FOTOGALERIE
Bruslař = chodec - foto
přidáno 13.7.2009, autor: rejdakce, fotografií: 7Dne 12.7.2009 proběhla inzerovaná preventivní akce v rámci projektu Policie České republiky Krajského ředitelství policie Severomoravského kraje preventivně informační skupiny Šumperk, zaměřeného na bezpečné chování in-line bruslařů na pozemních komunikacích, nazvaného BRUSLAŘ = CHODEC.
NÁZORY K FOTOGALERII
Reagovat na příspěvek:
Je pravda, že podle zákona je in-line bruslař chodec. Tolik litera zákona. Podle zdravého rozumu však pohyb bruslaře svou rychlostí více odpovídá pohybu na kole. Za předpokladu, že auto se v obci (kde se většinou brusla ři vyskytují) pohybuje 50 km/h a bruslař 20 km/h (počítejme bruslaře a ne "chodce s obutými bruslemi"), jejich vzájemná rychlost je 30 km/h. V této rychlosti má řidič dostatek času zareagovat na pomalejšího bruslaře, a ten by měl na oplátku respektovat auto, uhnout mu na kraj a nechat jej bezpečně předjet a nejet přes celý pruh.
Pokud bruslař pojede na levé straně, za výše uvedených předpokladů je rychlost vůči autu 70 km/h. Zvláště v nepřehledných úsecích tak nemají obě strany příliš času na reakci.
Místo opakování, že podle zákona je bbruslař chodec, by stálo za zvážení, zda tento zákon nezměnit a nepřiznat bruslařům status jako cyklistovi. Stejně tak by bylo vhodné obout strážce zákona do bruslí a nechat je projet. Třeba zjistí, že na rozdíl od chodce znamená pro bruslaře uhnutí za krajnici do nánosu štěrku po zimní údržbě nebo do trávy většinou pád.
Na jedné straně by proto měla policie tlačit na zákonodárce, aby toto nelogické ustanovení změnili, a na straně druhé dělat osvětu mezi cyklisty i automobilisty kvůli vzájemné ohleduplnosti.
Bruslaři mnohdy jedou přes celý pruh bez ohledu na ostatní, automobilisté zase občas předjedou jen několik centimetrů od bruslaře. Snažme se na té silnici přežít všichni...
Pokud bruslař pojede na levé straně, za výše uvedených předpokladů je rychlost vůči autu 70 km/h. Zvláště v nepřehledných úsecích tak nemají obě strany příliš času na reakci.
Místo opakování, že podle zákona je bbruslař chodec, by stálo za zvážení, zda tento zákon nezměnit a nepřiznat bruslařům status jako cyklistovi. Stejně tak by bylo vhodné obout strážce zákona do bruslí a nechat je projet. Třeba zjistí, že na rozdíl od chodce znamená pro bruslaře uhnutí za krajnici do nánosu štěrku po zimní údržbě nebo do trávy většinou pád.
Na jedné straně by proto měla policie tlačit na zákonodárce, aby toto nelogické ustanovení změnili, a na straně druhé dělat osvětu mezi cyklisty i automobilisty kvůli vzájemné ohleduplnosti.
Bruslaři mnohdy jedou přes celý pruh bez ohledu na ostatní, automobilisté zase občas předjedou jen několik centimetrů od bruslaře. Snažme se na té silnici přežít všichni...
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.
Sdílet na Facebooku
Upozornit známého
Tisknout
Nahoru
- Úvodní strana
- Zpravodajství
- Kultura
- Sport
- Inzerce
- Katalog firem
- Přidat firmu
- Polední menu
- MHD a jízdní řády
- Archiv
- Vyhledávání
- Články
- Bleskovky
- Rejnoviny
- Reklama
VOLNÁ MÍSTA
ZA KULTUROU ZADARMO
VYHODNOCENÍ
V minulé soutěži se o volný vstup na zábřežský Akustikfest správnou odpovědí nikdo nepřihlásil, nemá tedy žádného výherce.