FOTOGALERIE
Bruslař = chodec - foto
přidáno 13.7.2009, autor: rejdakce, fotografií: 7Dne 12.7.2009 proběhla inzerovaná preventivní akce v rámci projektu Policie České republiky Krajského ředitelství policie Severomoravského kraje preventivně informační skupiny Šumperk, zaměřeného na bezpečné chování in-line bruslařů na pozemních komunikacích, nazvaného BRUSLAŘ = CHODEC.
NÁZORY K FOTOGALERII
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.
Vím, že bruslaři se při své jízdě opreavdu vůbec chovat neumějí, neznají pravidla silničního provozu atd. Bylo by vhodné, takovéto akce podnikat opravdu hodně často.
Reagovat
Je pravda, že podle zákona je in-line bruslař chodec. Tolik litera zákona. Podle zdravého rozumu však pohyb bruslaře svou rychlostí více odpovídá pohybu na kole. Za předpokladu, že auto se v obci (kde se většinou brusla ři vyskytují) pohybuje 50 km/h a bruslař 20 km/h (počítejme bruslaře a ne "chodce s obutými bruslemi"), jejich vzájemná rychlost je 30 km/h. V této rychlosti má řidič dostatek času zareagovat na pomalejšího bruslaře, a ten by měl na oplátku respektovat auto, uhnout mu na kraj a nechat jej bezpečně předjet a nejet přes celý pruh.
Pokud bruslař pojede na levé straně, za výše uvedených předpokladů je rychlost vůči autu 70 km/h. Zvláště v nepřehledných úsecích tak nemají obě strany příliš času na reakci.
Místo opakování, že podle zákona je bbruslař chodec, by stálo za zvážení, zda tento zákon nezměnit a nepřiznat bruslařům status jako cyklistovi. Stejně tak by bylo vhodné obout strážce zákona do bruslí a nechat je projet. Třeba zjistí, že na rozdíl od chodce znamená pro bruslaře uhnutí za krajnici do nánosu štěrku po zimní údržbě nebo do trávy většinou pád.
Na jedné straně by proto měla policie tlačit na zákonodárce, aby toto nelogické ustanovení změnili, a na straně druhé dělat osvětu mezi cyklisty i automobilisty kvůli vzájemné ohleduplnosti.
Bruslaři mnohdy jedou přes celý pruh bez ohledu na ostatní, automobilisté zase občas předjedou jen několik centimetrů od bruslaře. Snažme se na té silnici přežít všichni...
Reagovat
Pokud bruslař pojede na levé straně, za výše uvedených předpokladů je rychlost vůči autu 70 km/h. Zvláště v nepřehledných úsecích tak nemají obě strany příliš času na reakci.
Místo opakování, že podle zákona je bbruslař chodec, by stálo za zvážení, zda tento zákon nezměnit a nepřiznat bruslařům status jako cyklistovi. Stejně tak by bylo vhodné obout strážce zákona do bruslí a nechat je projet. Třeba zjistí, že na rozdíl od chodce znamená pro bruslaře uhnutí za krajnici do nánosu štěrku po zimní údržbě nebo do trávy většinou pád.
Na jedné straně by proto měla policie tlačit na zákonodárce, aby toto nelogické ustanovení změnili, a na straně druhé dělat osvětu mezi cyklisty i automobilisty kvůli vzájemné ohleduplnosti.
Bruslaři mnohdy jedou přes celý pruh bez ohledu na ostatní, automobilisté zase občas předjedou jen několik centimetrů od bruslaře. Snažme se na té silnici přežít všichni...
Plně souhlasím s uvedeným názorem - mluví mně (jak se říká) z duše. Jezdím na bruslích už šestý rok a vždy se snažím, abych nikoho neomezovala a neohrožovala (při setkání jedu snožmo, pokud je nutné - ustoupím do strany).
Po přijetí zákona bruslař - chodec - jsem jednou jela podle předpisu. Vícekrát jsem to nezopakovala, protože je to značně nebezpečné a nepříjemné. Auto mně minulo asi s mezerou 1/2 metru, zatímco když jedu jako cyklista míjí mne většinou s větším rozestupem.
Opravdu by bylo vhodné dát podnět našim zákonodárcům, aby se nad pravidlem bruslař - chodec zamysleli.
Nejdůležitější však je, aby byli k sobě všichni účastníci silničního provozu navzájem ohleduplní. A aby se jednotlivci pouštěli jen do takového prostředí, které odpovídá jejich schopnostem. Takže pokud se teprve učím - budu se učit třeba večer na prázdném parkovišti. Pokud neumim zastavit nebo jinak reagovat, nepatřím na normální komunikaci.
Reagovat
Po přijetí zákona bruslař - chodec - jsem jednou jela podle předpisu. Vícekrát jsem to nezopakovala, protože je to značně nebezpečné a nepříjemné. Auto mně minulo asi s mezerou 1/2 metru, zatímco když jedu jako cyklista míjí mne většinou s větším rozestupem.
Opravdu by bylo vhodné dát podnět našim zákonodárcům, aby se nad pravidlem bruslař - chodec zamysleli.
Nejdůležitější však je, aby byli k sobě všichni účastníci silničního provozu navzájem ohleduplní. A aby se jednotlivci pouštěli jen do takového prostředí, které odpovídá jejich schopnostem. Takže pokud se teprve učím - budu se učit třeba večer na prázdném parkovišti. Pokud neumim zastavit nebo jinak reagovat, nepatřím na normální komunikaci.
No... škoda mluvit :oD Nějak se nám ti bruslaři množí, tak je vyženeme do provozu v protisměru :oDDDD Až pojedu autem kolem výzkumáku, tak už mě teď nepřekvapí bruslaři jedoucí v levo a v pravo proti mě :oD Ti v pravo byli poučeni a ti v levo asi chyběli při preventivní akci. Na koho mám v tom případě troubit??? :oD Nemluvě o tom, kolik bruslařů se takhle srazí mezi sebou, nebo s cyklisty a rozbijou si držky v souboji po které straně který z nich měl jet! Výborně páni důstojníci, nazval bych to preventivním bordelem :oD A zrovna zde, kde hustota provozu odpovídá spíše cyklostezce, kde bruslaři takřka nikoho neohrožují. Budu jen doufat, že bruslařům pud sebezáchovy zavelí po které straně jet :oD A ostatním na které bafne osmikolečkové žihadlo ze zatáčky žehnám titanové nervy :oDDDD
Reagovat
Přesně tak, celá tato akce bude mít za následek, že si teď budou bruslaři překážet navzájem. Zrovna v těch Vikýrkách řidiči ty bruslaře očekávají po směru jízdy a ne v protisměru. Já dál budu jezdit vpravo, protože nejsem sebevrah. Hlavně se tady zapomíná na jinou věc - jezdím bruslit po celé republice a tak málo možností pro bruslaře jako na Šumpersku není snad nikde. Takže vykašleme se na akce Bruslař je chodec a udělejme něco proto, ať nám tady vznikne cyklostezka.
Reagovat
chci se tě, jako zkušeného bruslaře, zeptat, slyšel jsem o nějakém obchvatu Postřelmova (nemyslím samozřejmě tu minidálnici), kde se dá slušně jezdit, víš o tom něco? díky.
Reagovat
člověče, to je teď nově udělaná silnička v polích, dá se na ni nastoupit při výjezdu na Chromeč nebo kousek dál na Rovensko, akorát je zas napojená na hlavní cestu (stará cesta do Zábřeha podél železnice)
Reagovat
a jak je dlouhá? já ještě vím o čerstvě vybudované silničce, která ústí do sjezdu z bludovského kopce a dnes jsem v rámci výletu zjistil, že končí (pokud je to ona) u hromady hnoje na polní cestě vedoucí od vrcholu bludkopce směrem k zámečku (exbordelu Flamengo). ta bude asi dlouhá jen párset metrů, no ale lepší než nic...
Reagovat
Ta cesta okolo Postřelmova je dlouhá asi 1,5 km, když jsem tam jel naposled, bylo tam dost kamínků. To ti doporučuji radši silnici Hněvkov - Hoštejn, tam řidiči s bruslaři počítají, délka 3 km.
Reagovat
souhlas
Reagovat
Jsem řidič, cyklista i bruslař, bohužel musím konsatovat, že velké procento lidí ztratilo pud sebezáchovy a v některých případech i zdraveho rozumu.
Fascinují mne tzv. bezmozci, kteří usednou na kolo či obují brusle a nacpou si do uší sluchátka ... to je jednoduchý návod k maléru, divím se, že je tak málo nehod.
Problematika bruslení vzhledem k předcházejícím diskuzím má několik aspektů :
- souhlasím s názorem, že rychlosti protijedoucích se vzájemně sčítají a čas se zkracuje,
- pro levostranný pohyb však hovoří to, že oba subjekty se vidí,
- otáčení (ohlížení) se dozadu v případě pravostranného pohybu je pro většinu
lidí nebezpečný manévr, tím spíš, že nevidí jak daleko je objekt za ním vzdálený,
- navíc bruslař má větší šíři záběru vozovky než cyklista a je náchylnější na kolizi na nerovnostech vozovky,
- a co je nejhorší, viz televizní spot, na silnice se vydávají lidé, kteří nedokáží
bezpečně zastavit, paní dobržďovala o policistu :-) .. bylo to komické, ale varující
Nezbývá než ohleduplnost a hlavně pud sebezáchovy o přilbách ani nemluvím.
s přáním mnoha bezpečných kilometrů ... Aleš
Reagovat
Fascinují mne tzv. bezmozci, kteří usednou na kolo či obují brusle a nacpou si do uší sluchátka ... to je jednoduchý návod k maléru, divím se, že je tak málo nehod.
Problematika bruslení vzhledem k předcházejícím diskuzím má několik aspektů :
- souhlasím s názorem, že rychlosti protijedoucích se vzájemně sčítají a čas se zkracuje,
- pro levostranný pohyb však hovoří to, že oba subjekty se vidí,
- otáčení (ohlížení) se dozadu v případě pravostranného pohybu je pro většinu
lidí nebezpečný manévr, tím spíš, že nevidí jak daleko je objekt za ním vzdálený,
- navíc bruslař má větší šíři záběru vozovky než cyklista a je náchylnější na kolizi na nerovnostech vozovky,
- a co je nejhorší, viz televizní spot, na silnice se vydávají lidé, kteří nedokáží
bezpečně zastavit, paní dobržďovala o policistu :-) .. bylo to komické, ale varující
Nezbývá než ohleduplnost a hlavně pud sebezáchovy o přilbách ani nemluvím.
s přáním mnoha bezpečných kilometrů ... Aleš
Nejsem bruslař ani cyklista. A z pohledu řidiče je situace takováto: Za prvé - blížím-li se k někomu za zády, dávám bacha aby mi nespadl pod auto a chvám se tak jako bych od něj očekával cokoli (starší cyklisti často neukazují při odbočování)tzn. objíždím ho velkým obloukem a nepředjíždím když jede auto v protisměru byť je silnice dostatečně široká pro všechny. Blížím-li se však k někomu čelně, tzn. on jde vlevo, předpokládám, že když mě vidí bude se také podílet na našem vyhýbání tzn. zajede více ke krajnici či rovnou udělá krok z vozovky. Nemyslím si, že zajet příliš blízko ke krajnici či dokonce i za ni je pro bruslaře bezpečné. Je to rozhodně víc nebezpečné než pro cyklistu. Tak proč vlevo? Že mě vidí? No a co s tím může udělat...
Reagovat
Projdi se po silnici vlevo(jak ti to ukládá vyhláška),potom to zkus vpravo a hned poznáš ten rozdíl...nebudeš se furt otáčet...a pokud vlastníš řidičský průkaz tak bys tyto hlavní rozdíly měl znáti už dávno.Mohl by jsi zajít i na přezkoušení a voni ti to v té autoškole vysvětlí proč!
Reagovat
Bruslaři nemají na kjomunikaci co dělat !!!! Máme problémy sami se sebou , jako řidiči už jenom s cyklisty a ještě bruslaři !!! To už je vrchol !!! Nejsme v Americe !!!! To si uvědomte !!!
Reagovat
Jsem bruslař i řidič a velmi často i chodec. Když jedu autem vadí mi neukáznění bruslaři a chodci, když jdu po cestičce parkem vadí mi projíždějící bruslaři a kola. Když jedu na bruslích, vadí mi "opili" chodci a kličkující kolaři. No a teď vážně. Nechybí nám trochu respektu k těm druhým?
Celkově si připadám bezpečněji na silnici. Protože mám rád svůj prostor, jezdím po silnicích, kde jezdí málo aut a jak tady psala jedna osoba něžného pohlaví, pokud projíždí okolo auto, tak neodšlapuji (jedu snožmo) a pokud to jde, uhnýbám na kraj. Tak se na mne jako na bruslaře nehněvejte, je to jen o respektu k těm druhým. Pokud bude bruslař na silnici respektovat pravidla silničního provozu, tak ho můžete respektovat i VY!!!
Snad bude časem více takových bruslařů i řidičů nebo kolařů.
Reagovat
Celkově si připadám bezpečněji na silnici. Protože mám rád svůj prostor, jezdím po silnicích, kde jezdí málo aut a jak tady psala jedna osoba něžného pohlaví, pokud projíždí okolo auto, tak neodšlapuji (jedu snožmo) a pokud to jde, uhnýbám na kraj. Tak se na mne jako na bruslaře nehněvejte, je to jen o respektu k těm druhým. Pokud bude bruslař na silnici respektovat pravidla silničního provozu, tak ho můžete respektovat i VY!!!
Snad bude časem více takových bruslařů i řidičů nebo kolařů.
problém je, že bruslařům dodržování pravidel buďto brání stav komunikace nebo nižší úroveň manévrovacích schopností. Těžko stoprocentně respektovat začátečníky, kteří mají problém s rovnováhou, na cyklostezkách i na chodnících a silnicích. Totéž ostatně platí i o řidičích-začátečnících, ale je není v provozu tak snadné poznat...
Reagovat
To uz je opravdu na kazdem, kde si troufne. Pokud nema prirozeny pud sebezachovy, tak je to proste smula. Pokud bych to mel brat podle sebe, tak stejne jako u kolaru-zacatecniku tak bruslar-zacatecnik si zrovna nebude podrezavat pod sebou vetev a nema co delat v silnicnim provozu. Od ceho jsou asfaltova hristě, prip. nejake nepouzivane ucelova komunikace, tam to asi bude bezpecnejsi.
ReagovatSdílet na Facebooku
Upozornit známého
Tisknout
Nahoru
- Úvodní strana
- Zpravodajství
- Kultura
- Sport
- Inzerce
- Katalog firem
- Přidat firmu
- Polední menu
- MHD a jízdní řády
- Archiv
- Vyhledávání
- Články
- Bleskovky
- Rejnoviny
- Reklama
VOLNÁ MÍSTA
ZA KULTUROU ZADARMO
VYHODNOCENÍ
V minulé soutěži se o volný vstup na zábřežský Akustikfest správnou odpovědí nikdo nepřihlásil, nemá tedy žádného výherce.