ZPRAVODAJSTVÍ

Stávka učitelů: někde ano, jinde ne

14. listopadu 2019, 09:00, Hana Písková, Jaroslav Kropáč
Okres – Stávka pedagogů minulou středu 6. listopadu rozdělila veřejnost na dvě části. Zatímco jedni ji podporovali, druzí s protesty nesouhlasili. Některé školy byly zavřené úplně, další zůstaly pro školáky přístupné, ale učitelé nepracovali. Jiné se naopak k celorepublikové stávce odmítly připojit. V Sudkově musela napjatou situaci řešit přímo starostka obce.

 „Na naší škole se rozhodla ke stávce připojit desítka pedagogů. Škola ale fungovala v běžném provozu. Učitelé stávkovali tím způsobem, že místo nich stáli před tabulí děti. Vlastně šlo o netradiční pojetí výuky a mám pocit, že to pro stávkující učitele paradoxně znamenalo víc práce,“ říká ředitel základní školy ve Sluneční ulici v Šumperku Hynek Pálka.

Jiné školy však středeční stávka učitelů ochromila úplně a musely zůstat pro děti zcela zavřené. „U nás se ke stávce připojila absolutní většina učitelů, proto jsme ve středu nemohli zajistit běžný provoz. Informace o stávce jsme rodičům sdělovali přes elektronické žákovské knížky. Někteří kantoři však do práce přišli a věnovali se jiné práci,“ komentoval středeční stávku ředitel další šumperské základky v Šumavské ulici Viktor Verner.

Ke stávce za vyšší platy se připojilo také několik škol na venkově. Dramatický průběh měla příprava protestu v Sudkově. Tamní škola se rozhodla uzavřít třídy, družinu a jídelnu s tím, že od dvanácti hodin měla být mimo provoz dokonce i školka. Ta nakonec díky zásahu vedení obce zůstala v provozu.

„Nezpochybňujeme právo na stávku, ale nesouhlasíme se způsobem provedení stávky. Jeví se nám to tak, že si škola bere za rukojmí děti i rodiče, kteří dostali pouhý den na zajištění hlídání dětí,“ stojí ve vyjádření, které sudkovští radní vyvěsili na úřední desku.

Kantoři stávkovali za vyšší růst platů, než jaký jim schválila vláda. Protesty chtěli upozornit také na narůstající byrokracii, kvůli které jim zbývá méně času na samotnou výuku. A do třetice se protest týkal špatně nastaveného systému vzdělávání, v němž jsou změny prováděny chaoticky a bez konzultací s odborníky.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 14.11.2019 12:22
Titulek: Bez titulku
Autor: petr fajman
63
Doporučil bych těm učitelům co mají málo, aby nastoupili do fabriky na 3 směnný provoz za 20-25.000, čistého. Následně by si začali vážit svého zaměstnání. Mimochodem, lidé pracující v té fabrice dělají na ty "malé" platy učitelů. Pokud Vás milí kantoři dohnal ke stávce Váš odborový svaz, je mi líto že jste se nechali nachytat.
Zvyšování platů v boleslavské Škodovce, díky jejich odborům, dovedlo vlastníka VW k tomu, že výrobu částečně přesouvá do ciziny.
Pokud se oháníte tím, že máte vysokou školu, tak by jste měli studovat medicínu, veterinu, mat.fyz apod. Dva roky studia na pajdáku a titul mgr nebo bc není vysoká škola.
Rovněž dva měsíce dovolené, v té výše zmíněné fabrice, také mít nebudete. p.f.
Reagovat
Datum: 14.11.2019 14:16
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Jenda Benda
41
S vaším proletářským příspěvkem nemůžu souhlasit. Kdyby bylo učitelské povolání taková hitparáda, jak říkáte, tak by to chtěli dělat všichni. Třeba já bych to nechtěl dělat ani za zlaté tele a ani nevidím před školami zástupy žadatelů o tuto práci.
Reagovat
Datum: 14.11.2019 15:41
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Jaromír Krompáč
26
S vaším demagogickým příspěvkem nemůžu souhlasit. Jisto je, že pařez zůstane pařezem a vůl volem.
Reagovat
Datum: 14.11.2019 16:14
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: petr fajman
49
pravda nemusí být vždy demagogie, pane učiteli. P.F.
Reagovat
Datum: 14.11.2019 17:39
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Jenda Benda
36
Pane Krumpáči, klidně si zůstaňte čím chcete.
Reagovat
Datum: 14.11.2019 18:37
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Jaromír Krompáč
19
nápodobně
Reagovat
Datum: 14.11.2019 17:10
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: x
66
Nikdo nikoho nenutí dělat co nechce ať to zabalí když je to taková bída. Přidávat se má ale né všem ale za kvalitu výuky (nezaměňovat za výchovu to je věc rodičů) učitele. Nj maturity jsou toho výsledkem asi si ji udělám :-) bude to za docházku.
Reagovat
Datum: 15.11.2019 13:34
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: .. ol
66
Nevím, na co si učitelé stále stěžují, peněz mají jako šlupek ani si je nezaslouží. Dělají pár hodin týdně volno mají každou chvíli a o tom, jak někteří učitelé učí lze jen polemizovat. Mají ve tříde 9-12 dětí, ale na vysvětlování,když někdo potřebuje, tak na to čas není. Děti zatěžují mnoha domácími úkoly, takže dítě když příjde domu ve 3-4 hodiny, tak píše a píše a píše, pak se má ještě učit a kdy má čas samo na sebe to už nikoho nezajímá. Učitelé by měli jít zkusit dělat do fabrik za 14000 Kč,a potom by mohli naříkat, že mají problém uživit rodinu. Tak jak stále naříkají učitelé. Už se to nedá poslouchat, copak jiní lidé nepracují, aby nebyli lépe ohodnoceni. Kdyby nebylo dělnických profesí, tak kdo by na ty učitele dělal, z čeho by byli placeni: Je to velká ostuda stále naříkat a vyhrožovat stávkou A to že se porovnávají s učiteli v jiných zemích, tak to nás vCesku přece nemůže zajímat. Dělnické profese v zahraničí jsou také jinak ohodnoceny než u nás. Tak měřte všem stejným metrem!!!!!!!
Reagovat
Datum: 19.11.2019 06:34
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Jimbo
29
Tady bych doporucil vice slohovych cviceni.
Reagovat
Datum: 29.11.2019 12:52
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: .. xx
28
Jak jste nás to naučili, tak tak píšeme. Zamyslete se tudíž nad vaší kvalitou výuky!!!!!
Reagovat
Datum: 15.11.2019 13:40
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: .. ol
53
Jak slyším o přidávání učitelům, tak je mi zle, budou mít stále málo, ale kvalita výuky je velmi mizerná na některých školách. Učitelé stále vymýšlejí nějaké aktivity, aby vytáhli děli mimo školu a po rodičích jen chtějí peníze na ty jejich výmysly. Měli by začít pořádně makat a věnovat se žákům a ne se domáhat stále jen větších platů, Mají dost, jsou přepláceni. Dejte peníze do jiných profesí, to bude na místě.
Reagovat
Datum: 15.11.2019 19:01
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Z
32
A kolik si myslíte, že učitelé mají čistého?
Reagovat
Datum: 15.11.2019 21:37
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Tomáš Marný
45
A kolik myslíte, že mám já čistého? Celý život se živím rukama, mám střední vzdělání, bydlení jsem si musel tvrdě odmakat na stavbě, mám dva roky do důchodu a z tvrdé fyzické práce mám zdravotní následky. Po skoro 50 letech práce mám 14 tisíc a stěžovat si můžu jít tak akorát na lampárnu, tedy pokud ještě ji někde mají.
Reagovat
Datum: 16.11.2019 17:49
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: ll
51
No to sice nevím, ale někteří mají až moc, za to, že nejsou ochotni dětem něco zopakovat třeba i dvakrát, když je to potřeba, Mají hrozné chování, učí asi jen kvůli penězům a ne proto, že je to jejich poslání, BOHUŽEL PRO CHUDÁKY DĚTI, AŤ JDOU MAKAT DO FABRIK!!!!!!!
Reagovat
Datum: 17.11.2019 07:38
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: aNONYM
45
A co je špatného na tom, když jde někdo makat do fabriky? I takoví jsou potřební a navíc si dnes i poměrně slušně vydělají.
Reagovat
Datum: 17.11.2019 15:07
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: ll
35
Nic na tom není , jít makat do fabriky, je to velmi záslužná, ale také těžká a náročná práce.Jště k tomu, když Vám zaměstnavatel nezajistí na pracovništi ani ty nejzákladnější podmínky, jako je přiměřená teplota na pracovišti. Já chci jen říci. že by konečně učitelé zjistili, co je to práce, a mnohdy za opravdu minimální mzdu.
Reagovat
Datum: 17.11.2019 16:28
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: aNONYM
52
Popravdě, já bych raději makal ve fabrice než se otravoval s harantama. A ty podmínky? Kde konkrétně jsou porušovány?
Reagovat
Datum: 25.11.2019 18:05
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: (a)
16
Já pracuji v BIS a jsem spokojen s platem i s prací, celý život jsem udavač, stejně jako celá naše rodina. :-)
Reagovat
Datum: 16.11.2019 14:57
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: mac
42
S tou dobu studia je to trošku přehnané a hloupé tvrzeni
. A to se stávkou rozhodně nesouhlasím.
Reagovat
Datum: 18.11.2019 08:38
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Tom
29
Dlouho jsem nečetl tak nesmyslný příspěvek v diskuzi, a to občas čtu diskuze i na Novinkách a iDnesu. Kolik si tak myslíte, že má učitel řekněme s 5 letou praxí? A ty dva měsíce volna jste vzal kde? Vážně si myslíte, že učitel posledního června zavře dveře a jde zpět až 1. září? Pokud takový názor dehonestující výuku na školách ve společnosti převažuje, tak se nedivím, že tu máme polokomunistickou vládu...
Reagovat
Datum: 18.11.2019 10:50
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: .. ol
37
A není to tak, že máte plno volna? Sice poslední týden v srpnu jdete do školy, to je pravda, ale když je nějaký svátek během školního roku, tak vždy máte ještě další den nebo i dva před nebo po také volno. Sice nevím proč, to nechápu, ale bohužel to tak je. Máte se jak prasata v žitě, tak si nestěžujte. A ty pindy, že z učitelského platu nemůžete uživit rodinu, to říkejte někde nějakým tupcům a nedělejte z ostatních pracujících lidí idioty. Vždyť mnoho lidí nemá dohromady takové peníze, ani když pracují oba rodiče Je to fak trapárna!!!! Měli byby jste někteří více se věnovat dětem a pořádnou výukou než stálou nespokojeností s platem.
Reagovat
Datum: 18.11.2019 14:03
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Tom
29
Já nejsem učitel :-) A upřímně-ani za ty průměrné peníze, které nikdo z normálních učitelů nemá, bych to nedělal. Je fajn, že víte, jak se mají učitelé, kdo by si zasloužil více, kdo méně, ale alespoň neposíláte vysokoškolsky vzdělané pedagogy do továren k pásu tak, jako ostatní diskutující. To se cení.
Reagovat
Datum: 18.11.2019 14:33
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Pavel Adámek
25
Hodně peněz mají lidé v neziskovkách, až 90% státního příspěvku jde na mzdy, tam BIS měl rozdávat svá moudra, čekají na tebe.
Reagovat
Datum: 18.11.2019 15:03
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Karel Kolář
21
jsi jen havloidní blbeček, to je celé
Reagovat
Datum: 18.11.2019 16:27
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Tom
19
Proč myslíš?
Reagovat
Datum: 19.11.2019 19:45
Titulek: Re: Tom
Autor: X
43
Tady to máš https://www.platy.cz/platy/skolstvi-vzdelavani-veda-vyzkum
Jinak se zkus zeptat jiných zaměstnanců školy (školníci kuchařky atd. jak jsou ohodnoceni ( nj oni vlastně nemají titul) jak by bez nich šla škola. Docela by mě zajímalo jak by se učitelé tvářili kdyby jim někdo dal do školy píchačky a svou placenou přípravu by dělali tam.
Reagovat
Datum: 18.11.2019 15:09
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Mart.ini
35
Taky nemám moc pochopení pro tuto stávku, ale ty levičácký plky o fabrikách patří tak možná na sjezd KSČM.
Učitelé nemůžou za Vaše posraný životy ;-)
Reagovat
Datum: 28.11.2019 14:55
Titulek: huš
Autor: pomocný učitel Václav Poustka
22
Taky nemám moc pochopení pro tuto stávku, ale ty pravičácký plky o fabrikách patří tak možná do ČT 09.
Lidé z fabrik nemůžou za Vaše posrané učitelské životy ;-)
Reagovat
Datum: 21.11.2019 04:33
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: kulka
19
Naučte dub malou násobilku. To je situace učitelů.
Reagovat
Datum: 16.11.2019 09:32
Titulek: Bez titulku
Autor: Mat
57
Brát si děti jako rukojmí jste šme.di, mohli jste stávkovat o víkendu když už jste měli tu potřebu, jinak to co předvádíte a jak učíte (ne všichni) tak si ani zvýšení platu nezasloužíte. Do fabriky s vámi k pásu, tam poznáte co je to práce.
Reagovat
Datum: 18.11.2019 08:41
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Tom
40
Jak podle Vás probíhá to braní si děti jako rukojmí? Vždyť Vy učitele chcete nahnat do fabrik (jako to dělali komunisti), tak kdo potom ty děti bude podle Vás učit?
Reagovat
Datum: 17.11.2019 10:18
Titulek: ví co chtějí??
Autor: Moris
43
je to trapné, když poměrně malá část učitelů stávkuje a ta větší nikoliv (asi je spokojená). Už ani v tomto se dnes nejsou schopni učitelé shodnout. Pokaždé když přijdu na rodičák, tak si připadám, že na mě mluví "ufoni". To je zcela jiný svět, totálně mimo realitu (stejně jako poslanci). Doporučoval bych povinné jednoměsíční praxe v závodech (přes prázdniny), aby věděli o čem je reálný svět a co je potřeba studenty učit.
Reagovat
Datum: 18.11.2019 08:39
Titulek: Re: ví co chtějí??
Autor: Tom
39
O tom, co je potřeba učit, nerozhoduje učitel... Jste totálně mimo, stejně jako většina zde diskutujících.
Reagovat
Datum: 18.11.2019 10:53
Titulek: Re: ví co chtějí??
Autor: .. ol
42
možná učitel nerozhoduje o tom co je potřeba učit, ale je pouze na něm, jestli to vůbec umí ty děti naučit. Což jak vidět není vždy jasné.
Reagovat
Datum: 18.11.2019 20:42
Titulek: Re: ví co chtějí??
Autor: Karel Kolář
24
Proč myslíš?
Reagovat
Datum: 20.11.2019 14:43
Titulek: docela dobrá demagogie
Autor: Honza
26
Nikdo z vás nemá pravdu, ta je někde jinde. Je pravda že kvalita výuky šla dolů.Přemyšlejte proč!
Reagovat
Datum: 21.11.2019 03:47
Titulek: Re: docela dobrá demagogie
Autor: PEDAG
23
Poslední dobou dochází k degeneraci mozků dětí a ty nejsou schopné pochopit a zpracovat látku, kterou jim učitel přednáší. Je to tím, že děti přijímají pasivně podněty z TV atp., nečtou a vůbec nijak nezaměstnávají mozek. Trpí také digitální demencí z neustálého ťukání do mobilu a přiblblého facebooku. Kromě to ho je hodně dětí postižených ADHD a k tomu inkluze, což všechno ztěžuje práci učitelů, včetně nadměrného papírování. Schází účinná etická výchova.
Učiteleé si své platy zaslouží. Bez učitelů a školství vůbec stát ekonomicky zkolabuje. Nebudou vzdělaní žáci na obsazení pracovních pozic.
Reagovat
Datum: 21.11.2019 13:27
Titulek: Re: docela dobrá demagogie
Autor: Tom
29
To zde bohužel vetšině diskutujících, kteří by učitele poslali do továren k pásu, nevysvětlíte :-(
Reagovat
Datum: 21.11.2019 16:22
Titulek: Re: docela dobrá demagogie
Autor: PEDAG
21
Vysvětlím, ale protože mají omezené chápání tak to nepochopí.
Reagovat
Datum: 21.11.2019 17:45
Titulek: Re: PEDAG
Autor: X
43
Bodejť si špatný pedagog a demagog taky. měl bys dělat za minimální mzdu ale to by tě asi nebavilo.
Reagovat
Datum: 28.11.2019 12:43
Titulek: Re: docela dobrá demagogie
Autor: .. xx
27
Nedivte se , že dochází u dětí k degeneracím mozků, jak uvádíte. Ono je také potřeba ze strany učitele k dětem přistupovat více lidsky. Jsou přetěžovány domácími úkol, to co by je měl učitel naučit ve škole, tak to jim zadá jako domácí úkol.. Když pak děti přijdou ze školy a mají psát úkoly, učit se na další den, tak se nedivte. Ty děti od rána co vejdou do školy tak jen sedí a přijdou domů a protože jsou zahlceny domácími úkoly tak sedí znovu až do večera. Můžete mi říci, kdy mají čas pro své aktivity, jít třeba s kamarády ven?Potom se divíte, že jsou hyperaktivní a neposedné. !!!!!!!!!
Reagovat

ZA KULTUROU ZADARMO

 VYHODNOCENÍ

V minulé soutěži se o volný vstup na zábřežský Akustikfest správnou odpovědí nikdo nepřihlásil, nemá tedy žádného výherce.