ZPRAVODAJSTVÍ

Rušení knihovny může skončit odvoláním radních

23. ledna 2020, 08:00, Jaroslav Kropáč
Šumperk – Velký rámus okolo rušení malé knihovny v šumperské Temenici nekončí. Naopak, téma městem rezonuje stále hlasitěji a slyšet bude také na dalším jednání zastupitelstva města. Opozice chce knihovnu zachovat. Hlasovat se může o odvolání rady města, která její uzavření prosadila.

„Pokud chce zastupitelstvo rozhodnutí rady zvrátit, musí pan starosta pozastavit výkon usnesení rady. Druhou možností, kterou zákon o obcích nabízí, je odvolat radu města. Nám jde ale v prvé řadě o zachování knihovny, ne o odvolávání radních,“ uvedl opoziční zastupitel Radovan Auer.

Na podporu temenické knihovny se v pondělí 13. ledna večer sešla před její budovou více než stovka lidí. Většina z nich se tam navíc podepsala pod petici, která požaduje zachování půjčovny. Petiční archy se stovkami dalších podpisů mají v těchto dnech dorazit na šumperskou radnici. Ta zatím stále počítá s tím, že k 1. únoru knihovnu uzavře. Její provozování se totiž podle vedení města nevyplatí, část knih si lidé mají půjčovat v temenickém společenském centru.

„Pokud se nám nepodaří aktivity společenského centra naplnit, jsme připraveni knihovnu zase obnovit,“ uvedl starosta města Tomáš Spurný.
Přípravy na rušení temenické knihovny jsou v těchto dnech v plném proudu. Část publikací už z knihovny odvezla nákladní auta v kontejnerech.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 23.1.2020 10:00
Titulek: Odvolání?
Autor: Čtenářka
souhlas
61
nesouhlas
26
Odvolání? To naši předci by to řešili defenestrací! Předpokládám, že slibovanou obnovu knihovny a náklady s tím spojené zaplatí starosta ze svého, když je tak Úsporný.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 10:15
Titulek: Re: Odvolání?
Autor: důchsenior
souhlas
50
nesouhlas
33
a může se přidat i paní ředitelka knihovny, která by měla být odvolána taky, která se nedokáže postavit za svoje kulturní zařízení, ale za to bleskurychle ještě před zavřením dokáže vystěhovat knihovnu, no kde to přátelé knihy žijeme???
Reagovat
Datum: 23.1.2020 18:08
Titulek: Re: Odvolání?
Autor: Pindal
20
Žijete v pohodě ve městě a co my na vesnici? Vy si nemůžete zajet do nové knihovny?
Reagovat
Datum: 23.1.2020 18:34
Titulek: Re: Odvolání?
Autor: anakonda
30
Pindal nová budova jede 2 rok, pobočka Sever letos 35 let a byla to naše pobočka a již třetí generace ji navštěvovala a byla spokojená, tak nebylo důvodem proč zajíždět někam do druhé a že je nová není žádná argument a věř nebo ne spousta lidí dojíždělo i do knihovny Sever.A dost čtenářů dojíždělo na Sever a někteří i zakotvili nadobro.
Reagovat
Datum: 26.1.2020 07:01
Titulek: Re: Odvolání?
Autor: klokan
souhlas
26
nesouhlas
28
Vidláci nemontujte se mezi kulturní Šumperáky. Temenice byla také dědina, ale když se spojila se Šumperkem stoupla prudce inteligence původních vidláků. Zrušili hnojiště a začali chodit do knihovny.
Reagovat
Datum: 26.1.2020 15:31
Titulek: Re: Odvolání?
Autor: Šťoural
29
A proč bychom jezdili do nové knihovny / mimochodem špatně vyprojektovaná a ne všem se líbí //pobočky jsou od toho, aby zajišťovaly služby lidem na periferiích, co nejblíže lidem.
Reagovat
Datum: 13.2.2020 14:10
Titulek: Re: Odvolání?
Autor: Josef Novák
souhlas
8
nesouhlas
14
Je nechutné v současném demokratickém Šumperku mluvit o nějakých defenestracích. Je až s podivem kolik zášti v některých šumperácích je. Město vzkvétá a my si to krásné žití takhle znechucujeme. Jsem ale optimista a myslím si že je to jen pár vypatlaných jedinců viz. pár přezdívek a pseudonymů co se stále opakují.
Reagovat
Datum: 13.2.2020 19:36
Titulek: Re: Odvolání?
Autor: Gustav
14
J,j. Město vzkvétá! Vzkvétalo i za vlády KSČ! Vzhůru ke světlým zítřkům! Hlavně optimismus! Komanči si také nenechali do ničeho mluvit nějakými vypatlanci.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 10:56
Titulek: žvásty
Autor: realita
souhlas
57
nesouhlas
21
Pokud se nám nepodaří aktivity společenského centra naplnit, jsme připraveni knihovnu zase obnovit,“ uvedl starosta města Tomáš Spurný.
Takže teď peníze nejsou a za rok budou ??? Co tato šaškárna má znamenat ??? To si myslíte blahorodí, že v tomhle městě žijí neandrtálci ??? Už jednou bylo napsáno, že budou teď občany čekat chudá léta v Šumperku ... přestaňte nám mazat med kolem huby ...
Reagovat
Datum: 23.1.2020 10:58
Titulek: Bez titulku
Autor: Anonym
souhlas
35
nesouhlas
43
Myslím si, že pokud se udělala nová krásná knihovna, tak se do ní MHD není problém přiblížit, asi se to ruší proto, že to využití moc nemá.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 11:27
Titulek: Bez titulku
Autor: důchsenior
39
Anonym a vy jste byl vůbec někdy na pobočce ? A jestli je hlavní knihovna krásná, tak o tom by se dalo polemizovat. A zapomněli na to, že bude stát taky hodně peněz, že ? A teď se to všechno ukázalo a nejjednodušší je zacpat pusu kusem svého majetku a téměř 600 uživatelů hodit přes palubu a pokud vím tak pobočky slouží k pokrytí služeb právě perifériím města a tahle to vše splňovala. vždycky by služby měly být co nejblíže lidem a všech věkových kategorií. RUŠÍ SE Z DŮVODU NEDOSTATKU PENĚZ !!!
Reagovat
Datum: 23.1.2020 13:26
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: půjčka
souhlas
40
nesouhlas
29
No bodejď by nebyly když se cpou do do věcí po kterých je ... manufaktura, stavba století bazén a našlo by se toho více
Reagovat
Datum: 23.1.2020 18:05
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Našinec
souhlas
21
nesouhlas
34
A do knihoven se cpou peníze i od lidí, kteří do knihovny nechodí. To je OK?
Reagovat
Datum: 23.1.2020 18:46
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: anakonda
souhlas
31
nesouhlas
22
ale to je jejich problém že do knihovny nechodí ... co to jsou za lidi ??? knihovny ale taky dělají služby pro lidi a nejen pro čtenáře ty neznalče věci
Reagovat
Datum: 23.1.2020 13:16
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Jaroslav
souhlas
15
nesouhlas
21
Spíše nemá využití Vaše hlava, jestli v ní tedy něco máte.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 13:35
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: návštěvník severu
souhlas
34
nesouhlas
18
knihovna byla nejvíce a celý rok využívána včetně prázdnin, kdy v baráku nebyla jinak ani noha, tak tu nepiště bludy, ostatní 3 provozy strčila knihovna svou návštěvností do kapsy a ještě by tam bylo stále místo.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 13:49
Titulek: MDH
Autor: učitelka
souhlas
38
nesouhlas
22
vy jste nějaký chytrý ... dopoledne hodinové intervaly MDH, 45 minut na akci včetně příchodu, odchodu a návrat dle rozvrhu do školy a kdo dětem bude platit jízdné, a kdo bude dělat doprovod zhruba 30 dětem kromě 1 pedagoga?
Reagovat
Datum: 23.1.2020 17:57
Titulek: Re: MDH
Autor: Závin
souhlas
24
nesouhlas
22
Kdo platí jízdné lidem z venkova nejen na půjčování knih?
Reagovat
Datum: 25.1.2020 12:08
Titulek: Re: MDH
Autor: prdelačka
19
tak se přestěhujte do města a budete mít po problému, většina venkovanů mají auta tak nevím proč se tohle tady probírá !!!!!
Reagovat
Datum: 23.1.2020 14:51
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: čtenář
33
Problém je, že v nové knihovně je oddělení pro dospělé i pro děti rozděleno. Naopak v knihovně Sever si může rodič knihy vklidu vybírat a dítě má na dohled. Tohle vidím jako obrovské mínus nové knihovny.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 15:42
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: sklípkan
souhlas
35
nesouhlas
19
no a kdo projektoval to " krásné " veledílo a za tolik peněz a co to ještě bude stát do budoucna ?
Reagovat
Datum: 25.1.2020 02:03
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Odanie
souhlas
22
nesouhlas
20
To je oddělené proto aby v zákoutích regálů nezneužívali pedofilové a hlavně faráři děti.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 18:18
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Vyskoč
souhlas
21
nesouhlas
35
Temeničáci si půjčují jen obrázkové knížky, protože neumí číst. Kdyby to uměli, přečetli by si proč se děje a co se děje. Ale ano to by jim nepomohlo, protože by to nepochopili.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 18:39
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: anakonda
33
zase další spadlej z |Marsu, neurážej lidi nevzdělanče, víme přesně o co jde, ale ty to asi nevíš, když někdo dostane přes milion méně na rozpočtu a dostane za úkol najít úspory, tak je to jednoznačné, obětuje to, co tu tolik let fungovalo, hlavně jak sám zůstane čistej a skvělej ....o tom to je ty moulo ....
Reagovat
Datum: 25.1.2020 12:37
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: prdelačka
souhlas
20
nesouhlas
20
Za vším jsou peníze a prostory. To, že se postavila nová knihovna neznamená, že se zruší co běžně ve městech existuje a to jsou pobočky.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 11:15
Titulek: bohužel
Autor: kolombína
souhlas
44
nesouhlas
23
Měla jsem za to, že žijeme v lepší době než před 30 lety, ale je to jinak a ještě horší. Boj o pobočku je toho důkazem Arogance, neobjektivnost, samolibost, egoismus, narcismus, sebechvála, nekomunikativnost a slovník by ani nestačil. To je bohužel dnešní doba a pokud ta se nezmění a hlavně i lidi tak to lepší nebude ... někdo někdy řekl - všechno je v lidech - ale kde jsou ???
Reagovat
Datum: 23.1.2020 18:12
Titulek: Re: bohužel
Autor: PiLiNa
souhlas
29
nesouhlas
47
Pro Šumperk jsou dvě knihovny neekonomické a zbytečné. Temenickým lenochodům je zatěžko do nové knihovny zajet?
Reagovat
Datum: 23.1.2020 18:50
Titulek: Re: bohužel
Autor: anakonda
souhlas
40
nesouhlas
24
35 let knihovna Sever pracovala v pohodě nikdo ji neřešil a najednou je každej chytrej .Zbyteční jste vy kecalové co do života knihoven nevidíte tak zmlkněte... a neurážejte hlavně starší občany
Reagovat
Datum: 24.1.2020 12:21
Titulek: Re: bohužel
Autor: důchsenior
souhlas
18
nesouhlas
15
PiLiNa ty seš opravdu PILINA ne jedna, jsi taky zbytečná a neekononmická, asi tomu hodně rozumí co ?
Reagovat
Datum: 24.1.2020 18:26
Titulek: Re: bohužel
Autor: Katka
souhlas
34
nesouhlas
17
Takže pobočku zrušíme. No a co? Temeničáci a lidé z okolních sídlišť si do hlavní budovy nějak dojedou. A děti ze 4. a 6. ZŠ a všech poboček mateřských školek (a že jich v dané oblasti není málo) taky. Vždyť to přece není problém. Jen místo desetiminutové pěší procházky tam a zpátky budou muset MHD. Učitelé to s nimi zvládnou. Ono uhlídat děti při dopravním přesunu je přece bezproblémové. Je jen otázkou, co na to řidiči MHD a další cestující. Ti asi tak úplně nadšení nebudou. Jen si to představte: Nastupuje a eventuálně platí 20-30 dětí, někde se možná usadí, hlučí, přejede půl města a pak vystupuje (otázka, jestli všichni).
A věc druhá: Radní argumentují úsporou peněz. A tak se ptám. Copak se musí šetřit zrovna tady? Na spoustu jiných diskutabilních věcí peníze jsou. A budoucí provoz (ať už čehokoli) nic stát nebude? Šumperk při hodnocení všech možných podmínek k životu přece nepatří mezi nejlíp hodnocená města. Tak to ještě zhoršíme?
Reagovat
Datum: 24.1.2020 18:34
Titulek: Re: bohužel
Autor: Jura
souhlas
15
nesouhlas
24
Jistě máte pravdu, ale neznáte všechny důvody, které radní k rozhodnutí vedly. Děti se naučí přesouvat v autobuse atd. A bude je to bavit.
Reagovat
Datum: 24.1.2020 19:00
Titulek: Re: bohužel
Autor: Katka
souhlas
20
nesouhlas
19
Souhlasím, ale já myslela přesuny dětí v rámci akcí organizovaných knihovnou pro školy a školky. Takže celá třída v době vyučování a na omezený čas.
Reagovat
Datum: 25.1.2020 12:05
Titulek: Re: bohužel
Autor: učitelka
souhlas
43
nesouhlas
17
Katko, máte pravdu, s dětmi jsem na Sever pravidelně chodila, jsme omezeni časem a to jednou vyučovací hodinou a je to prostě nezvládnutelné. A přesto jsme spěchaly s dětmi a hlavně jsme se vždy těšily na besedy, které byly skvěle připraveny a profesionálně prováděny. V žádném případě nemůže hlavní budova všechny uspokojit sami dělávaly přes 200 akcí a Sever taky kolem 200 akcí, takže paní ředitelka slibuje neproveditelné a to co píše je nesmysl. A když tak jedině na úkor ostatních škol a školek. A výsledek - konec akcí alespoň z oblasti Sever.
Na jedné straně se klade důraz na vzdělanost a na straně druhé to dobré co nám pomohlo vzdělanost a hlavně čtenářskou gramotnost zvyšovat je rušeno a věřte knihovna Sever k tomu měla velmi dobře našlápnuto, hrubá chyba radních a všech, kdo se podílejí na této likvidační akci.
Reagovat
Datum: 25.1.2020 11:50
Titulek: Re: bohužel
Autor: barbar
souhlas
33
nesouhlas
21
Asi nevíte o celé akci vůbec nic a nečtete stanoviska pana starosty 1. PENÍZE, když s podíváte na rozpočet knihovny /veřejné materiály na stránkách města/, tak knihovna dostala o 1 milion 250 tisíc méně peněz oproti 2019, ředitelka dostala úkol hledat rezervy a kde je našla ??? a nepiště tady že o ničem nevěděla 2.PROSTORY nejprve pan Adámek, prostory pro 300 neumístěných cvičenek důchodkyň, pan starosta mluví o 300 dětech mateřských škol, že nemají kde provádět tělesnou výchovu( a kde ji dělaly doposud a tolik let ????) a ještě nejaké tanečky a pohybovky. A tohle má vyřešit prostor knihovny Sever??? Absurdistán, jeden velkej Absurdistán.
Reagovat
Datum: 26.1.2020 13:48
Titulek: neznalý
Autor: důchsenior
souhlas
28
nesouhlas
18
Jura jsou v tom PENÍZE A PROSTORY lidí mají najednou touhu cvičit, tančit a hrát si, kde se vzal najednou takový zájem z ničeho nic ??? A odpovědní mlčí, mlží, lžou a vymýšlejí připitomnělé nesmysly.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 13:10
Titulek: Stydím se
Autor: Jan D
souhlas
65
nesouhlas
30
To co předvádí vedení radnice je ostuda celého města a nemyslím jen zrušení knihovny to už je jenom špička ledovce jejich hlouposti neschopnosti a arogance. Myslí jen na sebe na dobře placený flek a Šumperk a obyvatelé je jim jedno.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 15:24
Titulek: jak jednoduché
Autor: důchsenior
souhlas
42
nesouhlas
22
Z technických důvodů bude do konce ledna 2020 knihovna SEVER v úterý a ve čtvrtek uzavřena. Zapůjčené knihy můžete vrátit do biblioboxu u vchodu do knihovny. Děkujeme za pochopení.
NEDĚKUJTE A NEPOCHOPÍME

Reagovat
Datum: 26.1.2020 14:06
Titulek: Re: jak jednoduché
Autor: důchsenior
24
Zase zbytečné časové prodlení proč se nezrušila k 1.1.2020 ???? Už se mohla v pohodě bourat a možná by se odbouraly i tyhle diskuse. A co všechno stojí peníze!!!
Reagovat
Datum: 26.1.2020 15:55
Titulek: Re: jak jednoduché
Autor: Jenda
souhlas
13
nesouhlas
14
Nebudou se tam dělat kanceláře pro MÚ? Úředníků přibývá.
Reagovat
Datum: 26.1.2020 16:12
Titulek: JENDA
Autor: Šťoural
souhlas
16
nesouhlas
20
Pokud chceš něco napsat, tak si přečti diskusi o čem se tady vede ... no tak to byl vrchol všeho úředníci, si tomu dal korunu.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 15:58
Titulek: tragikomedie
Autor: sklípkan
souhlas
37
nesouhlas
22
Viděl jsem od knihovny Sever odjíždět auto s knihami. Vážení čtenáři, návštěvníci, tragikomedie pomalu vrcholí, vstaňme všichni a věnujme minutu ticha panu starostovi, paní ředitelce knihovny, radním i některým zastupitelům za úžasné představení, které v historii Šumperka už asi nezažijeme. Doufáme, že jste spokojeni a máte pocit z dobře vykonané práce.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 18:01
Titulek: Re: tragikomedie
Autor: Noname
19
Víte něco o ekonomice? Platí i pro knihovny.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 18:42
Titulek: Re: tragikomedie
Autor: anakonda
souhlas
44
nesouhlas
19
další chytrej knihovny nikdy nebyly a nebudou výdělečné a soběstačné, vždy byly a jsou na chvostu života ve městech, je jen na vedení města jak si je chová, váží a podporuje a knihovny jsou odrazem v zrcadle kultury
Reagovat
Datum: 24.1.2020 18:41
Titulek: Re: tragikomedie
Autor: Zloka
souhlas
19
nesouhlas
17
Je to tak a ještě je dobré vědět jaké knihy čtenáři čtou a čím se kultivují a vzdělávají.
Podívejte se co lidé čtou na www.databazeknih.cz do položky žebříčky. Šumperk výjimka nebude.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 17:54
Titulek: Zrušit knihovny semeniště nákazy
Autor: Nimho
souhlas
23
nesouhlas
46
V dnešní době ekonomického růstu nemají lidé na to aby si koupili vlastní knihy? Buď klasické papírové, anebo lepší elektronické a čtečku knih? V Šumperku se zastavil čas? Půjčování papírových knih je o zatažení kdovíjaké nákazy od roztočů a různých bacilů z knih. Všude se dbá na hygienu a knihy roznášejí různé nemoci.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 18:17
Titulek: Re: Zrušit knihovny semeniště nákazy
Autor: sklípkan
35
Další spadlej z Marsu, kterej asi nebyl v poslední době v knihkupectví a neví kolik dneska kniha stojí ??? když k tomu přidáme nízké platy, vysoké poplatky za bydlení, jídlo, a 2 děti v rodině ... běž se zeptat do knihovny jak se půjčují elektronické knihy a budeš zírat. Zase jeden chytrej, který nikdy nebyl v knihovně.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 18:30
Titulek: Re: Zrušit knihovny semeniště nákazy
Autor: Knih-centrum
souhlas
21
nesouhlas
22
Konečně jeden ekonom, který ale nechápe, že radnice uvažuje také ekonomicky a zbytečnosti ruší.
Jinak dávám sklípanovi zapravdu. O e-knihách jak se půjčují vím. Proč si lidé nepůjčují jako dřív knihy mezi sebou? Že by už nikdo knihy neměl a nekupoval? Využijte nevyužitého společenského centra k půjčování knih. Scházejte se a knihy si nabízejte k vypůjčení mezi sebou.
Od toho také společenské centrum je. Získáte nové přátele a známé.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 20:21
Titulek: Re: Zrušit knihovny semeniště nákazy
Autor: tajtrlík
souhlas
29
nesouhlas
19
jednoduchá odpověď - půjčím a už nikdy neuvidím !!!- no se můžeš scházet v pohodě a kdekoli, ale tady se jedná o knihy koupené z rozpočtu města, tedy všech občanů a pro všechny občany a to že nechodí do knihovny je věcí každého. V každé společnosti tedy i městě je knihovna součástí života lidí.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 18:20
Titulek: Re: Zrušit knihovny semeniště nákazy
Autor: anakonda
souhlas
23
nesouhlas
19
Ahoj sklipy máš naprostou pravdu, horší než knižní roztoč je lidský parazit a toho je kolem nás hodně
Reagovat
Datum: 23.1.2020 18:41
Titulek: Re: Zrušit knihovny semeniště nákazy
Autor: Knih-centrum
13
Skuhralové, dejte si scuka u Koruny, doneste v ruksaku knihy a půjčujte si je mezi sebou. Tam si můžete dát pár piv a bude vám lépe, než ztrácet čas v knihovně.
Reagovat
Datum: 23.1.2020 20:45
Titulek: Re: Zrušit knihovny semeniště nákazy
Autor: tajtrlík
souhlas
22
nesouhlas
21
vraťme se už pak do pravěku
Reagovat
Datum: 24.1.2020 11:25
Titulek: Re: Zrušit knihovny semeniště nákazy
Autor: Achjo
15
Temeničtí čtenáři se tak četbou zkultivovali, že se z nich stali bezohlední sobci, kteří chtějí pohodlí půjčování jen pro sebe a ostatní, kteří dojíždějí z vesnice do nové knihovny je nezajímají. Že do temenické knihovny nová knihovna převáží sem tam nové knihy je vůbec nenapadá.
Temeničáci asi nečetli žádnou literaturu o ekonomice provozu knihoven a snižování nákladů a úspory na provoz. Ti, kteří pobrali trochu rozumu, určitě chápou potřebu malou knihovnu zrušit.
Reagovat
Datum: 24.1.2020 11:56
Titulek: ble ble ble
Autor: tajtrlík
souhlas
27
nesouhlas
20
Achjo ty co to píšeš za bláboly. Nechápu proč tu píšou lidi, kteří neznají poslání, fungování, financování knihoven ...nechejte si své výplody fantazie ...nevím proč návštěvníky severu by měli zajímat návštěvníci hlavní knihovny, je na každém kam chodí, tak tu nemnel nesmysly. Zase jeden chytrej co ani do jedné knihovny nechodí
Reagovat
Datum: 24.1.2020 12:05
Titulek: achjo
Autor: důchsenior
24
achjo achjo achjo houby o tom všem víš achjo achjo ach jo
Reagovat
Datum: 24.1.2020 11:54
Titulek: knihy
Autor: ja
souhlas
54
nesouhlas
17
Knihy asi mají zmizet ze Šumperka tak nějak celkem. Zmizí pobočka knihovny, knihkupectví Ton na Hlavní třídě, knihkupectví Duha vypadá taky spíše jako skladiště než jako kulturní zařízení. Copak jsme opravdu už jen internetoví lidé? Vymíráme my, kteří se rádi v knihách probíráme,pújčujeme si je a občas kupujeme v klasické podobě? U mě to není jen otázka finanční, ale i otázka velikosti bytu a jeho zaplnění knihami. A určitě nejsem sama.
Reagovat
Datum: 24.1.2020 12:02
Titulek: Re: knihy
Autor: tajtrlík
souhlas
33
nesouhlas
20
Ja má naprosto pravdu a nějakej internet svět nespasí naopak dožene k záhubě. Dělá z nás závisláky, manipulátory, podvodníky, zneužívají se informace, kdo umí dostane se kamkoli.
VIVAT ANALFABETISMUS A NEGRAMOTNOST
Reagovat
Datum: 24.1.2020 13:30
Titulek: Re: knihy
Autor: REK
souhlas
25
nesouhlas
28
Tajtrlíku a dnes ještě vycházejí knihy které se dají číst? Napiš aspoň jednu. Četba knih obecně upadá. Drží to starší generace. Vydavatelé knih si dobře rozmyslí co vydají a když tak je to krvák atd. Na obalu knihy musí být kaluž krve a mrtvola. Jinak to dnešní kupující netáhne.
Reagovat
Datum: 24.1.2020 14:29
Titulek: Re: knihy
Autor: tajtrlík
souhlas
18
nesouhlas
21
Ale myslím si že ano, je jen otázkou kdo a jaké knihy pro knihovny nakupuje, to je taky otázka vkusu, kdo co čte a podle věku návštěvníků podle mého názoru. ale máš pravdu je to jak v televizi kde teče krev a leží mrtvoly to jede. Ano tak zrušením knihovny stoprocentně pomůžeme úpadku četby všeho a všech.
Reagovat
Datum: 26.1.2020 14:03
Titulek: Re: knihy
Autor: důchsenior
souhlas
22
nesouhlas
16
Lidi nemají peníze na drahé knihy, je otázkou kdo nakupuje knihy v knihovnách a jaké se nakupují, mělo by to být podle zájmu a požadavků čtenářů, raději si vezmu knihu na čtení než se koukat na stále se opakující televizní pořady a jak jinak plné krve a násilí ...zrušme TV.
Reagovat
Datum: 24.1.2020 13:34
Titulek: Re: knihy
Autor: Buk
souhlas
38
nesouhlas
16
Knihy mají zmizet úplně, je potřeba vymazat paměť národa.
Reagovat
Datum: 25.1.2020 01:54
Titulek: Re: knihy
Autor: Cupák
souhlas
17
nesouhlas
22
Postesk klasického staršího čtenáře, možná zvyklého na knižní čtvrtky za netržního totáče. Dnes určuje trh co bude a nebude fungovat. A to určují mladší generace, málo solventní senioři jen přihlížejí na knižní a čtenářskou pohromu. Nápisy "k pronájmu" na obchodech přibývají. Buďme rádi že bude v Šumperku aspoň jedna knihovna. Doma mám 1 metr Zeyera a v záchvatu zoufalství i sem tam něco přečtu. Ale vyhodit? Nikdy! To by mně urvalo srdce.
Reagovat
Datum: 24.1.2020 14:09
Titulek: Zrušme
Autor: Delete
24
Zrušme i divadlo, roztančenou ulici, blues Alice, džemfest, majáles, hokej, fotbal a městskou policii!!! No a bude ušetřeno, sice tady bude mrtvé město ale co, peníze budou v kase....
Reagovat
Datum: 24.1.2020 14:59
Titulek: Re: Zrušme
Autor: aNONYM
souhlas
22
nesouhlas
24
Když zrušíte divadlo a hokej, hned máte 20 milionů z rozpočtu. A za to už se dá udělat hafo prospěšnějších akcí.
Reagovat
Datum: 24.1.2020 18:22
Titulek: Re: Zrušme
Autor: tajtrlík
souhlas
20
nesouhlas
16
Anonym a ještě i další níže vyjmenované a bude tu žít generace analfabetů, negramotů stačí když se naučí obrázkové písmo a znakovou řeč. Super budoucnost EEEE nechci. Ano pryč se vším všechno by měla naučit škola ne ?
Reagovat
Datum: 25.1.2020 01:59
Titulek: Re: Zrušme
Autor: Olga
souhlas
28
nesouhlas
17
OK, vracíme se na stromy. Příliš vzdělaný národ je nebezpečný z hlediska konkurence. Tu je třeba zničit.
Reagovat
Datum: 24.1.2020 18:29
Titulek: Re: Zrušme
Autor: Minda
souhlas
32
nesouhlas
19
Divadlo nechat a zbytečný a drahý hokej zrušit.
Reagovat
Datum: 24.1.2020 18:51
Titulek: Re: Zrušme
Autor: sportsmen
souhlas
26
nesouhlas
20
By mě zajímalo jaká je návštěvnost jedné sezony divadla ??? pokud tam nenaženou dítka školkou a školou povinná ...
Reagovat
Datum: 25.1.2020 12:17
Titulek: Re: Zrušme
Autor: Tomáš Fuk
souhlas
22
nesouhlas
19
Těch 20 mega by byla slušná injekce na tu rekonstrukci Spurného mauzoleum u Dacana.
Reagovat
Datum: 24.1.2020 15:06
Titulek: Re: Zrušme
Autor: tajtrlík
souhlas
27
nesouhlas
21
No a taky kino, muzeum, městskou dopravu a Maxitaksík jejda to bude mít město peněz ... kam je pak bude strkat a komu ???
Reagovat
Datum: 24.1.2020 18:58
Titulek: a zrušme
Autor: sekaná
souhlas
25
nesouhlas
23
i kulturní dům a ušetříme peníze a nebude potřeba nový, už teď ho plně nahrazuje hlavní knihovna i když bych v tom případě zvedla vstupné, současná jsou příliš nízké
Reagovat
Datum: 25.1.2020 02:17
Titulek: Re: a zrušme
Autor: Toník
34
A zrušíme i muzeum, nebo tam uděláme nulové vstupné. Nikdo tam nechodí. V TV se o tom mluvilo. Ve světě je někde běžné nulové vstupné v muzeích a galeriích. Celkově to jde s klasickou kulturou nějak s kopce. Dnes frčí přiblblé křepčení davu s rukami nad hlavou při řinčení "kapel" a DUCDUCání. Drsná jsou divadelní představení bez kulis a kostýmů, kdy jsou herci v montérkách a jako kulisa je jedna bedna od čehokoliv. Herci často předvádějí akrobatické kousky a tomu všemu se dnes říká umění.
Reagovat
Datum: 25.1.2020 10:02
Titulek: Re: a zrušme
Autor: solarium
souhlas
22
nesouhlas
21
a taky kino - vše se dá stáhnout z netu, koukat na televizi a vše mít v chytrém telefonununununu a není potřeba vrážet peníze do drahého provozu ... na to konšelé mají?
Reagovat
Datum: 25.1.2020 19:06
Titulek: zrušme
Autor: Nezavislý otrok
souhlas
17
nesouhlas
20
Televize je už 10 let v relikt minulosti za 7 miliard ročně, naprosto zbytečné monstrum z Kančích hor, kino v Šumperku je přežitek kam chodí 15 lidí denně hlavně na rumunské filmy a kde konce jsou nejlepší, ale na to se peníze vždy nejdou..
Máme naději, že se věci dají do pohybu zvlášť při vědomí že na šumperské radnici sedí v radě města parta naprostých profesionálů kteří vědí co chtějí!!!
Reagovat
Datum: 25.1.2020 21:10
Titulek: Re: zrušme
Autor: Delete
souhlas
26
nesouhlas
17
Tak to nakonec zůstanou jen hospody a bude to, všichni budeme jen chlastat a makat.
Reagovat
Datum: 26.1.2020 06:49
Titulek: Re: zrušme
Autor: Pivař
souhlas
20
nesouhlas
21
Ani hospody nezůstanou. Jsou postupně také zavírané, protože tam lidé nechodí. Koupí si lahváče domů za poloviční cenu než v hospodě a v pohodě žbryndají pivo v křesle u televize.
Reagovat
Datum: 26.1.2020 13:37
Titulek: kino v Šumperku okamžitě zrušit!
Autor: Jarda Hofman
souhlas
20
nesouhlas
14
Méně bystří budou jen chlastat proplachovat játra v putikách a makat tak bylo a bude.
Kino bude pouze letní, úspora velká. V létě se netopí a v zimě se nehraje...to je realita.
Reagovat
Datum: 26.1.2020 15:05
Titulek: Re: kino v Šumperku okamžitě zrušit!
Autor: Šťoural
18
No jednou v týdnu může paní ředitelka promítat ve svých sálech v městské knihovně a jak jsem se dočetl na stránkách kina, má na starosti Klub náročného diváka, no to přece bude pro ni hračka, když ta nejšikovnější knihovnice, nebo spíše kulturní pracovnice na Moravě/jak pravil jeden zastupitel, neřku-li v české republice.
chi chi cha cha cho cho
Reagovat
Datum: 26.1.2020 06:55
Titulek: Re: zrušme
Autor: Božka
souhlas
18
nesouhlas
27
Kino je další adept na zrušení, snad k tomu brzy dojde. Ekonomika kina? Na radnici nesedí pitomci ale i mladší lidé, kteří mají úplně jiný pohled na současnost. Jejich rozhodování se zdá starší generaci špatné, ale pokrok se nedá zadržet až do úplného konce Šumperka.
Reagovat
Datum: 26.1.2020 09:11
Titulek: žádné obavy
Autor: prdelačka
souhlas
32
nesouhlas
15
Krásná, nová městská knihovna všechny služby zajistí a poskytne šumperskému obyvatelstvu z toho tedy obavy nemám a ještě by mohla rozšířit služby na neděli i s nočním provozem.
Reagovat
Datum: 26.1.2020 11:33
Titulek: ***
Autor: král Miroslav
souhlas
33
nesouhlas
19
Z jedné české pohádky " UŽ JE TO UDĚLÁNO, UŽ JE TO HOTOVO " doufám že jste a budete na sebe pyšná paní ředitelko městské knihovny, stejně jako vy všichni, co jste se na likvidaci knihovny podíleli. A děkuji všem, kdo bojovali slovem a nebáli se říci svůj názor, připojit svůj podpis na petici, i když jsme bitvu prohráli, máme vztyčené hlavy a čisté svědomí. Díky lide šumperský a vězte lehce vítězům nebude. Miroslav
Reagovat
Datum: 26.1.2020 12:02
Titulek: údiv nad údiv
Autor: učitelka
souhlas
34
nesouhlas
17
23. ledna 2020, 08:00, Jaroslav Kropáč
Šumperk – Velký rámus okolo rušení malé knihovny v šumperské Temenici nekončí.
Malá knihovna - pobočky jsou vždycky menší celky, většinou v okrajových částech měst.
Ano byla MALÁ, ale všechno co knihovna má mít měla a dělala maximum pro čtenáře, školky a školy i veřejnost.
Knihovna Sever je v Šumperku a ne v Temenici, a tak je to tady pořád, samé zavádějící a nepravdivé informace.
Další
Reagovat
Datum: 26.1.2020 12:30
Titulek: Re: údiv nad údiv
Autor: důchsenior
souhlas
31
nesouhlas
18
ano to je tady po celou dobu, tak jsem si vystudoval že letos chybí v rozpočtu městské knihovny, pod kterou spadá pobočka Sever 1.250000 a tak v tiché dohodě M+K necháme padnout pobočku za 900000, které ovšem nepůjdou knihovně, ale nechá si je město na sportovní a kulturní činnost ...
Tak nevím, co v těch hlavách vedoucí činovníci /zainteresovaní likvidátoři / mají nebo nemají?
Reagovat
Datum: 26.1.2020 12:36
Titulek: Re: údiv nad údiv
Autor: důchsenior
27
Historii rozpočtů najdete na stránkách města. Jak jednoduché a názorné.
Reagovat
Datum: 26.1.2020 18:07
Titulek: na fejzu šumperáci se píše ...
Autor: Šťoural
souhlas
26
nesouhlas
16
Všímáte, jak tu máme v krátké době druhý důkaz o tom, že Šumperk je ‘chytré město‘? Knihovna má druhý nejvyšší počet vypůjčených knih na hlavu a teď kino je 4. nejnavštěvovanější kino s jedním sálem. Zajímavé.
Knihovna jejíž součástí byla i knihovna Sever a kino bohužel až bramborová pozice.
Reagovat
Datum: 26.1.2020 19:16
Titulek: Re: na fejzu šumperáci se píše ...
Autor: bejbi
souhlas
27
nesouhlas
18
chytré město bez chytrých lidí ....pozor sebechvála smrdí !!
Reagovat
Datum: 26.1.2020 19:19
Titulek: návrh
Autor: kedluben
souhlas
17
nesouhlas
25
Přepsat označení při vjezdu a výjezdu do města ... Šumperk, město chytrých !!! ...
Reagovat
Datum: 27.1.2020 05:35
Titulek: Máte doma knihovnu?
Autor: Madla
souhlas
30
nesouhlas
13
A v ní fůru knih? Máte něco co už nikdy nikdo nebude mít! Vaše knihy jsou vaše zlato. Vaše knihy už nikdo nikdy nevydá, protože se to nevyplatí! Vaše knihovna má obrovskou cenu nejen pro vás, ale pro lidi kteří si knih váží a rozumí jim. Je to kulturní dědictví národa. Máte doma soukromé muzeum. Už vám tam asi nové knihy moc nepřibývají, ale vždycky si nějakou knihu přečtete znovu, je to vaše spolehlivá duševní opora a zázemí. Knihy pohladí po duši a potěší v každé době. Obejdete se i bez veřejné knihovny.
Reagovat
Datum: 27.1.2020 08:23
Titulek: Re: Máte doma knihovnu?
Autor: kedluben
souhlas
23
nesouhlas
20
Madla plně s tebou souhlasím, ale to je generace starších, mladí kolikrát ani doma knihu nemají natož knihovničku a proto existují knihovny ...
Reagovat
Datum: 2.2.2020 23:49
Titulek: Re: Máte doma knihovnu?
Autor: Kikina
Mám stejný názor jako Madla. Vlastní knihovna je poklad.knihovnu na která nedím dopustit a bolí mě. jak se někdo ke knihám chová.Já byla peskovaná za to, že špatně otáčim listy a nemám v knihovničce knihy seřazené podle velikosti. Možní proto si knih tolik vážím. a některé si opravdu kupuji, jiné si půjčuji. A co se týče knihovny, ten kdo opravdu knihy čte nebo je potřebuje ke studiu, ten si vyšetří ten čas a rád si pro knihy dojde nebo zajede do krásné nové knihovny, kde mu i poradí. Proč si to neudělat jako výlet ??? Dostanete se mezi lidi a to pro zaryté čtenáře není marné. Temenická knihovna byla sice schůdná pro okolní školy a školky, ale nová knihovna nabízí mnohem víc. Proč se lidé vztekají kvůli knihovně a omezení na autobusovém nádraží berou jako nutné zlo. Prostě se s tím musí smířit, a hotovo. Život jde dál a změny v něm jsou všude a ve všem. Prosím,lidi neblbněte. Děkuji.
Reagovat
Datum: 3.2.2020 08:01
Titulek: Re: Máte doma knihovnu?
Autor: pro kikinu
souhlas
22
nesouhlas
10
Kikino, zde jde o princip. Rada města si schvaluje svévolně něco, co mělo projít zastupitelstvem. To znamená měla být předložena důvodová zpráva - jenže nezmanipulovaná, což ale jak se zdá rada města už ani neumí. Měli být obyvatelé Šumperka včas a řádně informováni. Ne ty deziluze, kterými starosta teď mává, aby vypadal dobře.
Reagovat
Datum: 4.2.2020 16:14
Titulek: Re: Máte doma knihovnu?
Autor: důchsenior
souhlas
14
nesouhlas
15
Bože to se nedá číst, jistě vždycky platí že větší nabízí více a pobočka je menší a ani nemůže dělat věci v rozsahu nebo na úrovni hlavní budovy. Je prostě pobočkou, zase jedna z chytrých , která ví prd o systému a poslání knihoven. Zeptejte se lidí na jejich názor na hlavní knihovnu a budete překvapeni, jaké vám lidi řeknou svoje o hlavní budově.
Reagovat
Datum: 27.1.2020 15:02
Titulek: knihovna
Autor: mimozemšťan
souhlas
32
nesouhlas
34
Knihovna v Temenici je určitě neekonomická. Pro důchodce není problém objíždět auty a městskou dopravou slevy v marketech, tak by si určitě byli schopní jednou za měsíc zajet do knihovny, pokud tam nemohou dojít. Učila jsem 40 let na prvním stupni ZŠ, ve třídách bylo 35 dětí, chodili jsme do knihovny, do Vily Doris na ekol. programy, na plavání do plav. bazénu, na vycházky a jezdili na týden do školy v přírodě / a to bez pomocnic ve vyučování- které tehdy nebyly/. Děti mají nožičky, tak by je měly používat, možná by je měli rodiče naučit trochu ukázněnosti.
Navíc má každý možnost zajít na jednání zastupitelstva a tam říct svůj názor,ne tady cosi plácat na REJI.
Reagovat
Datum: 27.1.2020 15:22
Titulek: Re: knihovna
Autor: Paní
souhlas
33
nesouhlas
30
Pro mimozemšťanku - nechápu, jak jste při své empatii mohla 40 let učit malé děti. Dnes má každý rodič hrůzu pustit samotné dítě z prvního stupně z Temenice přes celé město do jediné zbylé knihovny. Ne každý má také auto. A starší lidé a handikepovaní nemají možnost po svých chodit takovou vzdálenost nebo platit za taxi. I kdyby byla knihovna neekonomická, jde o kulturní a společenský přínos v této oblasti, ne vše by se mělo měřit pouze penězi...
Reagovat
Datum: 27.1.2020 15:28
Titulek: Re: mimozenštanka
Autor: kedluben
27
ha, ha, ha na posledním zastupitelstvu pan starosta nepřipustil žádnou diskusi zvláště lidí, kteří byli pro zachování knihovny Sever a ani nedostali slovo a když byl v konci tak od o knihovně ukončil .... paní učitelko měla jste především učit děti a ne se v době výuky flinkat po nějakých akcích, škola má učit ostatní atrakce mají zajištovat rodiče. no váš názor o knihovně opravdu sedí na učitelku ku ku ku
Reagovat
Datum: 27.1.2020 15:40
Titulek: Re: knihovna
Autor: kedluben
souhlas
28
nesouhlas
16
A ŽE TADY PLÁCÁTE TAKY !!!!!
Reagovat
Datum: 27.1.2020 15:41
Titulek: Re: knihovna
Autor: kedluben
23
A ŽE TADY PLÁCÁTE TAKY mimozenštankokokokodák !!!
Reagovat
Datum: 28.1.2020 16:57
Titulek: Jork
Autor: Ňu Ňu Ňu
souhlas
23
nesouhlas
13


Ňu, Ňu, Ňu-, Ňu, Ňu, Ňu-, Ňu Jork
do mraků až domy se tam drápou
na Empajru zvony bijou půlnoc
neúspěšní na chodníku chrápou

Ňu, Ňu, Ňu-, Ňu, Ňu, Ňu-, Ňu Jork
wagabundi přikrytí jsou saky
jářku, kdybych bydlel v Americe
asi bych tam s nima ležel taky

Pan Džou složil hlavu do kouta
má sen, že si koupil Plymouta

Ňu, Ňu, Ňu-, Ňu, Ňu, Ňu-, Ňu Jork
tady hledat štěstí nechce se mi
s wagabundy na chodníku chrápat
já chci raděj ve své rodné zemi

Pan Džou složil hlavu do kouta
má sen, že si koupil Plymouta

Ňu, Ňu, Ňu-, Ňu, Ňu, Ňu-, Ňu Jork
tady hledat štěstí nechce se mi
s wagabundy na chodníku chrápat
já chci raděj ve své rodné zemi

Reagovat
Datum: 28.1.2020 17:07
Titulek: Re: Jork
Autor: kedluben
souhlas
21
nesouhlas
22
zase jeden mimozemštan, spletl jsi si planetu bzum bzum bzum, něco ti sedlo na rozum bum bum bum
Reagovat
Datum: 30.1.2020 18:39
Titulek: Bez titulku
Autor: knihomol
31
Přeji všem pěkný večer, bohužel s knihovnou to na dnešním zasedání zastupitelstva nedopadlo. Jedno je však zřejmé, z místostarosty Jirgla vypadlo, že s návrhem zrušit pobočku Sever přišla ředitelka knihovny! Jmenuje se Kamila Šeligová, můžeme jí poděkovat!
Reagovat
Datum: 30.1.2020 19:48
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: kedluben
souhlas
33
nesouhlas
17
ODVOLAT MGR. ŠELIGOVOU !!!!!!!
Reagovat
Datum: 30.1.2020 21:02
Titulek: Kdo si zaplatí má vstupné zdarma, jednoduché!
Autor: Za šarádou? Na radnici.
41
Domnívám se, že problém knihovny popsal přesně pan zastupitel Kohajda, Šumperk by měl při na začátku každé investice zvažovat budoucí náklady na její provoz. Provoz Brožovy stodoly přijde ročně na 13 mil. Kč, včetně dotací.
Však se také potrefený exstarosta ke své "Dvoupatrové krasavici" hned přihlásil a patřičně si si celou stavbu vychválit, jak jinak. U něj samozřejmě není nikdy žádný prostor pro chybičku, ty se jednoduše nekonají, superman!!!
Ten trapný chvaloszpěv soudružky Hlavešové a dalších bylo jen nacvičené divadýlko. Financovat kino kde chodí 10 lidí za den, Manufakturu, Divadlo, Kulturní dům, obří knihovnu kde by stačila povoliční budova to v budoucnu rozpočet města náležitě podojí... Šumperk prostě nemá prachy, to je celé.
Reagovat
Datum: 30.1.2020 21:17
Titulek: Re: Kdo si zaplatí má vstupné zdarma, jednoduché!
Autor: důchsenior
souhlas
34
nesouhlas
22
Na to není co říci jeden smradlavej hustej páchnoucí humus a třešnička na kopě magistra Šeligová
jaké divadelní představení nám připraví za rok ??? co budeme rušit ???
Reagovat
Datum: 30.1.2020 19:51
Titulek: Bez titulku
Autor: ČTENÁŘKA
42
plno špíny, nepravd a lží a projev soudružky Hlavešové, styďte se soudružko .... podejte si ruku s paní Šeligovou ...
Reagovat
Datum: 30.1.2020 20:19
Titulek: Bez titulku
Autor: knihomol
souhlas
43
nesouhlas
14
Největší zastánci zrušení - Potěšil (ODS), Hlavešová (KSČM), Jirgl (ANO). A Spurný, který opakuje lži co mu nakukala Šeligová.
Reagovat
Datum: 30.1.2020 20:27
Titulek: neskutečné
Autor: trpajzlík
souhlas
39
nesouhlas
18
no tak jsem se díval a je mi z těch všech špatně ... paní Hlavešová co slovo to perla, pan Spurný stále opakující lži a nepravdy, a pak Jirgl vám děkujeme, že jste označil pravou osobu likvidace Severu, za vším hledej ženu, tak jsme ji našli paní Mgr. Kamilu Šeligovou, nejlepší knihovnici na severní Moravě a teď i v Česku
Reagovat
Datum: 31.1.2020 08:57
Titulek: finito
Autor: důchsenior
souhlas
39
nesouhlas
15
Tak a teď mohou autoři, herci a principálka Šeligová objet celou republiku s tímto představením a šířit svoje umění likvidace úspěšného kulturního zařízení.
Reagovat
Datum: 31.1.2020 12:20
Titulek: neuvěřitelné
Autor: obcan Sumperka
44
Starostova "závěrečná" řeč ohledně knihovny Sever byla neuvěřitelná, plná nepravd a manipulace. Opravdu doporučuji všem občanům Šumperka (a nejen těm), aby se na tohle vystoupení podívali, poslechli si celou "diskuzi" a závěrečný monolog s následným ukončením debaty.
Celé radě města a většině odborů městského úřadu se totiž náramně hodí čtenářova neschopnost porozumět psanému textu. Jak už tu několikrát padlo. A zrušení jedné pobočky knihovny je opravdu skvělé našlápnutí. Mimochodem - místostarostka Novotná uvádí, že pobočky jsou od sebe vzdáleny 10 chůze staré ženy. Online mapy uvádí minut 19. A když si připočtu všechny přechody a křižovatky, které by tato stará osoba měla absolvovat, tak bych na jejím místě také zůstal sedět doma, bál bych se.

A nejvíc mě mrzí starostovo prohlášení o tom, jak by se byl býval zapojil do diskuze. Že se o petici dozvěděl kdovíodkud. Diskuze měla vzniknout před touhle estrádou. Proč nedáte hlasovat občany města, zda knihovnu chtějí zachovat? Asi by i ta spousta škol totiž ty vaše dotazníky vyplnila jinak, kdybyste jim rovnou řekli, že se jedná o poklad pro to, zda knihovnu "přesunout" = pardon ZRUŠIT.
Já jako občan města žádám, aby tato knihovna zůstala zachována a aby rada města odstoupila s veřejnou omluvou.
Reagovat
Datum: 31.1.2020 13:27
Titulek: Re: neuvěřitelné
Autor: důchsenior
39
no bohužel realita s parádou a zase jako přes kopírák stejné fráze, stejné lži a nepravdy ...
taky doporučují si poslechnout !!! Paní Novotné doporučuji si na cestu vzít chodítko, tašku na vozíčku a dvě berle, proč byly dotazovány školy 3. a 5. ???? které vůbec na Sever nechodí ???
soudružko - na Severu taky měly kavárničku Lalala a prostředí v knihovně se tomu novému monstru nikdy nevyrovná a pan starosta - kapitola sama pro sebe, on o ničem nevěděl, ničeho se nemohl zúčastnit a neměl možnost no prostě hrůza a děs. A díky panu místostarostovi, že nám nepřímo veřejně sdělil kdo stál a stojí na první lajně likvidace že paní Šeligová, tak vzdělaná ( 2 vysoké školy ) a provede takovou levárnu proti vlastnímu zařízení. Slušný člověk by odstoupil, stejně jako rada, která svévolně bez vědomí zastupitelstva poslala knihovnu Sever ke dnu.
Reagovat
Datum: 2.2.2020 10:24
Titulek: Re: neuvěřitelné
Autor: Rozum
souhlas
20
nesouhlas
13
a hlavně bez názoru a vědomí OBČANŮ města !!!
Reagovat
Datum: 1.2.2020 12:58
Titulek: Bez titulku
Autor: Volič
souhlas
40
nesouhlas
18
Petice s pětistovkami podpisů, manifestace, dopisy starostovi a radě, vše zbytečně? Už zase ryjem držkou v zemi?
Reagovat
Datum: 1.2.2020 18:50
Titulek: realita
Autor: důchsenior
34
9 radních a zastuputrelstvo naprosti ignorující názory obyvatel a všichni zmanipulovaní deziformacemi a nepravdami paní ředitelky Šeligové. Ověřoval si vůbec někdo opravdová čísla o Severu?? To je výsledek rychloaokce v tichosti
" bookSever" Současná vizitka vedení práce vedení města a dnešní době nejznámějšího a nejúžasnějšího kulturního stánku - Knihovny a její vůdkyně Šeligové. Jen tak dále panstvo...
Reagovat
Datum: 2.2.2020 14:34
Titulek: realita
Autor: Rejalita
souhlas
12
nesouhlas
23
Paní Šeligové se musím zastat, ta o ničem rozhodovat nemůže. Na prosincovém zastupitelstvu oznámila, že musí respektovat rozhodnutí vedení města... O zrušení pobočky na Severu rozhodla rada města Šumperka, její rozhodnutí a její zodpovědnost.
Reagovat
Datum: 2.2.2020 18:36
Titulek: Re: realita
Autor: krysař
23
pusťte si poslední dva záznamy zastupitelstva, sám pan Jirgl prohlásil paní ředitelku za iniciátorku, jako ředitelka měla stát za svým zařízením a ne se poklonkovat a ohýbat záda ....rada a zastupitelé nejsou božstvo !!! A už vůbec považuji za nemorální její vystoupení vůči a proti vlastnímu provozu jako byla pobočka Sever.
Už je konec život jde dál, ale jsou situace, která člověk hned tak nevymaže z paměti, je mi velice líto paní ředitelky, měla by vyměnit květinu narcis, sice silně voní, ale brzo zvadne !!!!
Reagovat
Datum: 1.2.2020 21:24
Titulek: nerozum
Autor: Rozum
souhlas
37
nesouhlas
18
Je to už vlastně zbytečná diskuse, ale nechápu jednu věc. Jak může ředitelka knihovny s vysokoškolským vzděláním srovnávat nesrovnatelné a to činnost hlevní knhovny a pobočky / pobočka = po boku, velikostí menší, stejně jako i činností menší / ikdyž Sever pracoval oproti jiným pobočkám v republice jako mnohé městské knihovny svým rozsahem půjčovních hodin a i výsledky / Nemůže přece po pobočce chtít dělat stejné nedej bože větší akce než dělá hlavní budova. Srovnávat nesrovnatelné a znevažovat a špinit práci dnes už bývalých zaměstsnaců pobočky to neni pro paní ředitelku dobré vysvědčení. Není to ani dobrá vizitka vedení města, neobjektivní a jednostranné, bez prověření informací ze všech zainteresovaných stran ... no uvidíme, ale věřte pravdao této celé kauze vyjde najevo ... boží mlýny melou ...
Reagovat
Datum: 2.2.2020 19:09
Titulek: ha ha ha
Autor: krysař
22
"Městská knihovna ušetří ročně milion," vysvětluje ředitelka Šeligová důvod uzavření pobočky Sever od 1.2.2020
AUTOR: LUKÁŠ VAJDA
4. 12. 2019
Zanechat komentářna "Městská knihovna ušetří ročně milion," vysvětluje ředitelka Šeligová důvod uzavření pobočky Sever od 1.2.2020
Na společném jednání Rady města Šumperka a příspěvkových organizací bylo schváleno zrušení pobočky městské knihovny na středisku Sever, a to od 1.2.2020. Podle ředitelky Kamila Šeligová tímto opatřením knihovna ušetří 1 milion Kč ročně a dodává: „Momentálně na Severu obsluhujeme 563 čtenáře, z toho 139 dochází zároveň pravidelně na hlavní budovu. Celkově pak Městská knihovna eviduje přes 4.100 čtenářů.“ toliko citace ...a zase nepravdy a lži !!!
Je vidět že paní ředitelce šlo hlavně o PENÍZE než o návštěvníky a čtenáře. Měla by jste jít ředitelovat do banky a ne do knihovny. Je mi z vás zle paní ředitelko ! Už jsem pro vás vyčistil několik kilometrů kanalizací ....
Reagovat
Datum: 2.2.2020 19:11
Titulek: Re: ha ha ha
Autor: důchsenior
souhlas
23
nesouhlas
16
jak mohou příspěvkové organizace rozhodnout o zrušení knihovny Sever ..... no snad nemyslíte vážně ?????
Reagovat
Datum: 2.2.2020 19:40
Titulek: Re: ha ha ha
Autor: důchsenior
souhlas
26
nesouhlas
15
Na společném jednání Rady města Šumperka a příspěvkových organizací bylo schváleno zrušení pobočky městské knihovny na středisku Sever, a to od 1.2.2020. Podle ředitelky Kamila Šeligová tímto opatřením knihovna ušetří 1 milion Kč ročně... a co těch 35 let práce knihovny ??? to vám madam peníz nechyběl co ???
PAK ŽE V TOM NEJELA, přímo kormidlovala!!!
Reagovat
Datum: 3.2.2020 17:06
Titulek: a léta běží
Autor: Nezávislý otrok
souhlas
21
nesouhlas
15
Pan Spurný, PMŠ a jiné kratochvíle ze Šumperka z roku 2016. http://sumpersky.rej.cz/temata/87/
Reagovat
Datum: 3.2.2020 18:02
Titulek: rezultát
Autor: IQtykve
souhlas
28
nesouhlas
13
no to je tak když městu a příspěvkovým organizacím vládnou sobečtí, egoističtí, samolibí, arogantní lidé , bez morálky a lidské slušnosti ... nádherná akce porcování medvěda jménem Sever, začala už na jaře pěkně v tichu a bez účasti obyvatel ... je rozporcováno všichni zainteresovaní jsou jistě uspokojeni a nažraní ... však on to nějak občan přežvýká a spolkne
Reagovat
Datum: 4.2.2020 09:46
Titulek: Bez titulku
Autor: Čtenářka
souhlas
21
nesouhlas
11
Reagovat
Datum: 4.2.2020 10:24
Titulek: zbytečné zrušení pobočky !!!!!!!!!!!!
Autor: IQtykve
souhlas
22
nesouhlas
18
Knihovny opět dostanou peníze na rozvoj
03. února 2020 - 17:13
Kraj navíc přidá knihovníkům Knihovny opět dostanou peníze na rozvoj
Bezmála dvanáct miliónů korun uvolní letos Olomoucký kraj na podporu knihoven. Čtenáři se tak nemusí obávat, že by o svoji zálibu přišli nebo ji museli omezit
Příslušné smlouvy uzavřelo hejtmanství se sedmi pověřenými knihovnami v pondělí 3. února. „V dnešní době není vůbec jednoduché přilákat ke knihám mladé čtenáře. Knihovny, které to dokážou, si podporu zaslouží. Navíc řada z nich funguje jako komunitní místo, kde se během spousty zajímavých akcí setkávají všechny generace,“ zdůraznil význam knihoven hejtman Olomouckého kraje Ladislav Okleštěk.
Kromě Městské knihovny v Hranicích a Knihovny Vincence Priessnitze v Jeseníku získala finanční prostředky na rozvoj také Knihovna města Olomouce a knihovny v Lipníku nad Bečvou, Šumperku, Přerově a Prostějově.
Výkon regionálních funkcí koordinuje příslušná krajská knihovna. V Olomouckém kraji je to Vědecká knihovna v Olomouci.
Pověřené instituce pak zajistí nejen metodickou a organizační pomoc, ale také další odborné služby pro 479 základních knihoven, které na území kraje zřizují města a obce. „Do knihoven letos poputují ještě další peníze – a to konkrétně na platy knihovníků. Celkovou částku ve výši téměř devíti set tisíc korun musí ještě schválit krajští zastupitelé,“ řekl náměstek hejtmana pro kulturu Petr Vrána.
Knihovny se navíc i letos mohou ucházet o další finance hned ze tří krajských dotačních programů, v nichž je celkem 25,5 miliónu korun.
Autor: red., E. Knajblová,
Reagovat
Datum: 4.2.2020 11:43
Titulek: vrchol drzosti
Autor: IQtykve
souhlas
26
nesouhlas
12
no tak teď bude knihovna paní Šeligové ta nejluxusnější a akce ty nejšpičkovější v republice ...
není co k tomu dodat ... úžasné fotografie v předchozím červeném odkazu ....
Reagovat
Datum: 4.2.2020 13:21
Titulek: skandální
Autor: důchsenior
souhlas
34
nesouhlas
13
https://zpravodajstvi.sumpersko.net/Knihovny-opet-dostanou-penize-na-rozvoj-14604/clanek/Zpravodajstvi
Copak se asi honilo hlavou paní ředitelce, když se nechala takto fotit ??? No výraz nic moc ...
Reagovat
Datum: 4.2.2020 17:29
Titulek: Re: skandální
Autor: Čtenářka
souhlas
25
nesouhlas
10
Teď za ty prachy obnoví Sever a všem spadne brada.
Reagovat
Datum: 4.2.2020 18:03
Titulek: Re: skandální
Autor: důchsenior
souhlas
19
nesouhlas
15
nejen to, ale měla by skutečně položit funkci, tohle se nedělá!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reagovat
Datum: 4.2.2020 18:06
Titulek: Re: skandální
Autor: anakonda
souhlas
24
nesouhlas
9
Jak se musela cítit v ten okamžik a vůbec na tomto jednání, když poslouchá slova o podpoře knihoven a sama v tyto dny se svými spojenci zruší super knihovnu jakou byl Sever ....
Reagovat
Datum: 5.2.2020 10:24
Titulek: Re: skandální
Autor: Volič
souhlas
17
nesouhlas
15
Výraz? Jako by měla něco na svědomí. Ono totiž svědomí je přísný soudce.
Reagovat
Datum: 4.2.2020 14:19
Titulek: neuvěřitelné !!!!
Autor: důchsenior
25
„V dnešní době není vůbec jednoduché přilákat ke knihám mladé čtenáře. Knihovny, které to dokážou, si podporu zaslouží. Navíc řada z nich funguje jako komunitní místo, kde se během spousty zajímavých akcí setkávají všechny generace,“ zdůraznil význam knihoven hejtman Olomouckého kraje Ladislav Okleštěk. . no to asi pan hejtman nevěděl co se dělo v Šumperku ?????? 3.2.2020
Reagovat
Datum: 4.2.2020 19:57
Titulek: uvěřitelné !!!!
Autor: Tomáš Úsporný
souhlas
29
nesouhlas
14
Pan hejtman Okleštěk směřuje do knihoven milóny a město ruší Sever... To není od rady města vůbec hezké. :-(
Reagovat
Datum: 4.2.2020 17:47
Titulek: Bez titulku
Autor: Volič
souhlas
23
nesouhlas
13
Jestli pak mu řekla, nám žádné peníze na rozvoj nedávejte, knihovnu máme novou a ušetřili jsme zrušením pobočky? Tak se lákají v Šumperku mladí ke knihám!
Reagovat
Datum: 4.2.2020 18:35
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: trpajzlík
souhlas
22
nesouhlas
32
No tak to už není pravda ... paní Šeligová na setkání ředitelů knihoven u olomouckého hejtmana ...po tom všem co předvedla a provedla s knihovnou Sever ??? a s deskama rukách a balíkem dalších peněz .....
Reagovat
Datum: 4.2.2020 20:55
Titulek: podvod
Autor: sajrajd
souhlas
16
nesouhlas
15
Bezmála dvanáct miliónů korun uvolní letos Olomoucký kraj na podporu knihoven. Čtenáři se tak nemusí obávat, že by o svoji zálibu přišli nebo ji museli omezit.

Příslušné smlouvy uzavřelo hejtmanství se sedmi pověřenými knihovnami v pondělí 3. února. „V dnešní době není vůbec jednoduché přilákat ke knihám mladé čtenáře. Knihovny, které to dokážou, si podporu zaslouží. Navíc řada z nich funguje jako komunitní místo, kde se během spousty zajímavých akcí setkávají všechny generace,“ zdůraznil význam knihoven hejtman Olomouckého kraje Ladislav Okleštěk.
Reagovat
Datum: 4.2.2020 21:01
Titulek: humus
Autor: sajrajd
souhlas
18
nesouhlas
16
Tady to pěkně smrdííííííííííííííííí
Reagovat
Datum: 9.2.2020 13:27
Titulek: Re: humus
Autor: Franz
souhlas
12
nesouhlas
19
Moc prdíš.
Reagovat
Datum: 5.2.2020 11:30
Titulek: Re: podvod
Autor: Hanka
souhlas
11
nesouhlas
25
Proč mladé čtenáře lákat ke knihám? Mladí dělají to co chtějí. V dnešní době je četba nezajímá
Zeptejte se mladých.
Reagovat
Datum: 5.2.2020 11:30
Titulek: Re: podvod
Autor: Hanka
souhlas
11
nesouhlas
27
Proč mladé čtenáře lákat ke knihám? Mladí dělají to co chtějí. V dnešní době je četba nezajímá
Zeptejte se mladých.
Reagovat
Datum: 5.2.2020 11:51
Titulek: ble ble ble
Autor: sajrajd
17
zase jedna chytrá blbka ....a na to jsi přišla jak ???
Reagovat
Datum: 5.2.2020 13:38
Titulek: Re: podvod
Autor: ja
souhlas
17
nesouhlas
13
Možná knihy nezajímají vaše děti, moje naštěstí ano a jejich kamarády taky.
Reagovat
Datum: 5.2.2020 13:56
Titulek: zkušenosti
Autor: učitelka
souhlas
24
nesouhlas
10
vztah ke knihám a četbě musí mát základ v rodině, pokud je dítě vedeno od malička k písmenkám tak je to jenom dobře ...co pak s dětmi, které neumí souvisle číst, nemají slovní zásobu, neumí odpovídat na jednoduché otázky ... pak se divíme u přijímaček .... ano je to otázkou jednotlivce, ale bez čtení to prostě v životě nepůjde ....
Reagovat
Datum: 5.2.2020 16:11
Titulek: březen měsíc knihy a vyznamenávání zasloužilých
Autor: Tomáš Úsporný
souhlas
21
nesouhlas
16
Jako řadový a skromný přispěvatel zde na Reji oznamuji, že Cenu města Šumperka 2019 za kulturu slavnostně dostane paní Šeligová, to se opravdu hodně povedlo. Gratuluji! :-)) https://zpravodajstvi.sumpersko.net/Ceny-mesta-Sumperka-2019-jsou-udeleny-14619/clanek/Zpravodajstvi
Reagovat
Datum: 5.2.2020 16:38
Titulek: Re: březen měsíc knihy a vyznamenávání zasloužilých
Autor: učitelka
souhlas
18
nesouhlas
14
vrchol arogance a výsměch všem čtenářům a návštěvníkům knihovny Sever FUJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
BLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
Reagovat
Datum: 5.2.2020 16:41
Titulek: Re: březen měsíc knihy a vyznamenávání zasloužilých
Autor: anakonda
souhlas
19
nesouhlas
16
ZA CO ??????
Loni paní důchodkyně Daňková, letos paní Šeligová ... trafikantky !!!
Reagovat
Datum: 5.2.2020 19:58
Titulek: Re: březen měsíc knihy a vyznamenávání zasloužilých
Autor: zvratky
22
vyznamenání zasloužilých likvidátorů knihovny a jejich hlavní a vrchní velitelky paní Šeligové ...
1. zlikvidování vlastní pobočky Sever k 1.2.2020
2. obdržení balíku peněz hejtmana olomouckého kraje pro rok 2020 - 4.2.2020
3. držitelka ceny města Šumperka za kulturu 2019 - 26.3.2020
Slušný člověk by tu cenu za daných událostí nepřebral, ale to u paní Šeligové asi nehrozí, naopak ... A HRDÁ BUĎ ...
Reagovat
Datum: 5.2.2020 17:38
Titulek: třešnička na dortu
Autor: důchsenior
souhlas
21
nesouhlas
16
No tak to vrchol arogance a výsměch všech normálních lidí ... zajímalo by mě kdo navrhnul tuto paní na cenu ???? A hlavně za co ???? a nepiště že občané města !!!!
Vážení spoluobčané a tím opravdu končí kauza knihovny SEVER !!!
Reagovat
Datum: 5.2.2020 18:24
Titulek: Re: třešnička na dortu
Autor: Seplik
souhlas
8
nesouhlas
23
Kdyby si severní obranáři přečetli "Kultura rozum a vůle" - Břetislav Kafka, korigovali by určitě svoje názory. Tvořivá inteligence je výlučným předpokladem pokrokového myšlení, konání a touhy.
Reagovat
Datum: 5.2.2020 19:02
Titulek: Re: třešnička na dortu
Autor: důchsenior
souhlas
21
nesouhlas
12
ha ha ha ...tvořivá inteligence, která bourá kde co a ještě za to bude odměněna ... Seplík samé filosofické tlachy , my lidé žijeme v realitě .....
Reagovat
Datum: 5.2.2020 20:11
Titulek: Re: třešnička na dortu
Autor: Seplik
Vážení čtenáři, podívejte se do svých knihoven jaké poklady vám knihovny půjčují a jestli tam máte ve fondu Kultura rozumu a vůle. Někomu to něco řekne a někomu nic, pokud to vůbec v knihovně je. Ředitelé knihoven tuto knihu určitě znají a můžou vám k tomu něco říct a nemůžou vám knihu nedoporučit. ISBN 978-80-87419-11-3 Pro ty kteří se zajímají o kulturu a nečetli tuto knihu to bude určitě příjemné překvapení. Pokud bude kniha v knihovně.
Reagovat
Datum: 5.2.2020 20:22
Titulek: Re: třešnička na dortu
Autor: kaka(t)du
14
Doufáme že si ji přečetla paní Šeligová !!!
Reagovat
Datum: 5.2.2020 20:02
Titulek: poděkování
Autor: kaka(t)du
souhlas
17
nesouhlas
18
O nositelích Cen města Šumperka za rok 2019 rozhodli zastupitelé na svém lednovém zasedání. Laureátům bude ocenění uděleno na slavnostním večeru ve čtvrtek 26. března od devatenácti hodin v šumperském divadle.
S hlavní hrdinkou roku paní Šeligovou - navrhuji zvláštní cenu - knihovnický počin roku 2019
aneb jak jsem zatočila s knihovnou Sever. Blahopřejeme !
Reagovat
Datum: 5.2.2020 20:12
Titulek: zbytečné zrušení pobočky !!!!!!!!!!!!
Autor: kaka(t)du
souhlas
19
nesouhlas
17
https://zpravodajstvi.sumpersko.net/Knihovny-opet-dostanou-penize-na-rozvoj-14604/clanek/Zpravodajstvi
paní Šeligová obdžela 4.2.2020 balík peněz od hejtmana olomouckého kraje na rozvoj knihoven
Reagovat
Datum: 6.2.2020 04:06
Titulek: Do šumperské knihovny nechodím
Autor: Ledka
souhlas
17
nesouhlas
14
protože tam nemají knihy které chci přečíst.
Reagovat
Datum: 6.2.2020 10:47
Titulek: Re: Do šumperské knihovny nechodím
Autor: šumperák
13
No to je vaše věc a co má být ? Napiště paní ředitelce, ona to jistě zařídí a
ona může přece všechno, je ta nejlepší!!!
Reagovat
Datum: 7.2.2020 04:30
Titulek: Re: Do šumperské knihovny nechodím
Autor: Denisa
souhlas
13
nesouhlas
27
Mám stejný problém. Knihu kterou špk knihovna nemá mně objedná v jiné knihovně kde ji mají a zaplatím 100Kč poplatek za poštovné. Je to výhodné protože nemusím do jiné knihovny jezdit, utrácet za jízdné a ztrácet čas.
Reagovat
Datum: 6.2.2020 20:29
Titulek: Absurdistán Šumperk
Autor: knihomol
14
Tak si to shrňme:
1) Starosta naříká, že nebyl pozván na manifestaci, k petici atd.,přičemž společně s radními bez jakékoliv diskuze se čtenáři a návštěvníky rozhodl, že se Sever zruší.
2) Za hlavní důvod jsou uváděny úspory, přičemž za necelý týden po zrušení dostává šumperská knihovna dotaci od kraje na rozvoj.
3) Člověk, který má zrušení Severu nejvíce na svědomí (ředitelka Šeligová) dostává vzápětí cenu města za kulturu.

Šumperk může vydělat na turistickém ruchu, neboť takový Absurdistán není nikde jinde k vidění!
Reagovat
Datum: 6.2.2020 21:38
Titulek: Re: Absurdistán Šumperk
Autor: Očko
18
Loučná místo Letních dnů nyní může vydělat na turistickém ruchu, neboť takový Absurdistán, jaký je teď tam, to ani v Šumperku ani nikde jinde není k vidění!
Reagovat
Datum: 7.2.2020 04:42
Titulek: Re: Absurdistán Šumperk
Autor: Šach
souhlas
16
nesouhlas
27
Celá Temenice jezdí do města za nákupy, k lékařům, do práce a na další přípoje autobusů a vlaků atd. a zdechlá elita, temeničtí knihomolové, nemůžou do hlavní knihovny dojet. Celý Šumperk před trpícími a pronásledovanými temenickými knihomoly sedne na zadek.
Reagovat
Datum: 7.2.2020 08:31
Titulek: Re: Absurdistán Šumperk
Autor: Mat
souhlas
21
nesouhlas
15
Komu nadáváte do zdechlé elity ??? měli jsme právo si vybrat kam budeme chodit ... TAKY DALŠÍ VYMATLANEJ
Reagovat
Datum: 7.2.2020 13:48
Titulek: Temenice
Autor: Jarda
souhlas
26
nesouhlas
10
Předně, ke zrušní knihovny Sever není racionální důvod. Ulhaný Šachu, markety, lékaři a další služby jsou přímo v Temenici, "celá Temenice" nikam nejezdí, nelžete. Demagogické záchvaty si laskavě zkoušejte doma před zrcadlem.
Reagovat
Datum: 7.2.2020 08:32
Titulek: Absurdistán Šumperk
Autor: knihomol
souhlas
22
nesouhlas
13

Tak si to shrňme:
1) Starosta naříká, že nebyl pozván na manifestaci, k petici atd.,přičemž společně s radními bez jakékoliv diskuze se čtenáři a návštěvníky rozhodl, že se Sever zruší.
2) Za hlavní důvod jsou uváděny úspory, přičemž za necelý týden po zrušení dostává šumperská knihovna dotaci od kraje na rozvoj.
3) Člověk, který má zrušení Severu nejvíce na svědomí (ředitelka Šeligová) dostává vzápětí cenu města za kulturu.
Reagovat
Datum: 7.2.2020 19:18
Titulek: Re: kráááááá
Autor: realita
souhlas
22
nesouhlas
10

Pravda život jde dál, takže ať žije a vzkvétá nejluxusnější a prosperující knihovna paní Šeligové, pak si zajdeme zacvičit do nového společenského centra Pontisu pana Adámka a skákneme pro nějakou supr knihu mezi důchodce. V březnu ve čtvrtek 26.3.2020 se sejdeme před divadlem a zatleskáme paní Šeligové za její dosavadní práci !!! .... a život půjde dál
Reagovat
Datum: 7.2.2020 22:21
Titulek: Hósov
Autor: Jarin Chlópek
20
Dopředo s pravdó a láskó a ta potem orčitě vehraje nad lžó a nenávisťó!
Reagovat
Datum: 8.2.2020 09:40
Titulek: Bez titulku
Autor: Volič
souhlas
20
nesouhlas
16
Reagovat
Datum: 8.2.2020 10:45
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Pat a Mat
souhlas
22
nesouhlas
17
No to víme, banda ciniků, arogantních a ziskuchtivých lidí ve vedení města a příspěvkových organizací, jejichž vedoucí a ředitelé, kterým jde především o svou moc, image a židle, proto se chovají jak se chovají, hlavně jak se jim sypou peníze a myslí si jak jsou úžasní a jedineční, prostě nejlepší, jde pouze o jejich slávu, nikoliv pro lidi, ale proti lidem.Reagovat
Reagovat
Datum: 10.2.2020 19:06
Titulek: šumperské knihovnické orgie
Autor: šotek
souhlas
21
nesouhlas
18
Bezmála dvanáct miliónů korun uvolní letos Olomoucký kraj na podporu knihoven. Čtenáři se tak nemusí obávat, že by o svoji zálibu přišli nebo ji museli omezit.
Ale šumperské panstvo nepočkalo a rozhodlo po svém a ředitelka knihovny si myslí jaká je úžasná a nejlepší a jak to všechno dopadlo dobře.
Reagovat
Datum: 12.2.2020 07:47
Titulek: pravda se naplňuje
Autor: důchsenior
souhlas
17
nesouhlas
14
Víme, že téma knihovny je už asi pasé, ale toto je opravdu výsměch občanům. Velký, dokola omílaný argument vedení města, že možnost pujčovat si na Severu knihy zůstane zachována, dostal reálnou podobu 👉 Pujčovat se bude dvě hodiny jednou za 14 dní. Tedy v únoru bude otevřeno jednou na dvě hodiny, v březnu třikrát, celkem šest hodin!!! 🙂 Tak nějak jsme si mysleli, že aspoň pár měsíců bude město předstírat, že svá tvrzení myslelo vážně.
Reagovat
Datum: 12.2.2020 09:53
Titulek: Bez titulku
Autor: knihomol
19
Reagovat
Datum: 12.2.2020 11:00
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: důchsenior
souhlas
16
nesouhlas
16
No bude paráda na chodbě "knihovně" se budou plancat důchodci a čtenáři to si snad dělá principálka Šeligová srandu. No to je opravdu vynikající projekční výtvor, který bude třešničkou pro předání ceny města 2020.
Reagovat
Datum: 12.2.2020 11:03
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: tajtrlík
souhlas
19
nesouhlas
17
No hlavně jak si to hrobaři budou pochvalovat a plácat si po ramenech a ještě se u toho fotit.Že se nestydí všichni, arogance pokračuje...
Reagovat
Datum: 12.2.2020 12:46
Titulek: Bez titulku
Autor: Čtenářka
souhlas
16
nesouhlas
13
To je ale dojemná péče. Tolik knih! Ve skutečnosti by tyto knihy skončily ve sklepě, protože je není kam dát. Takto budou alespoň na chodbě a jednou za dva týdny dvě hodiny k výběru. A ještě se tím pochlubíme! ABSURDISTÁN
Reagovat
Datum: 12.2.2020 19:06
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: tajtrlík
souhlas
15
nesouhlas
13
No tak přijďte na premiéru tragikomedie " Knihovnický zázrak na počkání " v pondělí 17.2.2020
ve 13.30 hodin .. tak kdo můžete přijďte se podívat bude veselo, bude velký mix důchodci, čtenáři a děti z Klubíku. No tak to bude šaráda.
Reagovat
Datum: 13.2.2020 14:05
Titulek: Bez titulku
Autor: Josef Novák
souhlas
14
nesouhlas
25
Dobrý den. Je nechutné číst tyto příspěvky a reakce anonymních rýpalů na současné vedení města a paní ředitelku městské knihovny. Jen by mě zajímalo kolik tady píšících pseudomních rýpalů tolik čte a chybí jim možnost půjčit si knihy v Temenici. Minimálně zde nevidím podepsané aktéry petice o které píšete. Z toho usuzuji že je to reakce jen pár ubožáků kteří anonymně pořád kritizují práci města ať je tam kdokoliv. Nicméně máme demokracii a jsem za to rád a mají právo se vyjádřit i anonymní ubožáci. PANÍ ŘEDITELKO A PANÍ VEDOUCÍ JÁ BERU VAŠI PRÁCI JAKO PROFESIONÁLNÍ A URČITĚ VÍTE Z JAKÝM ROZPOČTEM PRACUJETE A CO SI MĚSTO MŮŽE DOVOLIT A CO NE.
Reagovat
Datum: 13.2.2020 15:22
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Tomáš Sporný
souhlas
14
nesouhlas
21
Je zcela jasné, že lidé píši své názory a nemusí se každému líbit. Nikdy bych si nedovolil nazývat vyjádření jiných občanů slovy šťoural, rýpal, nechutné příspěvky, ubožáci atd.
Co jste Vy? Arbitr jedině možné pravdy, etalon cti? Co očekáváte jako demokrat, že budou vedení města všichni chválit?
Oprava budovy bývalé školy přestavba na Městskou knihovnu stála 70 mil Kč. Jářku za ty peníze by mohla míti pozlacenou střechu. Zajisté ve vedení města sedí profesionálové, kteří vědí kolik bude stát provoz Městské knihovny kde na to vezmou peníze (13 mil.Kč ročně) na její provoz. O ostatních peripetiích s knihovnou Sever už psát nebudu.
Reagovat
Datum: 13.2.2020 19:39
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Gustav
souhlas
15
nesouhlas
21
Pane Josefe Nováku ,, S JAKÝM" rozpočtem!
Třeba ti ubožáci píší i za ty, co nemají internet.
Reagovat
Datum: 14.2.2020 07:53
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Josef Novák
souhlas
13
nesouhlas
21
A hele tady se rybička chytila :) Takže mluvčí lidu :)
Tak to řekni na zastupitelstvu když máš tak skvělé informace a nedělej anonymní paniku pokud na to máš koule. Takových pisálků co nic nedokážou a jen se skrývají je plno. Co jsi udělal pro Šumperk jako mluvčí těch co nemají internet ty, že nadáváš těm co makají a mají odpovědnost? Můžeš rovnou napsat že ti co teď sedí na radnici se snaží aby lidé v Šumperku měli ten internet :)
Reagovat
Datum: 14.2.2020 09:33
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Tomáš Sporný
souhlas
15
nesouhlas
16
Nehrej si na chlapa, nemáš na to, ani jako mluvčí radnice. Co jsi udělal pro město ty, pisálku?
Reagovat
Datum: 14.2.2020 10:08
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Josef Novák
souhlas
14
nesouhlas
13
ha ha ha
Reagovat
Datum: 14.2.2020 10:13
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Josef Novák
souhlas
10
nesouhlas
12
Pisálek seš ty ty Tomáši Sporný , nebo Úsporný
závidíš starostovy, že. Neboj nikdy ním nebudeš :) :) :)
Reagovat
Datum: 14.2.2020 11:37
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Tomáš Rozporný
souhlas
13
nesouhlas
16
Co jsi udělal pro město ty? Jantare.
Reagovat
Datum: 14.2.2020 17:54
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Občan
souhlas
30
nesouhlas
14
Staronová starostka Loučné slíbila svým podporovatelům, že referentky z úřadu vyhodí. Pan starosta ze Šumperka by se mohl informovat, jak to protizákonně provedla, proč se pak zvedla taková vlna nevole. Tím ztratila naprosto důvěru u většiny občanů – tak třeba by se mohl inspirovat.
Reagovat
Datum: 23.2.2020 21:07
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Jarin Chlópek
souhlas
13
nesouhlas
16
Pravda s láskó vehrajou nad lžó a nenávisťou.
Reagovat
Datum: 23.2.2020 21:14
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Občan
souhlas
7
nesouhlas
17
Opravuji, jedna referentka podepsala dohodu. Nic protizákonného na tom většina občanů nevidí. Jen pár křiklounů se s tím nedokáže smířit.
Reagovat

ZA KULTUROU ZADARMO

 VYHODNOCENÍ

V minulé soutěži se o volný vstup na zábřežský Akustikfest správnou odpovědí nikdo nepřihlásil, nemá tedy žádného výherce.