Krajka, drůbež i ponožky. Regionální značka je opět pestřejší
15. prosince 2014, 08:05, téma JESENÍKY, BH „Letošní rok byl pro značku mimořádný. Rozšířila se o dvacet dva certifikovaných produktů s jedinečným charakterem, ať už svým zpracováním, nebo nápaditostí,“ uvedla koordinátorka značení výrobků Lenka Krobotová. Ne všichni žadatelé o značku však uspějí. Letos musela certifikační komise odmítnout jednoho poskytovatele ubytovacích služeb a jednoho výrobce. „I když někdo splní kritéria, může se stát, že se komise rozhodne značku neudělit. Většinou jde o případy, kdy není poskytovaná služba v souladu s filozofií značení. Díky členům certifikační komise se tak daří držet kvalitu značky JESENÍKY originální produkt,“ uvedla Hana Olejníková, koordinátorka služeb a zážitků z Místní akční skupiny Horní Pomoraví.
V listopadu se představila certifikační komisi Hana Dubajová s paličkovanou krajkou, která navazuje na tradice Osoblažska. Její díla jsou zajímavá také svou tematikou – paličkované kostely a památky v regionu upoutaly jak svým zpracováním, tak věrností zobrazení. Netradiční jsou i Velkolosinské slané lázeňské oplatky. Komise ocenila podnikatelský záměr manželů Všetýčkových, kteří našli díru na trhu a pustili se do výroby slaných příchutí oblíbeného lázeňského suvenýru. Značku ponese i drůbeží maso z Pipi-farmy z Ondřejovic na Zlatohorsku.
Na podnikatelskou tradici Julija Lichtwitze na přelomu 19. a 20. století v Jeseníku odkazují další dva nově certifikované produkty Lichtwitz konopný sirup a čaje Kokafe Lichtwitz. Společnost Zahrada 2000 o.s. již užívá značku od roku 2010 na tkané koberce, letos rozšířila značení na sortiment textilních výrobků. Novodobou tradici a úzkou specializaci ocenila certifikační komise u bruntálské společnosti, která vyrábí ponožkové zboží z vlny a lnu. Certifikát obdržela i užitková keramika majolikového typu ze Stříbrnic.
Jeseníky mají kromě originálních produktů nově certifikované služby a zážitky. Značku JESENÍKY originální produkt mimo jiné obdržela akce Středověké odpoledne na hradě Brníčku. Přibyla i čtyři ubytovací zařízení. Celkem tak na sklonku roku 2014 nese značku 69 výrobků, 19 poskytovatelů ubytovacích a stravovacích služeb a 11 zážitků. Veškeré produkty, služby i zážitky s kontakty a popisem se nachází na webu regionalni-znacky.cz/jeseniky.
Foto: BH
Značku JESENÍKY originální produkt obdržela keramika Barbory Zelené ze Stříbrnic.
Jarmark regionálních produktů a otevření Stezky pod Ptačí planinou, 26. června 2014
O jesenickou značku je rekordní zájem, 18. června 2014
V Jeseníkách zkolaboval turista, letěl pro něj vrtulník, 12. května 2014
Sdílet na Facebooku
Upozornit známého Tisknout Nahoru
- Úvodní strana
- Zpravodajství
- Kultura
- Sport
- Inzerce
- Katalog firem
- Přidat firmu
- Polední menu
- MHD a jízdní řády
- Archiv
- Vyhledávání
- Články
- Bleskovky
- Rejnoviny
- Reklama
ZA KULTUROU ZADARMO
VYHODNOCENÍ
V minulé soutěži se o volný vstup na zábřežský Akustikfest správnou odpovědí nikdo nepřihlásil, nemá tedy žádného výherce.