- Úvodní strana
- Zpravodajství
- Kultura
- Sport
- Inzerce
- Katalog firem
- Přidat firmu
- Polední menu
- MHD a jízdní řády
- Archiv
- Vyhledávání
- Články
- Bleskovky
- Rejnoviny
- Reklama
Mobilní aplikaci, která provede turisty oblastí Jeseníků a Rychlebských hor, připravila agentura CzechTourism ve spolupráci s organizací Jeseníky – sdružení cestovního ruchu. Cílem projektu je využít oblíbeného příběhu k podpoře domácího turismu a zvýšit návštěvnost v místech, kde se příběh odehrává. „Aplikace rozvíjí příběh Aloise Nebela. Nabízí návštěvníkům Jeseníků možnost získat další komiksové příběhy od tvůrců filmu, které vznikly speciálně pro tento účel, případně srovnat záběry z filmu se skutečností,“ uvedl Jakub Hlaváček, ředitel Institutu turismu ČR agentury CzechTourism. Jednou z lokalit, kam aplikace uživatele zavede, je i Hlavní nádraží v Praze. Přímo na perónu lze porovnat filmové záběry, které byly natočeny v původní barevné verzi, se scénami z filmu převedenými do animované podoby pomocí metody zvané rotoskopie. Uživatel dokonce uvidí bonusové záběry, které ve filmu nenajde.
Aplikace nabízí jedenáct vybraných míst spojených s různými turistickými zajímavostmi. V každé lokalitě čeká turisty trasa v délce od tří do deseti kilometrů, na nichž návštěvník postupně pomocí svého mobilního telefonu s GPS sesbírá celý komiksový příběh. Aplikací provází charismatický hlas Miroslava Krobota, představitele Aloise Nebela. Části komiksu je možné získat jen na konkrétních místech filmové trasy. Slouží tedy jako odměna pro ty, kteří se do regionu vypraví a navštíví jednotlivá místa.
V aplikaci jsou kromě nových komiksových příběhů u každé lokality uvedeny také informace o daném místě i jeho historii, a také doporučení, co dalšího je možné v okolí vidět. Uživatelé aplikace se dostanou například do míst, kde se v Jeseníkách těžilo zlato, k zaniklé lesní železnici i na místa, kde začaly čarodějnické procesy. Návštěvník tak může sledovat příběhy Aloise Nebela a zároveň se seznámit s výběrem toho nejlepšího, co je v Jeseníkách a v Rychlebských horách k vidění.
„Podle našich výzkumů se asi jeden a půl miliónu českých turistů při výběru dovolené nechá ovlivnit filmem. Více než čtyřicet procent z nich používá mobilní aplikace. Aplikace k filmu Alois Nebel je vůbec prvním marketingovým projektem agentury CzechTourism, ve kterém se podařilo využít současně několik aktuálních marketingových trendů. Pracuje s filmovým příběhem, využívá mobilní technologie a navíc zahrnuje prvky na bázi rozšířené reality a geocachingu. Celý projekt tak integruje několik inovativních přístupů k marketingu cestovního ruchu,“ uvedl generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.
Mobilní aplikace je určena pro iPhone i telefony s operačním systémem Android. Ke stažení se nabízí na portálu navstivtejeseniky.cz. Aplikace je dostupná v české a německé jazykové mutaci.
Sdílet na Facebooku
Upozornit známého | Tisknout | Nahoru
VYHODNOCENÍ
V minulé soutěži se o volný vstup na zábřežský Akustikfest správnou odpovědí nikdo nepřihlásil, nemá tedy žádného výherce.