit. Děkujeme za pochopení.
Dále vás žádáme o pochopení pokud sněží,upravujeme celkem přes 4OO km a to nejde stihnou hned. Děkujeme
Reagovat
Datum: 21.1.2010 18:48
Titulek:
HájAutor:
Ondrasouhlas 365 - nesouhlas 359
Dobrá práce v okolí Háje, dík moc!
Reagovat
Datum: 31.1.2010 17:57
Titulek:
Aktuálnost tabulkyAutor:
Bobsouhlas 396 - nesouhlas 392
Bohužel atav stop víceméně odpovídá datumu zveřejnění, aktuálně tedy naposledy 27.1. tj. středa, asi proto že ve čtvrtek bylo vysvědčení, no a ve čtvrtek i v pátek nasněžilo nejakých 20-30 cm nového sněhu, takže sposta stop je přes víkrnd zapadaných (zejména diskutované Staroměstsko), asi by to chtělo více plánovat protahování stop podle předpovědi počasí a ne podle volných dnů nebo prázdnin.
Reagovat
Datum: 1.2.2010 19:08
Titulek:
PochvalaAutor:
Ondra Hanušsouhlas 392 - nesouhlas 329
Vážení, dovolte nejprve abych pochválil všechny kteří jste se zasloužili o letošní úpravu běžěckých stop v Jeseníkách. Konečně po mnoha letech napadl sníh i v nížinách a tak se zadařilo zpřístupnit hory i lidem kteří by za jiných povětrnostních podmínek zůstali doma. Za to vám patří velký dík a poklona. Konečně se začínáme přibližovat kolegům z orlických, jizerských, krušných hor, krkonoš a dalších. Ale prosím neusněte na vavřínech neboť jsme oni jsou v první lize a my hrajeme okresní přbor!! Zajímalo by mě kdo se stará o konkrétní úseky tratí? Stejná rolba která jezdí okolo letiště jezdí i na červenohorské sedlo? Jaké jsou pravidla úpravy stop? Nemělo by se jezdit spíše v noci dle aktuálních klimatických podmínek? Je mi jasné že to bude závislé na financích. Pokud má jedna rolba zvládnout celé jeseníky tak je to velmi těžké. Bylo by možné nastínit vaše technické a finanční možnosti či časový rozvrh (případně pravidla)úpravy tratí? Momentálně mě připadá že to nemá moc řád a vše se děje jaksi spontánně. Ale neznám souvislosti tak bych Vás poprosil o pdrobnější info. Díky ... Hanuš
Reagovat
Datum: 8.2.2010 19:15
Titulek:
Bez titulkuAutor:
Jeseníky-Sdružení CRsouhlas 383 - nesouhlas 345
Pane Hanuš,díka za uznání,ale musím konstatovat,že 450 km nelze upravit okamžitě jak začne padat sníh.Pokud hodně sněží,tak rolba jezdí mnohdy tam a zpátky a již na zpáteční cestě nenajde po sobě stopu.Na celé Jeseníky máme 5 rolb.Pochopitelně,že mají rozdělené svoje úseky.Jedna rolba je na Skřítku,druhá na Červenohorském sedle,třetí v Horní Lipové,čtvrtá ve Starém Městě a pátá v Karlově.Tudíž zhruba na každou rolbu připadá na úpravu cca 90 km.Tak to někdy nemohou stihnot všechno hned.Může se stát,že řidič rolby vyjede v době hlášení na trať a nahlásí její upravenost,ale nepodaří se mu z různých důvodů dojet do cíle,což se nám již stalo.Hned jsme byli terčem nadávek.Mohu vás ujistit,že našim cílem je,aby i v Jeseníkách a po celých Jeseníkách byla kvalitní stopa.Usilujeme o to bez finančních prostředků,které musíme někde vyprosit.Již pět let se o to pokoušíme, osobně si myslím,že se nám to podařilo.V nadcházející letní sezoně všechny trasy označíme rozcestníky a tabulemi s příslušnými mapami.Proto prosím,pokud si někdo myslí,že nemáme zájem,tak to tak není a případně,že hned nestíháme,tak žádáme o omluvu. Zdeněk Zerzáň autor a realizátor projektu
Reagovat
Datum: 9.2.2010 06:55
Titulek:
Bez titulkuAutor:
Templsouhlas 410 - nesouhlas 284
Nebreč, Zdeno. Kdysi jsi to prošlapával...hihihi...Nedělej si z těch nespokojenců těžkou hlavu. Když se jim to nelíbí, tak se nemají na hory cpát. Olda
Reagovat
Datum: 11.2.2010 11:38
Titulek:
Re: Bez titulkuAutor:
Ondra Hanušsouhlas 393 - nesouhlas 359
Milý Oldo, dovol mi abych s tebou nesouhlasil. Ono spíše než o nás(místní) jde o to abychom do jeseníků dostali turisty a to hlavně se zahraničí. Protože pokud jako region chceme konkurovat ostatním horám tak musíme nabídnout přinejmenším stejné podmínky. Pokud jim nenabídneme komplexní služby tak turisté pojedou jinam a postupně v jeseníkách zkrachují drobní podnikatelé ale i velcí hoteliéři kreří jsou na turistech závislý. A hory budou bez lidí jako před staletími. Doporučuji se zajet podívat třeba do jizerek. tam je to opravdu na slušné úrovni. Jak stopy tak resturace a hotely. Bedřichov se stal střediskem kde převládájí běžky nad sjezdovkami. Proč by tohle němohlo být i u nás!!?? Běžecké lyžování by se mohlo stát pro mnoho lidi levnější alternativou drahého sjezdového lyžování. A začíná to právě povědomím lidí o tom zda jsou tam či onam dobré podmínky...S pozdravem... Ondra Hanuš
Reagovat
Datum: 11.2.2010 13:42
Titulek:
Re: Bez titulkuAutor:
Templsouhlas 397 - nesouhlas 329
Samozřejmě s tebou souhlasím. Jen jsem si neodpustil šťouchnout do Zdenka...
Reagovat
Datum: 11.2.2010 13:51
Titulek:
Re: Bez titulkuAutor:
Ondra Hanušsouhlas 379 - nesouhlas 327
aha... tak to jo...:-))
Reagovat
Datum: 11.2.2010 15:35
Titulek:
Re: Bez titulkuAutor:
aNONYMsouhlas 329 - nesouhlas 354
Ono nestačí mít zařízená sportovní centra, taky je důležitá propagace a ta je, co se týká Jeseníků, tristní. Nedávno jsem někde četl popis oficiální propagační brožury, kde byly brutální pravopisné chyby, špatné popisky atd. Kraj se holedbá, jak pro propagaci dělá maximum, ale není schopen zajistit blbou korekturu svých materiálů. To je amatérismus, který si kraj nemůže dovolit.
Reagovat
Datum: 12.2.2010 12:03
Titulek:
Re: Bez titulkuAutor:
Ondra Hanušsouhlas 207 - nesouhlas 350
Plně s tebou souhlasím.... ale podle mě je to otázka peněz... v žádném kraji není placena úprava stop plně jen samosprávou... na úpravu přispívají sponzoři, hoteliéři, majitelé horských chat... peníze každý shání jak se dá... je to o šikovnosti lidí ale také o infrastruktuře která je v místě... a tak je na snadě otázka koho chceš požádat o příspěvek v jeseníkách?? rozhodnně vhodných partnerů bude mnohem méně než v ostatních horách... domnívám se že je to začarovaný kruh.. holely nevydělávají a proto nemohou přispívat více na úpravu stop a turisté nebudou jezdit do hor kde stopy nejsou protahovány a lépe značeny... a tak se to točí stále dokola... řešením by bylo aby do celého koloběhu nalil někdo(kraj či EU) solidní finanční prostředky které by byli účelně využity... Nevím přesně o jakých propagačních materiálech mluvíš.. já jsem se včera od mého kolegy dozvěděl že prý existuje nějaká mapa upravovaných stop v jeseníkách... udájně má být zdarma k dostání na turistickém informačním centru v šumperku... slyšel jsem o tom poprvé a nikde v na chatách nebo hotelích jsem jí neviděl..to je možná pro autory projektu důvod k zamyšlení... když o mapě nevíme my kteří se na horách vyskytujeme téměř denně tak jak to mají zjistit běžní návštěvníci hor... ?? a nebo jsem asi slepej?? chystám se tam zastavit a zjistím jak je to z distribucí map po chatách... přítomnost mapy v informačním centru mi totiž připadá trošku mimo mísu...
Reagovat
Datum: 14.2.2010 00:58
Titulek:
Re: Bez titulkuAutor:
lZerzáňsouhlas 317 - nesouhlas 348
Pane anonyme,doporučuji,přečíst si kritizovaný materiál a nevěřit hned všemu co napíšou noviny,on v tom může být také skrytý konkurenční boj,agentůr,které zakázku nezískaly.Mohu Vás ubezpečit,že nikdy v minulosti nevycházelo tolik propagačních materiálů o Jeseníkách,jako v posledních třech letech.Nikdy také nebylo navštíveno tolik veletrhů cestovního ruch na kterých byly materiály k dispozici.Asi jste nikdy neslyšel o infobusu,který navštěvuje města České,Slovenské a Polské republiky a propaguje Jeseníky.
Reagovat
Datum: 14.2.2010 13:46
Titulek:
Re: Bez titulkuAutor:
aNONYMsouhlas 388 - nesouhlas 355
Pane Zerzáni, o infobusu jsem neslyšel, děkuji za informaci. Zkusím ten článek o propagačním materiálu najít, abysme se nebavili ve virtuální realitě.
Reagovat
Datum: 2.3.2010 20:54
Titulek:
Re: Bez titulkuAutor:
vlapsouhlas 374 - nesouhlas 339
Váženej pane, jedna věc je propagovat a utrácet a druhá věc je účelně vynaložit prostředky.
Chci tím říct, že Vám chybí ekonomické vzdělání, protože náklady se holedbat je na kriminál.. Co to přineslo? O kolik je víc v Jeseníkách turistů? Kulový - jen se prachy vypraly v rádoby "propagaci".....
Nebo ty infobusy jezdily zadarmo?
Reagovat
Datum: 14.2.2010 00:20
Titulek:
Re: Bez titulkuAutor:
lZerzáňsouhlas 340 - nesouhlas 295
Pane Hanuš,jsem rád, že to tak cítíte,přesně to nás vedlo k tomu,abychom začali běžecké trasy budovat i v Jeseníkách,protože se k tomu nikdo neměl.
Jsme nezisková,dobrovolná organizace a nic by nemělo bránit tomu,aby ste se do ní zapojil a přinesl i svoji invenci. Říkáte,že běžecké lyžování by se mohlo stát levnější alternativou,jak pro koho,možná pro ty nespokojence,ale nám peníze na údržbu z nebe nespadnou,musíme je doslova někde vyžebrat a dělá to ročně cca 7OO.OOO Kč.Největší podílníci jsou města,obce a kraj a ti,kterým běžkaři naplňují hotely,jak říkáte,ti zatím nedávají nic.Tak Vás žádám držte nám palce,ať to dopadne ještě lépe jak v Jizerkách.Zatím těch tras upravujeme 3x víc.Na spolupráci se těší Z.Zerzáň
Reagovat
Datum: 14.2.2010 17:37
Titulek:
Re: Bez titulkuAutor:
petrsouhlas 378 - nesouhlas 336
Vážený pane Zerzáň, jsem moc rád, že jste se vedení vašeho sdružení ujal právě Vy, myslím, že Vaše práce pro naše Jeseníky nebyla nikdy doceněna. Měl jsem to štěstí, že jsem zažil éru Vřesky za Vašeho správcování a i díky tomu vím, že mám tyto hory moc rád.Chápu Vaši snahu o propagaci a zveřejnění, bohužel, pokud budeme narážet na provozovatele hotelů a zařízení, kteří budou nabízet materiály sdružení a propagaci, získanou zdarma, za úplatu, těžko budeme vynaložené prostředky vnímat jinak, než jako vyhozené... k Vaší výzvě - držím vám palce...ale to nestačí.
Reagovat
Datum: 15.2.2010 07:52
Titulek:
Re: Bez titulkuAutor:
Ondra Hanušsouhlas 419 - nesouhlas 291
Vážený Pane Zerzáni, Děkuji za nabídku ke spolupráci. A jelikož nesnáším krytiky kteří nejsou schopni přiložit ruku k dílu, rád se zapojím do práce. Pokud budete mít čas můžeme domluvit posezení u pivka a probrat podrobnosti. S těmi penězi je to opravdu bída. 700 000,- Kč je opravdu málo na kvalitní činnost. Je to běh na dlouhou trať ale myslím že není nereálné získat do budoucna více prostředků. Každopádně je momentální úprava tras mnohonásobně lepší než před cca deseti lety kdy upravená stopa byla výjimka.
V sobotu(13.2) ráno jsem byl na č.sedle a musím vyseknout pochvalu rolbaři který stopu upravil. Za prvé musel jet někdy v noci nebo nad ránem. Za druhé byla stopa na rovných úsecích dvojtě a v nebezpečných ůsecích jedna nebo bez stopy. Opravdu paráda!!! je vidět že tento člověk ví jak by se to správně mělo dělat. Okruhy na letišti byli o víkendu zafoukané čerstvým i starým sněhem. Všem milovníkům běžeckého lyžování dopručuji aby v případě větrného počasí volili spíše trasy v lesních úsecích. Podle mých zkušeností je tam stopa po celý den kvalitní(viz úsek skřítek alfrédka). Skol!
Reagovat
Datum: 20.2.2010 02:05
Titulek:
Re: Bez titulkuAutor:
Jimbosouhlas 369 - nesouhlas 226
nauc se prapovis inteligente
Reagovat
Datum: 20.2.2010 07:01
Titulek:
Re: Bez titulkuAutor:
aNONYMsouhlas 442 - nesouhlas 318
Za třetím slovem, o kterém nevím, co znamená, ti chybí čárka.
Reagovat
Datum: 25.2.2010 09:38
Titulek:
Re: Bez titulkuAutor:
Ondra Hanušsouhlas 392 - nesouhlas 400
prapovis nemumím...a nemyslel jste náhodou pravopis???... pane učiteli...?? forma je u vás nad obsahem že jo??
Reagovat
Datum: 11.2.2010 11:01
Titulek:
Bez titulkuAutor:
Ondra Hanušsouhlas 356 - nesouhlas 330
Děkuji za podrobněší info... myslím že je to velmi záslužné že se takto staráte...dovolte mi prosím ještě jednu připomínku... a myslím že skalní běžkaři by se mnou určitě souhlasili.. dle mého názoru by se hřebenové trasy měli protahovat někdy po ránu třeba okolo osmé hodiny. Konkréní příklad z č.sedla kde se mi velmi často stává že vyjedu do neupravené stopy v devět a se mnou další desítky běžkařů... vyběhnu(mnohdy si i stopu prošlapu) na švýcárnu či na praděd a když se vracím tak tepre potkávám rolbu jak vyjíždí ze sedla.. lyžaři se jí musí vyhýbat a myslím že je i větší nebezpečí úrazu. Nejde o žádnou kritiku. Jen si myslím že když už se na to věnuje vaše úsilí a nemalé finanční prostředky pak by se to mělo dělat účelněji. I pro toho rolbaře musí být přece mnohem jednooduší když se mu nikdo nemotá před radlicí!!! Ano i já jsem si prošlápaval stopu sám a dodnes si jí prošlápávám(když rolba jede až v poledne a já jsem na běžkách ráno)... ale nechci abychom se vrátili o třicet let zpět. Protože požitek s běhání ve stopě se s prošlapáváním nedá vůbec srovnat. A kdo je spokojený s prošlapáváním nechť si prošlapává kdekoliv. Sněhu je všude na polích i v lesích dostatek!!! Horám zdar, běhání ve stopě zvláště a vřelé díky za vaši snahu...Ondra Hanuš
Reagovat
Datum: 12.2.2010 09:51
Titulek:
Pravidelná úprava ve všední dnyAutor:
Jardasouhlas 302 - nesouhlas 369
Škoda, že se stopy neupravují pravidelně i ve všední dny, návštěvníci Jeseníků mohou být rozčarováni, že stopy jsou celý týden neprotažené, pokud v pondělí nasněží nebo zafouká vítr, pak jim nezbudu něž, si je prošlápnout. To propagaci cestovního ruchu zrovna nepřispěje.
Reagovat
Datum: 12.2.2010 12:21
Titulek:
Bez titulkuAutor:
Ondra Hanušsouhlas 384 - nesouhlas 354
Souhlasím s tvým názorem ale jak již sdělil Zdeněk Zerzáň v minulém příspěvku budou upravovat stopy zpravidla jedenkrát týdně dle aktuálních klimatických podmínek(což má logiku)... ale zřejmě jsou na to omezené fin. prostředky které by na četnější úpravu tras nestačili...Na hřebenových trasách by opravdu bylo lepší provádět úpravu několikrát týdně... vzhledem k ubytovaným turistům na chatách... jejich nespokojenost se zřejmě projeví až v dalších letech kdy do jeseníků znovu prostě nepřijedou... ale informace v tabulce že stopy budou upraveny 9.2.2010 je dobrým zanmením že se nad tím autoři zamyslely... uvídíme jak to bude nahořě vypadat o víkendu... SKOL!!!
Reagovat
Datum: 14.2.2010 00:42
Titulek:
Bez titulkuAutor:
lZerzáňsouhlas 324 - nesouhlas 362
Musím ješte podotknout,že až na jednu rolbu nebude připadat 90 km,tak pak budou trasy upraveny všechny asi hned.Bylo by to uspokojivé i pro nás.Jenže jedna rolba stojí 4,5 mil.Kč a asi v dohledné době,se nám nepodaří jich více zajistit.Aktuální zprávy o úpravě uvádíme každé úterý a pátek na WWW,jeseniky-tourism.cz
Reagovat
Datum: 15.2.2010 16:04
Titulek:
Re: Bez titulkuAutor:
Ondra Hanušsouhlas 359 - nesouhlas 351
Jen drobná oprava: zmíněná adresa WWW,jeseniky-tourism.cz nefunguje!!!!... správně to najdete na adrese:
http://www.ok-tourism.cz/ ... velmi pěkně zpracované stránky a v sekci Zima - lyžařské trasy najdete podrobněší info o trasách...Skol!
Reagovat
Datum: 14.2.2010 15:08
Titulek:
Hambálek-Severomoravská chataAutor:
Petrbsouhlas 352 - nesouhlas 348
Tento týden jsme pobývali na rodinné dovolené ve Štědrákově Lhotě. Neponechal jsem nic náhodě a vytisknul jsem si před odjezdem do Jeseníků aktuální seznam upravovaných běžkařských tratí. Nejblíže byla značená jako upravená trasa Hambálek-Severomoravská chata. Poté co jsme se pár dní bořili hlubokým sněhem na prošlapaných tratích v okolí Lhoty jsme se rozhodli přiblížit autem na nějakou strojovou stopu. Vyrazili jsme do Jakubovic.Dle mapy nás žlutá turistická měla záhy protnout s upravenou červenou běžkařskou. Bohužel pouze teoreticky. Na křížení bylo v pořádku pouze značení, po projetí rolby tuto zimu ani památky. První stopy pásů od rolby jsme našli až pod lesem nad Jakubovicemi. Na kvalitní stopu jsme narazili až na vrstevnici kolem vrchu Čečola. Dále k Severomoravské chatě bylo vše perfektní. Nechápu proč je trasa uváděna jako upravená už z Hambálku. Na mapě je tento úsek charakterizován jako málo navštěvovaný, ani se nedivím, když tam nejezdí ani rolba. Jinak mnoho zdaru vašemu projektu. Jeseníky mají určitě velký potenciál. Příjemná změna pohybovat se ve stopách téměř v osamění, na rozdíl od přeplněných Krkonoš a zejména Jizerek.
Reagovat
Datum: 14.2.2010 17:38
Titulek:
Re: Hambálek-Severomoravská chataAutor:
Jimbosouhlas 333 - nesouhlas 244
Driv nebyvali lyzari zdechli a rozezrani a vyslapli si stopu sami. Dneska je to sama fnukna. Radej si doma otevri okno a pivo.
Reagovat
Datum: 15.2.2010 08:08
Titulek:
Re: Hambálek-Severomoravská chataAutor:
Ondra Hanušsouhlas 381 - nesouhlas 330
Važený pane Jimbo. Jelikož nám zaleží na kvalitněších podmínkách pro běžecké lyžování a rozvoj turismu v jeseníkách, tak zde takto diskutujeme o tom co by bylo dobré zlepšit. Každý zde zveřejněný názor může pomoci provozovatelům ke skvalitnění úpravy tras. Jak jsem již psal v předchozích příspěvcích ten kdo si libuje v tom že si stopu sám prošlape má tu možnost kdekoliv. My se snažíme o opak. Skol!
Reagovat
Datum: 15.2.2010 08:23
Titulek:
Re: Hambálek-Severomoravská chataAutor:
Ondra Hanušsouhlas 381 - nesouhlas 374
Vážení, musím z vlastní zkušenosti potvrdit že návaznost tras na sebe je často nedořešená. Nedávno jsem vyslechl povzdech mého kolegy nad tím že ze š.lhoty není možné odejít po upravené stopě a tento názor to jen potvrzuje. Asi je nemyslytelné aby stopy vedly do všech vesnic ale š.lhota by si to asi zasloužila. K jizerkám bych dodal jen to že zas tak přeplněné nejsou. Úsek z Bedřichova přes novou louku na kristiánov a oklolo olivetské hory je hojně navštevován ale okolo přehrady a dále na jizerku a smědavu je to vcelku prázdné. Skol!
Reagovat
Datum: 19.2.2010 10:59
Titulek:
Upravenost stop????Autor:
Jirkasouhlas 282 - nesouhlas 376
Včera 18.2.2010 jsem jel hřebenovou túru ze Skřítku přes Ovčárnu,Švýcárnu,Petrovku do Kout nad Desnou.V celém úseku nebyla nikde upravená stopa (asi byl všední den).Kde jsou ty miliony o kterých se píše na úpravu běžeckých stop??? SKOL
Reagovat