ZPRAVODAJSTVÍ

Městskou policii čekají změny. Dostane nové auto i ředitele

9. dubna 2019, 12:00, Jaroslav Kropáč
Šumperk – Městská policie v Šumperku už nehledá jen nové strážníky, ale také ředitele. Současný šéf strážníků Zdeněk Dočekal totiž podal výpověď a podle informací Týdne na severu odchází do důchodu. Kdo ho nahradí, je velkou neznámou.

 „Pan ředitel odchází na vlastní žádost. Na jeho nástupce vyhlásíme výběrové řízení. Očekávám, že o místo bude velký zájem,“ uvedl radní Michael Kohajda, který má fungování městské policie v Šumperku na starosti.
Zdeňka Dočekala, který ve funkci působil mnoho let, se autor článku pokoušel několikrát kontaktovat s žádostí o vyjádření, snaha ale zůstala bez odezvy.

Mezi možné kandidáty na funkci ředitele městské policie v Šumperku patří podle neoficiálních informací například Václav Doubrava, který v současné době velí policii v Zábřeze a v minulých měsících fungování šumperské policie kritizoval.

Blýskání na lepší časy

Městská policie v Šumperku se už několik let potýká s personálním podstavem. Dřívější snahy radnice o navýšení počtu strážníků vyšly naprázdno. To se teď začíná měnit. Od začátku roku slouží ve městě jedna nová strážnice, kterou mají v průběhu následujících týdnů doplnit další dvě posily.
„Konečně se podařilo prosadit i zavedení náborového příspěvku pro nové strážníky. Novinkou je i pořízení dodávkového auta pro městskou policii,“ dodal Kohajda.
Město chce začínajícím strážníkům také pomoci se sháněním bydlení – v Šumperku pro ně vyčlení dva byty.


Doporučit tento článek přátelům na FacebookuSdílet na Facebooku Poslat známému e-mailem upozornění o tomto článkuUpozornit známého Verze pro tiskTisknout NahoruNahoru

NÁZORY K ČLÁNKU
Redakce Rej.cz není odpovědná za obsah diskuze. Každý přispěvatel nese právní odpovědnost za své zveřejněné názory.

Datum: 9.4.2019 15:29
Titulek: pesky
Autor: cerny
souhlas
47
nesouhlas
69
at ti dementi chodi pesky
Reagovat
Datum: 10.4.2019 07:09
Titulek: Bez titulku
Autor: radniční krysa
29
Už tu ostudu nemohl vydržet.


...btw asi má důchodový věk tak ať je liská mladší.
Reagovat
Datum: 12.4.2019 06:46
Titulek: Bez titulku
Autor: laďa
souhlas
43
nesouhlas
40
Proti vybavení městské policie nic nemám, ale dejte jim i pořádné boty, aby mohli především z auta vystoupit a dělat to co mají, tedy pořádek. A ne jen na každém rohu ve dvojicích pokecávat se známými. Nic proti tomu, ale musí si při tom všímat i toho, že támhle stojí auto, kterému už čtvrt hodiny běží motor jen tak, že támhle se u popelnic tvoří černá skládka, že onde strážníci řidiči porušují zákaz telefonování za jízdy, či takové předjíždění vozidel na přechodu u bývalé knihovny spojené s telefonováním a nebraní ohledu na chodce..... To vše pan dosavadní ředitel věděl, ale .... nebral to v úvahu. Má.li být jedinou činnosti městské policie obouvání botiček tam, kde parkují sami, pak se musím zeptat je-li to hlavní důvod proč je máme. Požadavek nás všech je asi takový, že bychom je raději viděli chodit pěšky především po pěších zónách a ne aby společně se státními tato místa projížděli se zasněným pohledem na ty co tam šlapou.
Reagovat
Datum: 12.4.2019 08:52
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Jiří
35
A ne jen na každém rohu ve dvojicích pokecávat se známými.... Komunikace s občany je základní prvek policejní práce. Pokud nebudete vykecávat, tak se jako policajt nic nedozvíte. Předpokládám, že s určitostí nevíte jestli to byli jejich známí a nebo normální občané, kteří se na něco tázali.No ale v podstatě máte pravdu, protože Šumperk je velice malé město a spoustu strážníků tady slouží už čtvrt století, takže je lidé znají a to je asi dobře si myslím. No já sám , když procházím pěší zónu, tak to je kolikrát na hodinu i více, protože mne lidi za to víc než čtvrtstoletí znají a zastavují.Když s těmi lidmi strážník mluví a usmívá se, tak to neznamená, že jsou to vždy známí a já si myslím, že by policajt s lidmi měl mluvit, nebo ne ?. Ale nebojte my už máme takové to periferní vidění a věci, které v pěší zóně být nemají, tak nějak instinktivně vidíme.Je to podobné postižení, jako u učitelů češtinářů, čte dopis a automaticky vidí gramatické chyby ... tak nějak my za ty roky vidíme automaticky, když něco není tak, jak má být. Jestli mi rozumíte, co jsem tím myslel. No a ještě dodám, že pro mne je vzor prvorepublikový policajt.Můj strýc byl v Přerově za první republiky policajt a rád jsem , jako malý kluk poslouchal jeho příhody ze služby. No a co si vzpomínám, tak vždy říkal, že základ je mluvit s občany a vytvořit si s nimi vztah, protože bez těchto vztahů nemůže policajt absolutně fungovat.
Reagovat
Datum: 12.4.2019 09:58
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Jiří
20
Navíc komunikace s občany i se známýmí rovná se místní znalost a to je pro policajta základ. A častější komunikace se zprvu neznámým občanem ústí následně do známosti, tedy známého. Neplést si , ale známý rovná se beztrestný, když něco spáchá, tak jsem to nemyslel.
Reagovat
Datum: 12.4.2019 11:57
Titulek: Bez titulku
Autor: laďa
souhlas
16
nesouhlas
24
JIří, všiml jste si jen toho, jak tomu říkáte komunikace s obyvateli. Kvůli zlepšení vztahů dokonce některé svezou i autem a pak s tím neznámým ještě komunikují z okénka auta. Jak jsem napsal, to je jedno, ale všiml jste si i toho ostatního, co jsem napsal?
Reagovat
Datum: 12.4.2019 17:33
Titulek: Re: Bez titulku
Autor: Jiří
41
Ve služ, automobilu vozíme i lidi v civilu to je pravda.Ale jak vy, jako laik rozeznáte člověka, kterého vezeme , jako doprovázenou osobu z určitého služebního důvodu. Tedy třeba úředníka Města , nebo osobu, která patří také k MP Šumperk. Tito lidé nemají uniformy, jako my a to je přes den. V noci to může být třeba já nevím občan, který byl třeba napaden a my s ním jezdíme a hledáme útočníka, protože jej nedokáže napadený dost dobře popsat a je lepší, když nám ho ukáže přímo. Těch variant je několik a nemyslím si, že by strážníci dělali tzv. taxikáže svým známým. To, že by strážníci měli chodit pěšky to je hezký názor, ale když jsme na pěší zóně, tak třeba než bychom došli pěšky do Temenice, tak se nás oznamovatel nedočká. Já se vždy usmívám, když někdo napíše měli by chodit pěšky, samozřejmě že jedna hlídka chodí a druhá jezdí. Ale to vypadá , jako by někteří chtěli policajty pořád tak nějak potrestat a pořád melou ať chodí pěšky a je to takové zaklínadlo .... ale v dnešní době to dost dobře nejde obsáhnout celé město pěšky. Navíc, když jedna hlídka třeba jede k větší rvačce a potřebuje pomoc, tak druhá hlídka, která je pěšky a třeba daleko, tak jim nedokáže účinně přispěchat na pomoc. Nejlepší by bylo, kdyby byly na směně tři hlídky po dvou lidech.... dvě hlídky mobilní a jedna pěší, ale to nejde a to víte proč ... nejsou lidi. A to se asi hned tak nezmění. Dnes je agresivita opravdu hodně vysoká a nikdo uniformu z těch lumpů nerespektuje, fakt to nemáme jednoduché, to byste si museli někdy vyzkoušet na vlastní kůži. Dnes je pátek a mám noční, už teď se děsím co zase bude a je po výplatách. Kolik převrácených popelnic , kolik vyvrácených značek bude a podobných věcí to se fakt pěšky nedá uhlídat. Kdo se nad tím rozumně zamyslí, tak to pochopí. Kdo to nikdy nepoznal, tak bude pořád říkat ať chodí pěšky, ale to je v dnešní době jen utopie a to fakt nejde. Stejně ve dvou hlídkách a pěšky neobsáhnete celé město a vždy budou ve městě místa kam se prostě nedostanete. S autem je to jen o trošku lepší, ale stačí, aby jedna hlídka s autem řešila nějaký delší problém a nastane druhý , tak se druhá hlídka pěšky na druhý případ nedostane včas. Česká policie taky občas nemůže rychle pomoci, taky lítají jak hadr na holi v pátek a sobotu oni mají i okolní vesnice navíc. Nejhorší je, že fofr bývá už i ve všední den a netýká se to už jen víkendů.Toto je na osobní setkání, abych vám to třeba vysvětlil .... ale to by nás někdo možná obvinil, že vykecáváme :D
Reagovat
Datum: 10.4.2019 07:37
Titulek: Jen malá poznámka.
Autor: Mirek
souhlas
70
nesouhlas
70
Se zábřežským Doubravou to nevytrhnete.
Reagovat
Datum: 10.4.2019 11:04
Titulek: Bez titulku
Autor: Karel
souhlas
73
nesouhlas
67
Pana Doubravu dobře znám, je to po lidské a odborné stránce velmi schopný člověk
Reagovat
Datum: 11.4.2019 12:03
Titulek: nová strážnice od nového roku
Autor: Mirek
20
Jedna nová strážnice..........posila :-)

Všimli jsme si. Spíše jen ozdoba města :-)
Reagovat
Datum: 11.4.2019 17:46
Titulek: Re: nová strážnice od nového roku
Autor: Jiří
souhlas
33
nesouhlas
23
Stavovská čest mi velí zastat se kolegyně. Jo , jo je to celkem šikovná ženská, která se ale na rozdíl od škaredých a nabušených chlapů nebojí obléct uniformu a jít na ulici. Chce to trošku odvahy chlapi , že ?
Reagovat
Datum: 11.4.2019 20:48
Titulek: Re: nová strážnice od nového roku
Autor: Mirek
souhlas
18
nesouhlas
21
Hlavně aby na té ulici i něco vyřešila.... Ne se jen ukazovat. Ale preventivně působit také může, to je přece jen také poslání strážníka, taková dobře placená figurka.... proč ne. U nás v Šumperku asi výsledky má, tak to je dobře. Pracovala i jako strážník MP v Zábřehu, ale tam toho prý moc nedokázala a vůbec se jako strážník neosvědčila a tuto práci nezvládla. Šumperk alespoň ušetřil finance, protože jí Zábřeh alespoň zaplatil licenci a k nám přišla jako hotový strážník, za což Zábřehu děkujeme. Je to věc názorů,..... ale pojďme raději řešit nové auto a toho našeho budoucího ředitele MP.
Reagovat
Datum: 11.4.2019 16:33
Titulek: Bez titulku
Autor: Jiří
souhlas
26
nesouhlas
21
Jsem strážníkem MP Šumperk od 2.5.1991, kdy jsem nastoupil jako vůbec první k nově zřizované Obecní policii a v době , kdy nebyl ani zákon o Obecní policii, takže ta doba byla trošku divoká ...prostě se to rozjíždělo a začátky byly trošku složitější. Sloužím tomuto Městu skoro již 28 let a začínal jsem na ulici ještě bez řádné uniformy společně s nynějším zástupcem ředitele MP Martinem Urbánkem. Zažívám po dobu svého působení v řadách MP ŠPK čtvrtého Starostu a druhého vedoucího policie, takže za ta léta odsloužená na ulici mohu dost dobře hodnotit historii MP. První vedoucí pan Vladislav Frodl tuto policii vlastně založil a v podstatě vybudoval velice dobré základy, na kterých se dalo dále velice dobře stavět v pozdějších letech. Začátky byly velice složité, ale podařilo se a druhý vedoucí Ing. Dočekal Zdeněk mohl navázat na svého předchůdce a pozvednout policii do vyššího levelu co se týče vybavenosti počítači, výstrojí, výzbrojí , kamerami atd. Pan Dočekal odchází a je to jeho rozhodnutí a nezastírám, že mi to není určitě jedno a myslím, že i pro většinu strážníků to bylo velké překvapení, myslím tím určitě nemilé. Dvacet let dal tomuto sboru ze svého života a neměl to jednoduché, aby MP vytáhl do dnešní podoby co se týče vybavenosti ,techniky... prostě celého zázemí chodu této složky.Žádat o peníze zdůvodňovat nahoře jejich nezbytnost není určitě jednoduché.Chtěl bych dále říct, že za bývalého starosty Zdeňka Brože a ing. Dočekala, jako ředitele jsem oceňoval, jako obyčejný strážník na ulici to, že oba neprosazovali řešení přestupků , jako bezhlavé pokutování za každou cenu. Prostě výše odměn strážníků se neodvíjely dle množství přestupků a peněz donesených do městské kasy a kvitovali i domluvy. Dokonce oba měli takovou trošku naivní představu, hlavně starosta Brož , že strážníci mají dvakrát domluvit a pak až, když si třeba přestupce nedá říct, tak potřetí dát pokutu.Ono to vždy nejde a tomuto názoru jsme se usmívali pod fousy při pracovních schůzích a nic jsme neříkali nahlas. Ale beru to, jako pozitivum, protože asi u jiných MP to je možná naopak. Takže strážníci MP Šumperk nebyli nikdy nuceni občany tzv. sdírat z kůže a dávat za každou cenu pokuty, aby byly odměny. To je velké pozitivum a zatím trvá i po změně, kdy teď tzv. nejvyšší šéf MP je pan Kohajda. Posledně jmenovaný se snaží MP technicky pozvednout na vyšší úroveň, což se mi zatím jeví, jako hodně pozitivní pro další fungování MP a myslím, že naslouchá problémům a snaží se je řešit s vedením MP. Co se týče nedostatku strážníků... bylo to způsobeno tím, že je nedostatek lidí vůbec a dostat mladé lidi k MP je hodně složité a ty platy opravdu nebyly nic moc a všude jinde si mladí lidé vydělají víc v každé továrně a to je rozhodující pro mladé, kteří začínají třeba po škole. I to se změnilo a platy starých harcovníků i těch mladších se hodně zlepšily. Je potřeba v tomto ocenit pana Kohajdu,který se v tomto angažoval a že ví o čem to OPRAVDU je a třeba se podaří konečně naplnit stavy, ale bude to běh na trošku dlouhou trať, uvidíme, jak se to dál vyvine. Určitě náborový příspěvek, byty od Města je dobrý začátek a třeba se přijde ještě na nějaký benefit. Takže to, že Ing. Dočekal odchází je trošku překvapení a určitě ne jen pro strážníky, ale i pro jiné občany, ale je to jeho rozhodnutí ,jeho svobodná vůle a já ji akceptuji i když celkem nerad, protože jeho pozitiva dle mne převažují nad negativy a mohl ještě chvíli ve funkci vydržet. Teď k novému výběrovému řízení na vedoucího MP ŠPK. Myslím, že převážná většina strážníků by si na tomto postu dokázala docela dobře představit dosavadního zástupce ředitele MP Martina Urbánka, vzhledem k jeho zkušenostem v přímém výkonu na ulici, dlouholetého dozorčího, kdy vedl celou směnu strážníků a i vlastně dlouholetého teď již zástupce ředitele. Myslím, že Ing. Dočekal nesáhl vedle, když jej ustanovil svým zástupcem před lety. Prostě Martin Urbánek si vše prošel od píky a problematiku, fungování ,chodu policie má v malíčku a navíc se těší důvěře převážné většiny dosavadních strážníků MP Šumperk a byla by škoda s ním nepočítat. Doufám tedy, že se do výběrového řízení přihlásí a uspěje. Pro strážníky MP ŠPK by byla volba jasná, kdyby o tom mohli rozhodovat při výběrovém řízení, ale to nemohou bohužel. Omlouvám se, že to bylo dlouhé. ale upřímné.
Reagovat
Datum: 11.4.2019 18:18
Titulek: Pokutoval Dočekalovu tchyni, dostal vyhazov
Autor: vanish
souhlas
23
nesouhlas
19
"Dal jsem pokutu tchyni ředitele městské policie Zdeňka Dočekala za to, že parkovala na parkovišti pro invalidy bez povolení, a dostal jsem od něj vyhazov." Tak popisoval bývalý šumperský strážník strážník Stanislav Grygar, jak přišel v roce 2001 o práci. Krajský soud v Olomouci v roce 2004 potvrdil, že byl propuštěn neoprávněně. Kromě návratu do zaměstnání může strážník počítat s náhradou ušlé mzdy za tři roky. "Jsem s rozsudkem spokojen a rád se vrátím do služby," řekl Grygar.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/pokutoval-sefovu-tchyni-musel-pryc.A040921_212714_domaci_pol
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/mestsky-straznik-zaluje-sefa.A010321_165439_olom_zpravy_kot

Reagovat
Datum: 12.4.2019 09:27
Titulek: Re: Pokutoval Dočekalovu tchyni, dostal vyhazov
Autor: Jiří
17
K této kauze se nemohu blíže vyjadřovat a ani to tady dost dobře nejde. Jen za sebe řeknu že, mince má vždy dvě strany. Je třeba v prvé řadě respektovat verdikt soudu a pokud bylo něco špatně ze strany vedení, tak spravedlivě rozhodl. Jinak vždy je to věc komunikace a když ani jedna strana nechce ustoupit , tak to pak končí u soudu a možná zbytečně. Za sebe říkám, že i já měl s ředitelem nějaké spory a nejsem člověk, který hned tak rychle sklapne paty a nechá sebou vláčet. Prostě když byl problém, tak jsem se ozval a kolikrát bez servítků. Řekl jsem i to, co se vedení nelíbilo a dost ostře. A nikdy se nestalo, že by se mi Ing. Dočekal mstil třeba na penězích. Vždy jsme se dohodli, protože je to o komunikaci a uvědomění si třeba toho, že jsem udělal chybu a schopnosti si to připustit. Nikdy se nestalo, že by se mi ředitel mstil za to, že mám nevymáchanou hubu. Ale co je důležité své problémy jsme řešili uvnitř a nelezli jsme s tím na veřejnost .... prostě jsme to vyřešili vzájemnou komunikací. Vzpomínám si, že jsem přišel o peníze, které mi strhl z platu .... no jo, ale za mou blbost, kterou jsem udělal a zasloužil si to. To je naprosto v pořádku a mám na něho nadávat ? Několik sporů jsme spolu opravdu měli, ale rozumní lidé se domluví a najdou řešení, takže za mne já proti Ing. Dočekalovi co se týče našich vztahů absolutně nic nemám. No a když jsem někdy něco potřeboval , tak nikdy neřekl ne a vždy vyhověl, takže o té komunikaci to je vždy.
Reagovat
Datum: 13.4.2019 16:50
Titulek: Re: Pokutoval Dočekalovu tchyni, dostal vyhazov
Autor: Jiří
17
Ten titulek POKUTOVAL JSEM TCHÝNI, to mne nadzvedlo..... Soud se vyjadřoval k formě a platnosti výpovědi a tam bylo pochybení ze strany zaměstnavatele.Takže v tomto rozhodl soud dle mého názoru spravedlivě a kolega se oprávněně domáhal odškodnění.Že by dostal výpověď kvůli tchýni ředitele to není pravda a považuji to za absolutní nesmysl a vím, že to je nesmysl a štve mne, když se to zase vytahuje. Ty problémy měl kolega s vedením dlouhodobé, protože nerespektoval nařízení vedení. Prostě měl trošku problém respektovat autority a nařízení zaměstnavatele a to obvinění s tou tchýní rovná se výpověď ze strany zaměstnavatele, ten důvod je absolutní blbost a je potřeba to říct už konečně !
Reagovat
Datum: 11.4.2019 18:37
Titulek: Kohajdovi (KDU-ČSL) milášci strážníci jsou zbyteční a drazí
Autor: operátor
20
Česká republika má 40 152 státních policistů (k datu 1. ledna 2018), to je 2x víc než za socialismu a víc než Německo nebo Polsko, přepočteno na počet obyvatel. Ať jdou státní policisté dělat pořádně svoji práci a neslouží jako protektorátní soldateska gigatunelářům jako Andrej Babiš a Petr Kellner. Městská policie je úplně zbytečná, stejně se akorát vyžívá v pokutách za parkování.

Strážníci v Šumperku berou hrubý plat i se všemi příplatky 30 000 Kč, ředitel MP Dočekal 60 000!

29. listopadu 2017 "Městská policie Šumperk má nyní 26 strážníků, do plného stavu jí chybí pět lidí. Hrubý plat strážníka se všemi příplatky byl dosud kolem 30 000 korun."
Zdroj: ČTK
https://www.olomouckadrbna.cz/z-kraje/sumpersko/6627-sumperk-hleda-nove-strazniky-ale-marne.html
Reagovat
Datum: 11.4.2019 19:11
Titulek: Re: Kohajdovi (KDU-ČSL) milášci strážníci
Autor: Venouš
souhlas
21
nesouhlas
13
V této zemi vládne mafie a má vše pod palcem.
Reagovat
Datum: 27.4.2019 17:02
Titulek: Bez titulku
Autor: jan
13
A pod kterým?
Reagovat

ZA KULTUROU ZADARMO

 VYHODNOCENÍ

V minulé soutěži se o volný vstup na zábřežský Akustikfest správnou odpovědí nikdo nepřihlásil, nemá tedy žádného výherce.